TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Ilse
10-4-2010
|
2-12-2009 11:46:05
Wij trouwen enkel voor de wet, maar dat het gemeentehuis is ook een kasteel, en dat zal ook zo'n 2 jaar in de stijgers staan (en ze zijn al begonnen, 't is precies ingepakt in een witte verpakking :-) ). Bij ons dus een beetje dezelfde situatie, maar ik laat het niet aan mijn hart komen... Zoveel foto's zullen jullie ook niet van die kerk hebben, het speelt zich meer binnen af en aan de ingang, neen? En de fotoreportage zal toch ook elders doorgaan? grtjes Ilse
|
|
debby
23-10-2010
|
2-12-2009 11:54:20
Hey Kathleen
je kan aan u fotograaf vragen om foto's te gaan nemen voor de plaatsing van de steigers! Zo kan hij achteraf via een fotoprogramma u toch foto's geven zonder de steigers en met jullie aan de ingang! Is een makkelijke techniek dus bespreek dat is met u fotograaf...
hopelijk heb je wat aan mijn tip Succes nog Debs
|
|
Ibe
22-5-2010
|
2-12-2009 12:27:47
Een kerk in de steigers levert nu idd niet bepaald mooie foto's op, ookal vindt de reportage elders plaats je hebt meestal toch wel een aantal foto's van het buitenkomen aan de kerk. ik zou ook op zoek gaan naar een andere kerk indien nog mogelijk.
|
|
Lien
|
2-12-2009 13:42:08
Trouw je voor de kerk voor de mooie foto's of omdat je een kerkelijk huwelijk wilt?
|
|
kristien
25-6-2010
|
2-12-2009 14:03:43
Ik zou het zelf helemaal niet zo erg vinden mocht de kerk waar wij trouwen in de steigers staan op onze trouw. Dit vooral omdat ik graag voor de kerk wil trouwen, en dit ook wil doen in een parochie waarmee ik een band heb. Dit zijn er twee, en naar mijn gevoel hebben we er niet de mooiste uitgekozen (al zijn ze geen van beiden geweldig mooi) om te trouwen. Als die kerk dan net in de steigers staat, dan is dat maar zo, en dan denk ik dat ik net zou proberen om daar nog extra speciale foto's van te maken!
Maar da's natuurlijk, net zoals alles wat met trouwen te maken heeft, een persoonlijke keuze!
groetjes,
Karolien
|
|
Kathleen
22-5-2010
|
2-12-2009 14:36:13
@Lien, ik moet me toch niet gaan verantwoorden omdat ik daar mee zit? Ik trouw voor de kerk omdat ik dit graag wil! En ja, ik zou graag een mooie foto hebben als we buitenkomen... trouw je daarom voor de foto's? Ik denk het niet. @Karolien: We trouwen voor de wet in de gemeente waar vriend is opgegroeid en voor de kerk in mijn gemeente. Ik wou echt graag iets waar ik ook een band mee heb. In mijn parochie zijn echter meerdere kerken, met de ene ben ik als kind altijd naartoe geweest met school, in de andere heb ik mijn eerste en plechtige communie gedaan... De ene kerk heeft gewoon iets gezellig, een intieme sfeer om in te trouwen. Maar met een half dak en volledig ingepakt in de plastiek is die gezellige sfeer ver te zoeken....als je begrijpt wat ik bedoel...
|
|
Carolina
1-8-2009
|
2-12-2009 16:47:51
Als je je daar aan stoort moet je verhuizen. Wij zijn in een andere gemeente voor de kerk getrouwd. Alhoewel in onze gemeente een 'schoondere' kerk staat. Maar onze pastoor is dan weer minder 'schoon' (om't zo maar uit te drukken). Wij hebben voor een kerk gekozen waardat we ons goed voelen. Aangezien je met 2 kerken een band hebt zie ik niet echt een probleem om te verhuizen.
groetjes, Carolina
|
|
Edel
7-8-2010
|
2-12-2009 16:48:41
Hey Kathleen,
Ik vind ook niet dat je je moet verantwoorden. Je trouwt uiteraard omdat je aan al je familie en vrienden wil laten zien dat je hem graag ziet!!! Maar ik begrijp dat je van deze dag mooie foto's wil! Het is moeilijk omdat je er een band mee hebt. Volg je hart zou ik zeggen. Wil je trouwen in die kerk en neem je de steigers erbij of kan je je niet verzoenen met de steigers maar dan moet je een anderen kerk zoeken. Onze kerk is ook in herstel na een brand... Wij hebben toch besloten om er te trouwen ondanks de herstellingen.
