Nu Online
Momenteel zijn er 209 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwen in een andere parachie

3-12-2009 22:50:14
Hoi,
mijn vriend en ik trouwen op 31 juli 2010 en zouden in een andere parochie dan waar we wonen voor de kerk trouwen. We hebben al een gesprek gehad met de priester van die parochie, maar moeten wij ook toestemming vragen aan onze eigen parochie om elders voor de kerk te trouwen?
Ben het vergeten te vragen aan de pastoor en we zien hem pas terug in maart
Groetjes

Joke
31-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 613

Deborah
17-7-2010
 Meld misbruik3-12-2009 22:59:39

Wij hadden hetzelfde...

We wonen in Nazareth maar zouden voor de kerk van Lochristi willen trouwen. Hadden met de pastoor van Lochristi reeds afspraken gemaakt en eigenlijk nog niets gevraagd aan die van Nazareth. Later had ik dezelfde vraag als die van jou en heb ik een mailtje gestuurd naar de parochie van Nazareth.

Die zeiden ons dat het goed is als de pastoor van Lochristi er geen probleem mee had. Niet alle pastoren gaan ermee akkoord dat je voor hun kerk wil trouwen als je niet van die gemeente bent, daarom. Maar aan die van jouw gemeente (waar je woont) hoef je blijkbaar tegenwoordig geen toestemming meer te vragen. Misschien voor de zekerheid eens contact opnemen met de parochie van waar jullie wonen, maar normaal gezien is het geen probleem.

Grtjs
Deborah

Joke
31-7-2010
 Meld misbruik4-12-2009 7:12:22

Dag Deborah,
Ik zal zeker eens contact opnemen met onze parochie.
Wij zouden in de kerk trouwen waar ik 25 jaar gewoond heb, gedoopt ben, mijn communie gedaan heb en ook mijn vormsel.
Onze pastoor daar was heel inschikkelijk. Er mag zelfs een andere priester voorgaan indien gewenst en we hebben veel inspraak.
Ik kijk er al naar uit
Groetjes

heidi

Meld misbruik4-12-2009 7:48:42

wij hebben dit niet gevraagd, wij woonden nog maar 4 jaar in onze gemeente, tussentijd hebben we onze 2 zoontjes laten dopen in mijn man zijn doopkerk van zijn gemeente, deze zei dat dit geen probleem was en dat we zeker niet naar de pastoor van onze gemeente moesten langsgaan.

Katrien
19-6-2009
 Meld misbruik4-12-2009 11:14:05

Hallo,

Wij zijn ook voor de kerk getrouwd in een andere gemeente dan de gemeente waar we wonen. Hiervoor moesten we wel toestemming vragen aan de pastoor van de gemeente waar we wonen. Normaal zal er geen probleem gemaakt worden. Dus zou het voor alle zekerheid eens navragen.

Groetjes,
Katrien
168 getrouwd!

Filip
19-9-2009
 Meld misbruik13-12-2009 21:20:42

Hallo Joke,

wij zijn ook getrouwd in een andere parochie dan de "thuis-"parochie van mijn vrouw. Als je in een andere parochie trouwt, is het inderdaad zo dat de priester van die parochie je de nodige documenten moet geven (uittrekstel uit het doopregister). Dit vormt tegenwoordig normaal geen probleem meer. Als je ook een andere priester laat voorgaan dan de pastoor van de parochie waar je trouwt, moet de pastoor zijn "jurisdictie" geven aan de priester die jullie trouwmis voorgaat. Maar ook dit is tegenwoordig normaal geen probleem meer.

Groetjes,

Filip en Sarina

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...