Nu Online
Momenteel zijn er 353 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wet - kerk zelfde dag of niet?

4-12-2009 19:09:37
hey iedereen,

wie heeft er hier goeie argumenten voor wet - kerk op dezelfde dag, of op een andere dag te doen?
we geraken er niet uit...

We zijn beide leerkrachten, dus hebben 2 maand vrijaf.
Trouw in de kerk ligt al vast op 10 juli om 14.00u.
We gingen er altijd van uit dat we op 2 verschillende dagen wilden trouwen. (dit was bij mijn broer ook zo, en leek ons het gemakkelijkste)
Op 3 juli zouden we dan trouwen voor de wet. Daarna zouden we met het kleine gezin (van ons beiden) gaan barbequen bij mijn nonkel, om er toch een speciale dag van te maken.
Nu we erover nadenken, zijn precies de enige reden om wél op een verschillende dag te doen: meer tijd om ons klaar te maken, barbequen (is altijd supergezellig), fantastisch mooie tuin, ...
denk dat dat alles is...

reden om het wél op dezelfde dag te doen: trouwkleed kan ik dan langer aandoen, fotograaf is er al bij, ?

iemand nog argumenten? of bruidjes die uit ervaring spreken?

dankuwel :)

melinda
10-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1501

Sofie
12-12-2009
 Meld misbruik4-12-2009 19:30:56

Wij doen het over 2 dagen gespreid omdat we wat meer rust in onze dag wilden.
Ons programma tot nu is als volgt:

vrijdag:

14u30: verzamelen bij schoonouders voor aperitief
16u: trouwen voor de wet
17u; aankomst restaurant en uitgebreid aperitieven en daarna lekker eten

zaterdag:
vanaf 7u maak ik mij klaar samen met mijn getuigen (op het kasteel waar we trouwen)
11u; aankomst suite op het kasteel
11u15: aankomst bruidegom met zijn getuigen
11u15 tot 13u30: foto's en ondertussen lunchen
14u; trouwen kerk
15u-17u: receptie
daarna diner en feest

Ik vind onze zaterdag nu al druk genoeg, had er niet aan moeten denken om dan ook nog eens naar het stadhuis te moeten.

Ik doe op vrijdag mijn kleed niet aan maar heb een gewoon mantelpakje gekocht met een speciale hoed.

Inge
23-5-2009
 Meld misbruik4-12-2009 20:42:11

Hoi hoi,

Wij wilden het ook over 2 dagen verdelen, vrijdag wet en zaterdag kerk. We hadden de dag en het uur al laten vastleggen bij de gemeente, ook de kerk was geregeld.

Onze ouders waren er echter niet zo voor te vinden en na veel nadenken hebben we beslist om het toch maar op 1 dag te doen.
Op de gemeente konden we zelfs nog kiezen welk uur op zaterdag (we waren er vroeg bij).

En eerlijk gezegd, wij zijn blij dat we het veranderd hebben. Nu hebben we op alle foto's onze trouwkleren aan en in het album vormt ook alles mooi 1 geheel. Ook voor de suite (ouders, zussen en grootouders) was het gemakkelijker ivm de kleding.

En ja, je hebt wat meer stress om op tijd klaar te zijn, maar wij vonden het dat waard. Wij hadden een volledig draaiboek gemaakt, iedereen van de suite heeft dat gekregen, dus als je alles goed plant, loopt alles op wieltjes. We waren misschien 5 min. te laat in de kerk, maar dat kwam omdat we in het stadhuis moesten wachten en niet op 'ons' uur getrouwd zijn.

Geniet nog van de voorbereidingen en zeker ook van jullie dag!! Probeer een paar momenten samen 'te stelen' om wat bij te babbelen, al is het maar in de auto. Dat maakt de dag nòg specialer.

Groetjes,

Inge
195 dagen getrouwd

Lindsay
9-10-2010
 Meld misbruik4-12-2009 21:07:46

Alles op één dag is volgens mij veel leuker.
Je voelt je heel de dag een prinses hé.

Groetjes Lindsay

Nele
10-7-2010
 Meld misbruik4-12-2009 21:17:46

Ik vind dat je moet doen wat jullie het liefste willen!
Wij vinden alles op één dag persoonlijk ook te druk. Wij beginnen om 11u30 met het eerste (foto's nemen) dus dat betekent dat ik nog om 11u klaar moet zijn om te vertrekken. Ik vind dat vroeg genoeg... Ik moet er niet aan denken om op mijn trouwdag om 7u al bij de kapper te zitten. Het is een lange dag waarvan je moet genieten en dat kan volgens mij het beste als je tenminste wat uitgerust bent en niet om 6u of half 7 bent moeten opstaan. Maar dat moet iedereen voor zich bepalen natuurlijk. Op dezelfde dag trouwen voor de wet heeft zeker ook zijn charmes, want uiteindelijk is dat de eigenlijke trouw. Jullie moeten gewoon doen waar jullie je het beste bij voelen!

