Terug naar overzicht
Als je voor kinderen gaat heb je nog een peter nodig... (Die taak houden de meesten in de familie omdat dit grotendeels om geld draait.) groetjes, Carolina
Hey Mariel,Ik heb ook nog niet beslist wie mijn getuige gaat worden...De meeste mensen zeggen tegen mij 'gij hebt een zus, da's toch logisch dat zij het wordt!' Ik vind dat niet zo, ook omdat ik zoals Carolina zegt graag mijn zus als meter wil houden voor als er kindjes komen.Ik vind ook niet dat het vanzelfsprekend moet zijn dat omdat je broer jou als getuige genomen heeft, dat jij sowieso hem ook moet vragen.Ik vind dat de getuige vooral iemand moet zijn die heel erg achter jullie als koppel staat.Veel succes met je keuze!
Ik zou uw vriendin nemen. Het is niet omdat iemand jouw als getuige kiest, dat jij sowieso die persoon moet kiezen als jouw getuige. Je kunt mss je broer en eventuele andere broeren en zussen eens bedanken in je speech. Ik denk niet dat hij daarvoor kwaad zal zijn. Op die dag moet je enkel denken aan jezelf ! xxx
Ik zit met herzelfde probleem maar dan met mijn zus. Ik ben dit jaar getuige geweest. Eigenlijk had ik ook liever vriendin gevraagd. Om de lieve vrede te bewaren heb ik het toch mijn zus gevraagd. Mijn vriendin weet dat ik liever haar als getuige had, zij gaat nu ceremoniemeester zijn. Ook is ze mee mijn kleedje gaan kiezen.Groetjes,Evie
Heb een redelijk goede band met men broer maar wilde toch één van men twee beste vriendinnen als getuige. Ook mijn moeder maakte duidelijk dat ze men broer een logische keuze vond. Heb nu men broer als getuige en men vriendinnen zijn bruidsmeisjes. Iedereen tevreden! Je kan ook je broer voor de wet nemen en je vriendin voor de kerk (als je voor de kerk trouwt natuurlijk...)Groetjes
even reactie op stephanie:je neemt je vriendinnen als bruidsmeisje?had altijd een beeld van bruidsmeisje als een klein, schattig meisje dat bloemetjes gooit.Ik vind het wel een tof idee hoor, daaar ni van. Had er gewoon nog niet over gedacht.wat is hun taak dan? ook gewoon bloeme gooien?
@ Melinda Nee hoor, ga volwassen vrouwen geen bloempjes laten gooien, daar hebben we bruidskindjes voor. :)Hun 'taak' is wat ze anders zouden doen, moesten ze wel getuige zijn (behalve het tekenen dan). Zij plannen mijn vrijgezellen en naar horen zeggen een boel verrassingen voor op het avondfeest. Het is gewoon mijn manier om ze toch in de suite te hebben en dicht bij mij. Een beetje eredames dan. ;) Zij vonden het allesinds geweldig dus meer moet het niet zijn. Het is Amerikaans trouwens, daar hebben ze een heleboel bruidmeisjes en bruidsjonkers...
kerkelijk huwelijk? ik deed al huwelijken waarbij er vier getuigen waren (2 van beide)...
Ik wist niet dat dat gedaan werd. Misschien ook een ideetje voor mij dan.Om terug te keren op dit topic:ik heb ook 2 heel goeie vriendinnen die ik al gevraagd had als getuige.Heb ook 2 broers. Eentje is vorig jaar getrouwd en daarbij was ik getuige voor de wet. Omdat ik (in totaal: wet + kerk) maar 3 getuiges kon kiezen dacht ik ook aan 2 vriendinnen + broer. Maar dit is misschien ook kwetsend tov andere broer.Soortgelijk probleem als jij dus, Mariel.Misschien dat ik dan één vriendin 'bruidsmeisje' noem en zo kan ik toch men 2 broers vragen.(die heb ik nog niet gevraagd, vriendinnen wél..)
Hallo,Ik heb ook een broer en een beste vriendin. Mijn broer is nog niet getrouwd, en ik ben meter van de eerstgeborene van mijn beste vriendin. Ik vond het dus ook niet zo gemakkelijk, maar ik heb gekozen voor mijn broer als getuige voor de wet en mijn beste vriendin als getuige in de kerk. En iedereen is tevreden :-).Groetjes en veel succes met je keuze!Brenda.22 mei 2010