Terug naar overzicht
Hey An,Van haar kant is het natuurlijk begrijpelijk dat ze jou niet moet, zij zal jou zien als de reden waarom hun huwelijk stuk liep (ook al zullen er wel andere oorzaken geweest zijn, aangezien hij wel zijn redenen zal gehad hebben om met jou een relatie te beginnen)Maar zo te zien maakt ze het jou wel erg moeilijk. Kan je vriend misschien niet eens met haar praten om haar echt duidelijk te maken dat hij nu voor jou kiest en dat hij hoopt dat ze dit kan aanvaarden? Dat hij begrijpt dat het voor haar moeilijk is, maar dat hij weet dat zij op een dag ook verder zal kunnen gaan met haar leven zonder hem, en dat hij haar dan ook haar geluk zal gunnen?Ik zou haar benaderen met veel begrip voor haar situatie en hoe zij zich voelt; en haar op deze manier toch proberen duidelijk te maken dat jullie gelukkig zijn samen. En ik zou dit vooral door je vriend laten doen. Hij heeft een band met haar, en zal rustiger met haar kunnen praten.Hopelijk ben je hier iets mee... Ik hoop echt dat dit allemaal gauw overwaait!Groetjes,Sarah
Hoezo de politie kan niks doen? Stalking heet dat, dat kan gerechtelijk vervolgd worden! Kijk hier maar eens: http://www.polfed-fedpol.be/crim/crim_fccu_stalking_nl.... Je mag vooral niet reageren op haar berichten en niet tonen dat het je iets doet. Ik hoop dat je er kan over praten met je vriend. Alleszins veel sterkte en laat dit je geluk niet bederven!Véro
Niet dat ik haar gedrag goedkeur, maar beginnen met een getrouwde man is natuurlijk ook wel een beetje om miserie vragen in mijn ogen. Dan start je nooit helemaal met een onbeschreven blad. Je zal het er gewoon bij moeten nemen & hopen dat ze zich er uiteindelijk bij neerlegt of zelf terug de liefde vindt!
Een bepaald gedrag afleren, doe je door er zo weinig mogelijk op te reageren of er aandacht aan te schenken, mijn inziens. Hoe lastig het ook moge zijn, succes.grtz www.discovideo.be
Hey,wil de politie geen pv opmaken van die dreigsms'sen? Hoeveel stuurt ze er zo per dag?Echt heel moeilijk om van zo'n stalker af te geraken... maar met die sms'sen zou je wel eens een deftig bewijs in handen kunnen hebben.Iedere keer klacht indienen wegens stalking en een advocaat eens een paar gepeperde aangetekende brieven laten versturen kan mss al helpen... Jammer natuurlijk dat je je hier moet mee bezighouden.Gr,M.
Hey,Ik vind persoonlijk ook dat jouw vriend hier een grote verantwoordelijkheid heeft: hij moet met zijn ex gaan praten en haar duidelijk maken dat ze hiermee moet ophouden!Ik zou ook niet ophouden met de politie lastig te vallen! Als je elke dag klacht gaan neerleggen, zullen ze wel snel in actie schieten! Laat je vooral niet in een hoekje duwen! Je mag niet laten zien dat het jou raakt, je moet laten zien dat je terugvecht...Probeer toch zoveel mogelijk te genieten van de voorbereidingen, er is niets zo zalig als dit! Voor je dag zelf zou ik een vriend vragen om 'de boel in de gaten te houden'. Van zodra die haar dan ziet, kan hij er naartoe stappen en haar doen vertrekken. Veel sterkte in ieder geval! Laat je niet klein krijgen ;-)GroetjesWendy 07/08/10
Dag An,1) Probeer het uit te praten.2) Als dat echt niet helpt en het stalkingsgedrag niet stopt dan moet je naar de juridische middelen grijpen.Vooreerst is het belangrijk steeds melding te maken van al de feiten die zich voordoen bij de politie. Dring aan! Zij moeten steeds een proces-verbaal opstellen.Als slachtoffer van stalking kan je een klacht met burgerlijke partijstelling doen bij de onderzoeksrechter. Hiervoor ga je best naar een advocaat die een dergelijke klacht schriftelijk zal opstellen.Je haalt bijvoorbeeld aan dat ze je voortdurend sms'en stuurt. Dat valt strafrechtelijk onder misbruik van telecommunicatie. De onderzoeksrechter kan sms-verkeer nagaan.Als de klacht gegrond wordt verklaard zal de dader na afloop van het onderzoek strafrechtelijk worden vervolgd voor de Correctionele Rechtbank.Tegelijkertijd kan je als slachtoffer van stalking via een kortgedingprocedure een straatverbod afdwingen. Misschien is dit in jouw geval ook wel een optie?De stalker krijgt dan het verbod om zich in een bepaald gebied op te houden.Dit gebied kan bestaan uit bepaalde straten, een park of zelfs een hele gemeente.Hopelijk ben je hier iets mee.Groetjes,Heidi
Ik keur niet goed wat ze doet, maar ik begrijp haar wel. Uiteindelijk ben jij degene die haar man heeft 'afgepakt', en dat is gewoon vragen om problemen. Misschien moet je je gewoon eens proberen invoelen hoe zij zich voelt, en dan denk ik dat je ook beter zult weten hoe je op haar moet reageren.
Liefde kun je niet tegenhouden... Hij heeft zijn vrouw verlaten omdat hij jouw graag ziet. Het bewijs is er want jullie zijn al 1,5 jaar samen!Een reactie van Lieve vind ik een beetje fout. Ik denk dat An gerust weet hoe die vrouw zich voelt maar daarom heeft die ex niet het recht om nog altijd hun leven zuur te maken! Ik zou blijven aandringen bij de politie, bewijs verzamelen van stalking en dan met de hele zooi een klacht indienen. Daar kunnen en mogen ze niet naast kijken !!!Groetjes en veel sterkte Sophie
Dit weekend was prachtig!!! Zaterdag werd ik 30 en had mijn ventje een verrassingsfeestje georganiseerd.. We zaten met mijn familie en bijna schoonfamilie in de chinees naast ons deur te eten en zielige ex stond aan de overkant van de straat te kijken.. Jammer voor haar!! Want gisteren heeft hij mij officieel ten huwelijk gevraagd met een prachtige ring!!Binnen 4 maand trouwen wij, en daar komt niemand meer tussen..An, 3/4/2010