Nu Online
Momenteel zijn er 677 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksreis

5-12-2009 9:46:55
Hallo
Wij willen graag in september 2010 op huwelijksreis gaan naar Sri Lanka en de Malediven. Echter lezen wij op het net tegenstrijdige berichten rond het klimaat. Het zou daar het begin van het regenseizoen zijn? Nergens vinden we terug wat dit juist inhoudt: regent het heel de dag, sporadisch een regenbui, veel wind, ... Het zou er wel steeds gemiddeld een 30° zijn.

Is dit te riskeren? Of kiezen we voor zekerheid zoals Bali?
Iedereen alvast bedankt!
groetjes
Bruidje in spé!

Bianca

Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1131

Sofie
28-8-2010
 Meld misbruik5-12-2009 11:34:04

Wij hadden ook eerst naar de Malediven willen gaan. Maar het is daar idd regenseizoen, in het reisbureau hebben ze ons dat afgeraden. regenseizoen in de malediven = 28 dagen per maand regen.

Bianca

Meld misbruik5-12-2009 13:13:56

Dag Sofie
Bedankt voor je reactie. Het zou daar idd alle dagen kunnen regenen maar het zou niet vergelijkbaar zijn met hier. Het zou even snel weer ophouden en opklaren zoals het gekomen is.

Sofie
28-8-2010
 Meld misbruik5-12-2009 16:25:22

Ja op het reisbureau hadden ze het ons toch afgeraden. De beste periode voor de malediven zou januari zijn. Daar wij trouwen op 28.08.2010 wouden wij niet zo lang wachten.
Wij denken nu om naar Mauritius te gaan. Misschien is dat ook nog een idee voor jullie?

Stefanie
27-8-2010
 Meld misbruik5-12-2009 16:28:30

Wij wilden ook naar de Malediven eind augustus, maar het kan evengoed twee weken regenen of twee weken helemaal niet, maar we willen het risico echt niet nemen. We gaan wellicht naar Aruba en Curaçao, gans het jaar door mooi weer en ligt buiten de orkaangordel!

Bianca

Meld misbruik6-12-2009 19:34:16

Mauritius klinkt heel mooi maar wij zijn op zoek naar een gecombineerde reis, namelijk een weekje rondreizen en nadien een strandvakantie.

Stefanie gaan jullie rondreizen? Ik vermoed dat jullie reis boven ons budget ligt.

Nathalie
17-7-2010
 Meld misbruik8-12-2009 14:35:31

Mauritius is inderdaad leuk om e doen, maar daar is het dan winter. Temp rond 24 graden, maar 's avonds koelt het heel snel af, en kan het echt fris worden.

Stefanie
27-8-2010
 Meld misbruik8-12-2009 21:05:00

Hey Bianca,

Wij gaan niet rondreizen, 1 hotel op Curaçao (logies + ontbijt) en 1 hotel op Aruba (all in), zal ons in totaal tussen de 3500 en 4000 euro kosten. Ter plaatse zullen we natuurlijk wel een autootje huren om de eilanden wat te verkennen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums