Nu Online
Momenteel zijn er 698 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

stiefmoeder vermelden ?

29-11-2009 16:48:32
Hoi allemaal!

We zijn onze uitnodigingen voor ons huwelijk aan het opstellen en zitten met een dilemma.

Mijn partner zijn ouders zijn gescheiden. Zijn papa is opnieuw hertrouwd. Zijn mama heeft sinds vorig jaar een nieuwe vriend, maar zijn niet getrouwd.

Hoe doen we dit best op de uinodiging ?

Als we enkel de ouders vermelden, zal de stiefmoeder zich buitengesloten voelen.
Als we de stiefmoeder vermelden, gaat de moeder dit enkel OK vinden als haar nieuwe vriend ook bij op de uitnodiging staat. Mijn partner wil deze nieuwe vriend liever niet vermelden omdat ze nog niet lang samen zijn en we ook geen band met hem hebben.

Hoe lossen we dit het best op ? We willen toch graag minimaal de ouders op de uitnodiging hebben staan.

Alvast bedankt voor jullie reacties

Mariel
5-6-2010
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1093

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik29-11-2009 17:15:03

Waarom willen jullie de ouders erop? Wij hebben dit eraf gelaten omdat mijn schoonvader niet meer leeft.
Heb je dan geen zinnetje waar gewoon "onze ouders" staat zonder al die namen?
Als je voor de namen gaat zou ik ze wel allemaal vermelden!

groetjes, Carolina

groetjes, Carolina

Sophie

Meld misbruik29-11-2009 17:31:36

Ik zou ze ook gewoon weglaten de namen. Om zo geen discussies te ontwikkelen.

xxx

stephanie
4-9-2010
 Meld misbruik29-11-2009 17:46:37

Ik zou ze ook weglaten. Mijn vader is overleden, mijn moeder heeft een nieuwe vriend en mijn vriend zijn ouders zijn uit elkaar. Veel te moeilijk allemaal dus laten wij ook de namen weg.

Wendy
7-8-2010
 Meld misbruik29-11-2009 18:22:51

Aangezien wij alles zelf betalen, kondigen ook wijzelf ons huwelijk aan op de uitnodigingen. Onze ouders staan er dus helemaal niet op. Ze vinden dit zelf ook geen probleem...

heidi

Meld misbruik30-11-2009 7:36:44

ik zou het zelf aankondigen en niet de ouders, dan heb je deze problemen niet en voelt niemand zich buitengesloten.

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik30-11-2009 13:08:06

mijn ouders zijn ook gescheiden en hebben elk een nieuwe partner maar niet hertrouwd. Toch aanzie ik hen aals stoefvader en stiefmoeder, ookal was ik al lang het huis uit toen mijn ouders scheidden en nieuwe relatie aangingen. Bij ons lopen ze mee in de suite, want ze horen er nu eenmaal gewoon bij (ook stiefbroers- en zussen). De uitnodiging doen we wel gewoon vanuit onze naam omdat er anders 3 paar ouders op vermeld zouden staan en het ons een beetje vreemd lijkt dat onze ouders ons huwelijk aankondigen aangezien we al samenwonen en elk een kindje uit een vorige relatie hebben.

Wil je toch persé je ouders vermelden dan zou ik ofwel iedereen erop zetten (dus ook beide "stiefouders") ofwel enkel en alleen de echte ouders...maar mij lijkt het dan vreemd om gescheiden ouders in 1 zin te vermelden. Ik weet bvb zeker dat mijn ouders dat niet fijn zouden vinden.

ANNELIES
21-5-2010
 Meld misbruik30-11-2009 16:50:20

Ik zit ook in die situatie(gescheiden ouders) en wij zetten de ouders er niet bij op de uitnodiging, we wonen ook al 5j samen en dan vind ik dat nogal stom overkomen!
Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info