TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sofie
|
6-12-2009 12:01:48
Hey Joke!
Wij hebben 2 recepties: 1 voor mensen die enkel en alleen naar de receptie komen (van 16u30 tot 18u30 bvb) en 1 voor de gasten van het avondfeest (van 19u tot 20u) Dat is de normale manier van werken denk ik, kunnen jullie het zo niet oplossen?
Sofie 15/05/10
|
|
Petroeska
16-4-2010
|
6-12-2009 12:04:04
Hallo
Bij ons is het zo dat degene die naar de receptie komen ook naar het avondfeest komen.
groetjes Petroeska
|
|
Carolina
1-8-2009
|
6-12-2009 12:13:12
Wij hebben geen receptie gedaan. Maar normaal worden de receptie hier gegeven voor de mensen die NIET naar het avondfeest komen. Dit is speciaal om het prijskaartje wat te laten zakken. Als je heel je avondfeest naar de receptie gaat laten komen betaal je daar dubbel voor. ??? Dan ga je nog meer betalen dan dat je enkel een avondfeest zou geven. De heel dichte familie wordt wel op de receptie mee uitgenodigd. Broers, ouders, grootouders, getuigen.
groetjes, Carolina
|
|
Edel
7-8-2010
|
6-12-2009 12:35:50
Hey Joke,
Het is jullie dag! En als zelfs je ouders aangeven dat ze het zelfs willen extra betalen: gewoon doen!!!!!
Groetjes, Edel 07/08/2010
|
|
Hannelore
7-8-2010
|
6-12-2009 13:19:31
Pff schoonvaders... ik heb ook al grijs haar gekregen van de mijne. Hij toont ni de minste interesse, als ik offertes aan hem voorleg is't toch allemaal goe maar me 'n hele grote zucht en hoop gezaag erbij (zeg dan gewoon neen he!). Maar dan heeft hij wel commentaar op feit da ik een dessertenbuffet wil maar hij vindt dat dat ni kan omdat de mannen bier drinken en dessert niet bij hun bier past, aaargh!!! Enfin, dit moest ik even kwijt:-)
Ik zou gewoon doen wat JIJ wil. En als uw ouders willen betalen, dan heeft hij al helemaal niks te zeggen. Vergeet niet: dit is JOUW huwelijk. Ik vroeg ook voor alles toestemming aan mn schoonouders, maar ben hun gedrag zo kotsbeu da k gewoon mn zin doe nu. En als't hun ni aanstaat da betaal ik het zelf wel. In de lijn van jouw verhaal: bij ons was er ook discussie om de neven en nichten uit te nodigen omdat we die beiden al lang niet meer gezien hebben. Zijn ouders wilden dit niet, de mijne wel, en ik wil dit zelf ook graag. Heb hen al lang niet meer gezien maar ruzie hebben we niet, en sommigen zoeken laatste tijd ook trg wat contact dus ik zou hen graag uitnodigen als teken dat ik graag nog contact wil houden met hen. Dus, we hebben sloten hen uit te nodigen voor avondfeest, en dit op kosten van mijn ouders. Ik vind als jij en je ouders echt je familie willen uitnodigen en dit voor jullie rekening nemen, je dit gewoon moet doen en zich nks aantrekken van uw schoonouders!
|
|
Kathleen
22-5-2010
|
6-12-2009 13:37:20
Hey Joke,
Langs mijn kant hebben de nichten en neven dat ook altijd gedaan, de dichte familie komt zowel op receptie als avondfeest. Ikzelf vind dit beetje zot aangezien we een receptie hebben (champagne + 8 à 10 hapjes) en daarna voor de mensen die naar het avondfeest komen is er nog eens een kleine receptie (champagne + 3 à 4 hapjes). Het kost allemaal veel geld en uit gewoonte vind ik niet dat je het moet doen. MAAR als jullie dit echt zelf willen dan vind ik dat je niet mag kijken naar de tegenpartij. Tenslotte betalen je ouders ervoor en als dit voor hen een must is, dan heeft de schoonpapa daar niets op te zeggen vind ik.
Sowieso brengt het altijd problemen mee hoor. Bij ons betalen de ouders de feest en de kledij en het koppel de rest. Nu was ik voor bloemen gaan horen bij iemand waar ik veel ga. De schoonmama vond echter dat we naar de bloemenwinkel met naam in de streek moesten gaan. Eén probleem... hij is mss het driedubbele van prijs. Ik ben niet het type dat voor de show gaat met de shops die een supernaam hebben in de streek. Op bloemen staat toch geen naam? Wel ... als zij dit echt wil .... dan moet ze zelf de kosten daarvoor dragen, vind ik. En dan is dit voor mij geen enkel probleem. Maar ik ga geen 1500 euro geven voor bloemen voor de kerk, dat is me net iets te veel.
