Terug naar overzicht
Hallo SofieIk dacht ook niet dat de eerste lezing een evangelische tekst moest zijn ! Ik zal het morgen eens gaan vragen bij ons in de gemeente want mijn misboekje is ook al bijna klaar ( veel te vroeg ik weet het) ...Ik zal je laten weten wat ze bij ons gezegd hebben !groetjesLien26/05/06
Mijn eerste lezing is die over dat koppel van tachtig jaar, en nadien komt er het evangelie.Als het echt evangelisch moet zijn kan je ook dat verhaal van de voetstappen in het zand gebruiken als bezinning na de communie. Ik heb dan een verhaal over een boom om de ouders te bedanken.GroetjesVicky
Hey Sofie,wij zijn gisteren in ondertrouw geweest en moesten ons definitief misboekje meebrengen om te laten "goedkeuren" door de pastoor.Ook onze eerste lezing is geen evangelische tekst (hij gaat over een aantal kruiken die staan voor verschillende fasen in je huwelijk) maar dit was helemaal geen probleem hoor. Onze pastoor vond dat wij prachtig werk hadden geleverd en was héél tevreden over hoe onze mis er zou uitzien.Ik zou dus gewoon even overleggen met je pastoor maar normaal kan het geen probleem zijn.groetjesKathleen03.12.05
normaal gezien moet je eerste lezing geen evangelische tekst zijn!! enkel voor het evangelie moet je de bijbel gebruiken... waarschijnlijk wil de pastoor van jullie dorp dat gewoon zo??
Hoi Sofie,Wij moesten min 1 tekst uit de bijbel, of de eerste lezing of het evangelie.Die tekst over de voetstappen hebben wij ook gebruikt maar dan echt gepersonaliseerd met onze namen. Die tekst komt trouwens ook uit de bijbel, wist onze pastoor te vertellen. Het betreft dan iemand die tot God spreekt. Alleen wist de pastoor niet juist waar dat die in de bijbel staat. Misschien kan je eens navragen bij jouw pastoor, of misschien weet iemand anders wel waar die tekst staat. Dan kan je er gewoon bij vermelden: vrij naar...Groetjes en veel succes!An
Hey Sofie,er is hiervoor geen vaste regel voor heel België; het hangt volledig van de pastoor af. Voor de eerste lezing kan je dan best een tekst uit het oude testament of de brieven uit het nieuwe testament zoeken. De tekst van de voetstappen kan dan idd als bezinning. Of je kan natuurlijk altijd proberen bij de pastoor zelf en zeggen dat je misboekje eigenlijk al af was.Veel succes ermee!!groetjes,Tinne