Nu Online
Momenteel zijn er 669 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Optie 1 of optie 2

3-12-2009 23:51:51
Hoi iedereen,
Mijn vriend en ik trouwen op 7 augustus 2010 en ik kijk er al enorm naar uit!! Tot nu toe hadden we al een dagplanning in ons hoofd waarvan we bijna 100% zeker waren dat we het zo gingen laten lopen. Nu ben ik echter de laatste dagen op een andere indeling gekomen die mij beter lijkt maar we zijn nog niet helemaal zeker. Kunnen jullie even helpen en zeggen welke indeling jullie voorkeur geniet?

Optie 1:
11u: aankomst suite bij ons thuis
11u30: aankomst ventje, hapje en drankje
12u30: vertrek naar gemeentehuis + enkele foto's bij het buitengaan van ons huis
13u00: burgerlijke plechtigheid + receptie aangeboden door het gemeentehuis
14u00: vertrek naar feestzaal
14u30 à 15u00: foto's op het domein van de feestzaal (suite kan intrek nemen in de geboekte hotelkamers)
16u30: receptie voor collega's en kennissen
18u30: einde receptie
--> "adempauze"
19u30: ontvangst gasten avondfeest (met een mini-receptie)
20u30: opening buffetten
22u30: openingsdans

optie 2
11u: aankomst suite bij ons thuis
11u30: aankomst ventje, hapje en drankje
12u30: vertrek naar gemeentehuis + enkele foto's bij het buitengaan van ons huis
13u00: burgerlijke plechtigheid + receptie aangeboden door het gemeentehuis
14u00: vertrek naar feestzaal
14u30 à 15u00: aankomst aan feestzaal, intrek nemen in bruidssuite en/of hotelkamers
--> "adempauze"
16u00: receptie voor collega's en kennissen
18u00: einde receptie --> foto's nemen op het domein van de feestzaal
20u00: ontvangst gasten avondfeest (met een mini-receptie)
21u00: opening buffetten
23u00: openingsdans

Graag jullie reacties, want in mijn ogen hebben de 2 opties voor- en nadelen...
Bedankt!!
Groetjes
Wendy
07/08/10

Wendy
7-8-2010
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 896

Rik

Meld misbruik4-12-2009 1:13:56

Een uurplanning als leidraad is essentieel, maar kan alles stressy doen verlopen, wanneer dit regelmatig niet blijkt te kloppen in de praktijk. Dit is niet bevorderlijk voor de mooiste dag van je leven.
Optie 2 blijkt iets meer "ademruimte" te geven, vind ik persoonlijk. Op de dag zelf, zal alles vanzelf lopen, en moet je naar streven ook, maakt alles veel leuker.

mvg www.discovideo.be

Sarah
28-8-2010
 Meld misbruik4-12-2009 5:57:43

Een uurplanning is toch essentieel? Je trouwplechtigheid, de receptie, het feest begint toch allemaal op vooraf bepaalde uren, daar moet je je verdere dag aan aanpassen hè??

In ieder geval lijkt optie 2 inderdaad iets meer ademruimte te geven waardoor de dag misschien wat gemoedelijker zal lopen. Maar het verschil lijkt me niet overdreven groot, beide lijken me wel ok.

Groetjes!

Sarah

Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik4-12-2009 11:31:55

Geen antwoord op uw vraag maar ik trouw op dezelfde dag!! Leuk te weten dat hier iemand zit die op hetzelfde tempo aftelt:-)

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik4-12-2009 13:11:20

Ik zou voor optie 1 gaan. Een receptie durft nogal snel uitlopen (waardoor je dan bij optie 2 tijd voor de foto's verliest). Ook heb je bij optie 2 al een 'minder sterke zon'.

Ikzelf zou liever een adempauze hebben na de receptie. Dit is een heel intens moment waarbij je veel mensen ziet passeren.

Groetjes,

Véro

Tanja
12-6-2010
 Meld misbruik4-12-2009 15:03:38

Hallo,

Ik zou voor optie 1 gaan. Een receptie durft nogal eens uitlopen en dan hou je misschien helemaal geen tijd meer over om foto's te nemen.

Groetjes,

Tanja

Dana
26-6-2010
 Meld misbruik4-12-2009 23:24:19

Hey,
persoonlijk zou ik ook voor optie 1 kiezen. Als jullie foto's gaan maken, neemt de suite ondertussen haar intrek in het hotel, dus heeft die ook iets om mee bezig te zijn.
En ja hoor, recepties durven wel eens uit lopen. Stel dat het voorvalt, hoeveel tijd blijft er dan nog voor de foto's ?

Rik

Meld misbruik5-12-2009 3:37:20

Hoe vroeger je het feest laat starten, hoe meer kans op een vroeg einde. Hoeveel reeds niet gehoord:"Ach, het feest vloog voorbij". Laat alles rustig uitlopen en verschuiven. Anyway, dit is meestal ook zo in de praktijk.

Edel
7-8-2010
 Meld misbruik7-12-2009 21:12:51

Hey!

Wij zijn ook volop aan het puzzelen!
Beide opties heeft idd zijn voor-en nadelen....
Wij trouwen ook op 7 augustus 2010!
Waar trouwen jullie?

Groetjes,
Edel

Wendy
7-8-2010
 Meld misbruik8-12-2009 11:55:48

@ Edel: wij trouwen in Heers (zuid-limburg, grens met Wallonië) maar ons feest gaat door in Genk. En jij?
Je vindt mij op facebook (Wendy Koninckx), leuk om samen met iemand naar dezelfde dag te kunnen aftellen :-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...