Nu Online
Momenteel zijn er 531 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Planning avondfeest

29-11-2009 18:20:31
Hey medebruidjes!

Wij treden op 20.08.2010 in het huwelijksbootje en zijn onze dagplanning en de planning van het avondfeest wat in elkaar aan het puzzelen. Maar voor sommige dingen geraken we echt niet tot een besluit.

Wat we in gedachten hadden:
Receptie voor familie en dichtste vrienden met aansluitend diner en dan de rest van de vrienden + collega's laten bijkomen voor avondfeest.
Nu zitten we wat sloot... de mensen die komen voor het avondfeest hebben dan natuurlijk geen receptie gehad, dus hoe ontvang je die mensen dan?
Receptie voor hen en dan weer weg is geen optie, onze collega's zullen nog moeten werken tot 18-19u en we willen hen erbij voor het avondfeest.

Dan hadden we een ander idee:
Familie en dichte vrienden voor diner, receptie na het diner voor iedereen... maar dan heb je weer geen 'ontvangst' vóór het diner!

Enige hulp van praktisch denkende mensen? Bij mij is alle logica even zoek :)

Alvast bedankt!
Groetjes

Anke
20-8-2010
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 749

kristien
25-6-2010
 Meld misbruik29-11-2009 19:34:36

Ook wij hebben een diner voor een kleinere kring, en een dansfeest met dessertbuffet voor groter gezelschap.
Terwijl de eetgasten hun koffie drinken verdwijnen wij eventjes van tafel voor een korte receptie met de mensen die pas voor het dansfeest komen, een half uurtje ofzo...

Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik29-11-2009 19:43:20

Bij ons zowat hetzelfde als Kristien.
Wij beginnen om 16-17uur aan uitgebreid diner enkel voor de familie. Dit wordt afgesloten met koffie/thee. Rond deze tijd gaan wij ons klaarzetten om de andere gasten te ontvangen die rond 21u arriveren voor het avondfeest.
Dit avondfeest begint met aperitief en hapjes (duurt maximum een uur) en dan dansfeest met dessertenbuffet.
Een receptie was voor ons overbodig gezien wij zowiezo enkel familie en de goede vrienden uitnodigen, geen kennissen ed.

Stefanie
27-8-2010
 Meld misbruik29-11-2009 20:52:32

Hey Anke,

Wij trouwen precies 1 weekje later :), spannend hé!

Wij zullen wellicht 1 receptie hebben: van 18u tot 20u. De gasten die we enkel voor de receptie uitnodigen mogen twee uur komen. De gasten voor het avondfeest mogen vanaf 19u aansluiten op de receptie. Onze collega's komen naar het avondfeest, dus 19u lijkt me voor hen een haalbaar uur! We zouden ten laatste tegen 20u30 aan tafel willen gaan. We hebben geen gasten die we enkel voor dessertbuffet + dansfeest uitnodigen.

succes nog!
Stefanie

Lindsay
28-8-2010
 Meld misbruik30-11-2009 8:30:39

Dag Anke,

Wat wij doen is het volgende:

van 17u30 tot 18u is het bij ons ontvangstaperitief van de suite. En dan van 20u tot 21u is het ontvangst met cava en fruitsap voor al de andere mensen. Is een iets goedkopere en toegankelijke optie :-)

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik30-11-2009 8:47:43

Bij ons was het zo:
18u00: receptie voor alle avondgasten
19u00: start diner
21u30: receptie voor de dansgasten (enkel een drankje), ondertussen kan het hoofdgerecht van de avondgasten 'zakken'
22u30: dessertenbuffet
23u30: openingsdans en start van het dansfeest

Groetjes,

Véro

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...