Nu Online
Momenteel zijn er 666 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

uitnodigingen (tekst + tijdsduur)

1-12-2009 18:33:30
Hey iedereen,
graag jullie mening over de tekst van ons kaartje.
We hebben gekozen voor een rechtstaand model, waar we enkel op de achterkant iets kunnen schrijven.

Op de voorkant komt: (+ versiering)
Bart & Melinda
10 juli 2010

Op de achterkant komt een gedichtje van Toon Hermans + versiering
(normaal is er niets op de achterkant van't kaartje zelf, is dus echt een 'omhulsel')

We trouwen op een andere dag voor de wet, dus de tekst van onze kaartjes zou deze worden:

Kerk/receptie - kaart

Bart en Melinda
Thys - Kende

Trouwen op 10 juli 2010 om ... uur
in de Sint-Gertrudiskerk te Zandvliet.

Onze ouders en wijzelf nodigen jullie ook van harte uit
op de receptie in de Martinushoeve.
van 16.00u tot 18.00u.
(adres).

Om alles feestelijk te houden, verwachten we jullie in avondkledij.

Graag antwoord voor 1 juni 2010.

Bart en Melinda
(adres)
Tel. : ...

Cadeautip: icoon huisje : rekeningnummer

Zo hebben we ook nog een kaartje over het avondfeest en over de fuif.
--> is het duidelijk dat iedereen welkom is in de kerk? of moet dit nog expliciet vermeld worden?
--> zinnetje over dresscode goed, of beter dresscode: avondkledij?
--> we trouwen op 10 juli. Als we de uitnodigingen 1 mei rondbrengen/opsturen, kunnen we dan antwoord verwachten tegen 1 juni? of zijn de data's te vroeg/telaat

Heel wat vraagjes, maar alle commentaar/raad is welkom!

melinda
10-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 1087

Sofie
12-12-2009
 Meld misbruik2-12-2009 7:44:44

Hoi Melinda,

Wij hadden het geformuleerd als volgt:

- de huwelijksviering waarop u van harte wordt uitgenodig zal plaatsvinden op xx in de Sint Jan de Doper Kerk te ...

- voor de dresscode hadden wij op de kleine kaartjes gewoon gezet dresscode: black tie
(is de officiele benaming voor avondkleding)

Groetjes en succes!
Sofie
(nog 10 dagen tot onze trouw)

Sofie

Meld misbruik2-12-2009 8:27:47

Hoihoi black tie is echt wel smoking denk ik terwijl avondkledij gewoon kostuum kan zijn en mooie kledij. ik vind je zinnetje wel goed hoor, dresscode: avondkledij is iets plechtiger en zakelijker wel

van de kerk is het wel duidelijk aangezien je erna "ook" vermeld bij de receptie. je kan ook schrijven
"trouwen op 10 juli 2010. Graag nodigen we u uit om dit samen met ons te vieren in de ...kerk te ... om ...u"

Bij mijn vriendin die 6 juni trouwde was de uiterste antwoorddatum 20 mei dus een dikke 2 weken op voorhand. maar ik ga zelf ook wat meer speling nemen hoor, ik denk zo'n 3 tot 4 weken op voorhand om zeker te zijn dus bij jou zou ik zeggen graag antwoord voor en dan een datum tussen de 10 en 20 juni of zo.

succes!
Sofie
15/05/10

katlijn
10-4-2010
 Meld misbruik2-12-2009 12:43:27

Hé Melinda

ik vind je zinnetje over de dresscode goed hoor, leuk om het op zo een losse manier op je kaart te zetten!
de antwoord datum zou ik zelf iets later nemen, dat de mensen wat tijd hebben, normaal is drie weken voor het feest ruim optijd! zelf neem ik ook 4weken vroeger ongeveer, er zijn altijd mensen die je nog moet opbellen voor een antwoord hè. Ik zou, zoals Sofie al zei, een datum kiezen tussen 10en 20 juni.

grts

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik2-12-2009 16:36:19

Ik hoop dat op het kaartje voor de 'fuif' (zoals je zelf zegt), niet het woord 'fuif' staat, maar dansfeest. Aangezien je mensen vraagt om in avondkledij te komt, past 'fuif' niet echt. Dan denk ik eerder aan jeans en een topje of t-shirt.

Groetjes,

Véro

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info