Groetjes, Edel 07/08/2010
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
2-12-2009 16:50:21
Zelf zou'k me daar ook niet over durven aan te stellen, enfin, IK (dus persoonlijke mening) vind dat aanstellerij. Denk dat die pastoor ook erg raar gaat reageren als die dat motief hoort, daar al aan gedacht hoe je dat zou overbrengen naar hem toe? Want moet ook gebeuren. "Ja pastoor, ik wil ni 'n kerk dat gerenoveerd/hersteld wordt!"
|
|
Kathleen
22-5-2010
|
2-12-2009 16:57:27
@Edel: eigenlijk heb je wel een punt. als er iets onverwachts gebeurd, zoals een brand, dan kan je ook niet veranderen. Ik had er gewoon een perfect beeld van. Ik denk dat ik mss toch maar mijn keuze houdt. @Kathleen: ik zou het zo ook niet verwoorden hoor! Der is gewoon een verschil tussen een kerk die licht hersteld wordt of een kerk die je niet meer ziet staan, enkel ijzeren stellingen en groene doeken zie je. Zou der gewoon met den deken eens over praten over hoe het in mei zal zijn qua toestand. Uiteindelijk gaat het om het feit dat je voor de kerk trouwt en zoals Edel het zo mooi verwoorde dat je aan iedereen laat zien dat je voor altijd voor elkaar kiest. Maar het zou gewoon mooi zijn moesten daar achteraf ook mooie beelden van zijn.
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
2-12-2009 17:07:10
Goh, ik snap 't wel da je 't liever ni hebt, ma da's bij iedereen zo, maar daarom 'n andere kerk, vind ik drastisch. Zeker als je weet (kijk maar andere trouwalbums door) hoe weinig je van de kerk ziet op foto's. Het altaar en de mensen op hun stoel en bij 't binnen- en buitengaan de deur/ingang/uitgang. Dus denk dat je erg weinig last gaat hebben van die werken. Als je fotograaf creatief en goed is, kan die daar denk ik ook mee om. ENfin, proberen kan je altijd, 'n ja kan je krijgen.
|
|
Edel
7-8-2010
|
2-12-2009 18:49:13
Hey,
Doe wat waar jullie het beste bij voelen want het is tenslotte een belangrijke dag! Wij hebben ook even getwijfeld maar uiteindelijk is die kerk de enige kerk waar we samen een band mee hebben. En we zien het ook als een symbool: in elk huwelijk zullen er ook herstelmomenten zijn waar we aan moeten werken. Maar ik heb er ook even over gedaan om er vrede mee te nemen zenne.
PS wanneer en waar trouwen jullie eigenlijk?
|
|
Kathleen
22-5-2010
|
3-12-2009 9:15:17
We trouwen op 22 mei 2010 in Zele.
Liefs, kathleen
|
|
Edel
7-8-2010
|
6-12-2009 18:31:36
Dat begint te korten he!!! Waar heb jij je droomjurk gevonden?
|
|
Kathleen
22-5-2010
|
7-12-2009 11:16:47
jaja nog een dikke vijf maanden. Spannend!! Ik heb mijn jurk gevonden bij La Sposa in Roeselare. En gisteren zijn we voor ringen gaan kijken... allemaal ongelofelijk mooie momenten :o) Ik kijk er zo naar uit. In tussentijd wordt mijn vriend ook 30 en word ik voor de eerste keer tante! :o)
|
|
Edel
7-8-2010
|
7-12-2009 21:24:29
Hey,
Super allemaal! En weet je al wat je gaat doen met de kerk?
|
|
Kathleen
22-5-2010
|
8-12-2009 9:11:07
Hey Edel
Ik ga de kerk behouden, denk ik en duimen dat ze vooraan niet ingepakt is als we trouwen. Zal eens polsen bij den deken bij de ondertrouw :o) Wanneer trouw jij?
groetjes
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|