Nu Online
Momenteel zijn er 670 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Pleidooi voor trouwen in de winter

30-11-2009 11:09:26
Dag iedereen,

Vorige zaterdag was het zover: na een klein jaar aftellen zijn we in het huwelijksbootje gestapt! Het was werkelijk een fantastische dag en ik leef nog helemaal in een roes...

Eind november lijkt een vreemd moment om te trouwen, maar er zijn veel positieve kanten aan!
Eerst een nadeel: het weer. Het heeft veel geregend en dus moesten er telkens paraplu's in de buurt zijn als we in en uit de auto stapten. Anderzijds was alles toch binnen te doen (ook de foto's), dus eigenlijk hadden we van het slechte weer geen last. En dan moet je weten dat ik een hekel heb aan regen en er normaal gezien een rothumeur van krijg ;-)
Trouwens, in de zomer kan het ook regenen en dan ben je daar toch veel minder op ingesteld, denk ik.

En dan de voordelen:
-Je hebt een veel grotere kans dat die ene droomzaal nog beschikbaar is. Wij kozen voor het Daemshof in Noorderwijk en dat bleek ook de perfecte keuze!
-Wat de fotograaf betreft: idem. We zijn erin geslaagd Jef Celen te strikken en hebben hem pas een half jaar op voorhand geboekt; dat moet je niet proberen als je in de zomer trouwt! Ondertussen hebben we al een deel van de 1500 foto's bekeken en ze zijn prachtig!
-Kleed en ringen waren veel sneller klaar dan normaal, dus kon ik ook sneller gaan passen! En welk bruidje droomt daar nu niet van ;-)
-We hadden iets meer dan honderd genodigden en die waren er zo goed als allemaal bij (drie mensen konden op het laatste moment toch niet komen). Als je een kleine familie hebt, zoals ik, dan hoop je toch dat je iedereen nog 's samen kan zien, en dat was ook het geval. In de zomer zijn veel mensen op reis en dan kan je je geluk toch met minder mensen delen.

En dan nog wat algemene tips:
-Een leuke binnenlocatie in Gent: het Designmuseum! De kleurtjes in de achtergrond pasten extra mooi bij mijn rood kleedje :-)
-Voor wie niet gelovig is en toch iets extra wil: een viering met het UVV (Unie van Vrijzinnige Verenigingen). We hadden een viering in de zaal, die vooral bestond uit teksten van de getuigen, broer en zussen. Eerst lazen we onze geloften voor (zenuwen!!) en tussendoor waren er muzikale intermezzo's. Heel persoonlijk allemaal, met veel humor en ontroerende verhalen.

Ik kan blijven schrijven, maar ik ga het hierbij houden en wens iedereen nog veel plezier met de voorbereidingen en vooral een fantastische huwelijksdag! Want hij vliegt toch zo snel voorbij...

Groetjes,
Nicky
Sinds 2 dagen mevrouw Goethals

Nicky
28-11-2009
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1049

stephanie
24-7-2010
 Meld misbruik30-11-2009 11:48:25

Wij trouwen ook in Daemshof en hebben ook Jef Celen als fotograaf. Kan je mss enkele foto's laten zien?

Nicky
28-11-2009
 Meld misbruik30-11-2009 11:52:13

Wel, we hebben de dvd's de avond zelf al gekregen, maar we hebben nog niet eens alle foto's kunnen bekijken. Als er een selectie online staat, zal ik het laten weten :-)

Daemshof + Jef Celen, dat kan niet misgaan! Het eten, de desserts, de dj, alles was dik in orde!

katelijne

Meld misbruik30-11-2009 12:40:02

wij trouwen binnen twee weken, en ben ook supervoorstander van trouwen in de winter :-)
Tis toch een andere sfeer hé

proficiat!

Sofie
12-12-2009
 Meld misbruik30-11-2009 13:07:17

Wat fijn om te lezen dat het een aanrader is om in de winter te trouwen. Wij trouwen op 12 december (nog een kleine 2 weekjes dus) en heb nu al zin in de kaarsjes, haardvuren en bij ons dan vooral kerstbomen, kerstlichtjes en kerstliedjes. :-)
Lekker suf, maar lijkt me zoooo romantisch!

S
30-10-2010
 Meld misbruik30-11-2009 20:16:21

Dag mevrouw Goethals!

Een dikke proficiat om te beginnen en geniet nog van je roes!!

Wij trouwen volgend jaar eind oktober en ook wij hebben voor het Daemshof gekozen. Ik ben dus blij om nog maar eens een positieve reactie te horen. Hadden jullie menu aan tafel of buffet?

Ook wij zouden graag een viering doen met het UVV. Hebben jullie dit in Daemshof gedaan en hoeveel volk was er bij jullie?

We hebben wel een andere fotograaf! :-)

Als je wil, mag je me ook een mailtje sturen met wat meer info: sunshinietje@hotmail.com

Alvast bedankt!

groetjes,
Lien
30/10/2010

stephanie
4-9-2010
 Meld misbruik1-12-2009 8:28:13

Proficiat meneer en mevrouw Goethals!! Van mij moest je niet stoppen met schrijven hoor, vind de verslagjes geweldig!

Best wel grappig, er is hier blijkbaar nog een stephanie met Jef Celen als fotograaf en het Daemshof als zaal.

Zou je mij ook wat info kunnen sturen? Wij doen er ons feest op 4 september! Heeft Jef eten gekregen? Want dat is toch wel een kleine zorg. En welke menu heb je genomen? Hoe was de dj? Was het dj Danny?
Heb veeeeeeel vragen. :p
wijtrouwenin2010@live.be

Leen

Meld misbruik2-12-2009 8:19:16

Nicky
28-11-2009
 Meld misbruik2-12-2009 9:10:38

Wie foto's wil, moet zijn e-mailadres maar geven.
Meer info over de dag, tips en ervaringen mail ik ook graag door, maar dat zal vandaag niet meer lukken.

Groetjes,
Nicky

stephanie
24-7-2010
 Meld misbruik8-12-2009 16:56:57

Ik ben erg benieuwd naar de foto's aangezien ik ook Jef Celen als fotograaf heb en het feest ook doorgaat in het Daemshof! Kan je ze mailen op stephaniedegr1982@hotmail.com, aub? Bedankt! Ook tips/opmerkingen hieromtrent zijn hartelijk welkom. Ik kijk er naar uit

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...