Groetjes

melinda
10-7-2010
 Meld misbruik4-12-2009 21:44:36

ja we willen doen wat we het liefste willen; maar we weten gewoon niet wat we willen :)

kerk blijft zowieso om 14.00u
dus ofwel is de planning

2 dagen gespreid:
10.00u - 12.00u aankleden, make up, kapper
12.30u verzamelen thuis
14.00u kerk
(rest van de dag blijft hetzelfde)

1 dag: kunnen uur van trouw voor de wet pas in januari gaan vastleggen, maar als het nog mogelijk is:

08.00u - 10.00u aankleden, makeup, kapper
11.00u wettelijke trouw
12.00u foto's
14.00u kerk

pff :) weet het ni goed ze.
merci al voor de tips!

Kim
18-7-2009
 Meld misbruik4-12-2009 23:45:16

Hey Melinda,

Als je alles goed inplant, kan je trouw op 1 dag ook rustig verlopen zonder al te veel gehaast. Het is natuurlijk aan jullie om te beslissen of je vroeg wil opstaan of niet :)
Als je in Berendrecht voor de wet trouwt, kan je dat wel al op voorhand "reserveren". Gewoon er naar toe gaan en vragen of je die dag op dat uur kan trouwen. Dan wordt je naam al met potlood op de agenda gezet en kan je met een gerust hart daarna je trouwaanvraag gaan doen. Zo hebben wij het ook gedaan! Onze trouwdatum en trouwuur lagen in augustus 2008 al vast op het gemeentehuis.

Hopelijk heb je er wat aan :)
Groetjes, Kim

Evie
31-7-2010
 Meld misbruik5-12-2009 7:38:13

Wij doen het ook allemaal op 1 dag.
De kerk ligt al vast 13.30. Bij de gemeente staat al in potlood 13.00u. Het is maar 5 min afstand tussen kerk en gemeentehuis en in het gemeentehuis duurt het toch niet lang. Zo heb ik nog ruim de tijd om me klaar te maken in de voormiddag zonder dat we op een onmenselijk vroeg uur uit ons bed moeten. Het zal sowieso al een lange dag worden. Misschien is dit voor jullie ook een optie, vlak voor uur van kerk?

Groetjes,
Evie

melinda
10-7-2010
 Meld misbruik5-12-2009 11:46:51

ahja :) da's ook een optie.
zullen binnenkort dan is teruggaan naar het gemeentehuis en vragen wat nog vrij is.
wij zijn ook al enkele maanden geleden gegaan en toen hebben ze onze naam ook in potlood ingevuld, maar zonder uur..
ik hoop dat er dan nog wel iets vrij is als ik het op de dag zelf wil doen.
alvast bedankt voor de tips!

ps: kim, op welke dag trouwen jullie?

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik5-12-2009 17:56:13

Wij zijn ook op 2 dagen getrouwd en hoewel ik het eerst niet zo leuk vond, is het heel goed meegevallen. We hebben dit moeten doen omdat er nog maar heel weinig uren vrij waren op het gemeentehuis en we hadden in de namiddag ook nog een receptie gepland. Op de dag zelf heb je inderdaad veel meer tijd. Ik ben op mijn gemak om 8u30 naar de kapper gegaan en we konden hierdoor ook de weg van het ouderlijk huis naar de kerk per koets kunnen doen. Anders hadden we hiervoor ongetwijfeld te weinig tijd. Een paar dagen ervoor zijn we voor de wet getrouwd in de namiddag en daarna zijn we bij mijn mama nog gaan aperitieven en hebben we met onze broer, zus en ouders samen gegeten.
Ik vind het alleszins aan te raden!

evy
1-3-2009
 Meld misbruik5-12-2009 19:14:32

Wij trouwden op 1 dag en persoonlijk zou ik dat direct weer doen!
Wij huwden om 15u voor de wet en 30 min later voor de kerk. Suite verder naar de zaal voor een broodje en koffie, wij foto's maken. 18u kwamen wij terug aan in de zaal. 1u de tijd om wat op te frissen, babbelen met de suite...19u aankomst van de avondgasten, aperitief en avondmaal.
Ik zou het onmiddellijk opnieuw doen!

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik5-12-2009 20:30:23

Wij trouwden op één dag voor wet en kerk. Dat was niet té druk, maar wij hadden dan ook geen receptie van 2 uur op deze dag. Wij trouwden op vrijdag en hadden onze receptie voor collega's en vrienden van het middelbaar op zondag.

Groetjes,

Véro

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...