Dus goede afspraken maken en compromis proberen sluiten zodat je zelf optimaal kan genieten van je dag!!
|
|
Lindsay
9-10-2010
|
6-12-2009 13:51:28
Hallokes,
Omdat wij met zo'n kleine familie zijn (1 broer en 1 zus) hebben wij ervoor gekozen om tantes, nonkels, neven en nichten gans de dag te vragen. Zij komen dus ook naar receptie, gaan daarna mee aan de tafel en dessertbuffet. Op de receptie komen er dan nog buren enzo. en op dessertbuffet komen er nog vrienden bij.
groetjes Lindsay
|
|
Els
17-7-2010
|
6-12-2009 14:15:24
Bij ons is het ook met twee recepties: de eerste enkel voor mensen die niet naar het feest komen, duurt 1,5u of 2u, mogen we zelf bepalen. De tweede receptie is het soort van aperitief voor de mensen die wel naar het feest komen. Dit duurt een uurtje. Qua hapjes zijn er meer voorzien voor tijdens de eerste receptie dan voor de tweede: die laatste mensen moeten nog direct daarna eten he! Ik vind dat wel gemakkelijk: zo kan je toch je 'verplichtingen' nakomen, bv ook de baas en zo van de ouders, die ik niet naar de feest wil vragen, maar waar mijn ouders er moeilijk van onderuit kunnen van te vragen. Buren en zo verre kennissen die je eigenlijk zou moeten uitnodigen, maar die je niet echt per se op de feest wil, kan je dan ook vragen. Qua prijs is de tweede receptie ook een stuk goedkoper dan de eerste. Els
|
|
Els
17-7-2010
|
6-12-2009 14:15:26
Bij ons is het ook met twee recepties: de eerste enkel voor mensen die niet naar het feest komen, duurt 1,5u of 2u, mogen we zelf bepalen. De tweede receptie is het soort van aperitief voor de mensen die wel naar het feest komen. Dit duurt een uurtje. Qua hapjes zijn er meer voorzien voor tijdens de eerste receptie dan voor de tweede: die laatste mensen moeten nog direct daarna eten he! Ik vind dat wel gemakkelijk: zo kan je toch je 'verplichtingen' nakomen, bv ook de baas en zo van de ouders, die ik niet naar de feest wil vragen, maar waar mijn ouders er moeilijk van onderuit kunnen van te vragen. Buren en zo verre kennissen die je eigenlijk zou moeten uitnodigen, maar die je niet echt per se op de feest wil, kan je dan ook vragen. Qua prijs is de tweede receptie ook een stuk goedkoper dan de eerste. Els
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
6-12-2009 15:09:04
Hey,
bij ons is 't ook de gewoonte dat de mensen van avondfeest gewoon ook naar de algemene receptie gaan. Ik vind het juist weer geschift om twee verschillende recepties te houden, ook al is de tweede dan weer goedkoper dan de eerste. Er kruipt weer extra tijd in en als bruidspaar is 'n receptie erg vermoeiend, 't is fijn als je dan gewoon kan gaan zitten voor avondfeest. Mijn familie hangt fel aan elkaar, die van m'n aanstaande niet. Bij mij worden ze één voor één, allemaal dus, uitgenodigd. Heb dan ook goeie band met neven/nichten (dus sowieso ook al tantes en nonkels) en zelfs hun kindjes, dus mijn achternichtjes en -neefjes. Mijn aanstaande heeft helemaal ni zo'n band, hij nodigt enkel uit tot tantes/nonkels. Denk niet dat je voor beide families zelfde moet doen, m'n aanstaande en z'n ouders maken daar ook geen punt van. Die zien gewoon zelf ook dat mijn familie veel hechter is en daar hebben ze alleen maar lovende woorden over. Heb precies meer geluk met m'n schoonouders. Enfin, als dat de gewoonte is langs jouw kant, kwets je die mensen misschien als je ze niet op receptie uitnodigt. Waarom zou je dat in hemelsnaam doen als jouw ouders voor hen willen betalen? Laat 't niet zo aan je hart komen en gewoon doen! Denk dat je schoonouders 't niet willen, want als jouw nonkels/tantes komen, zal hij misschien aan zijn broers/zussen moeten uitleggen waarom zij daar ni op uitgenodigd zijn, en dan moeten zeggen dat jouw ouders daarvoor wouden betalen en zij niet, sjah, da pikt...
Heb hoe langer hoe meer het gevoel dat 't voor vele ouders van bruidspaar altijd een prestigezaak is, wie kan de loef afsteken van de ander? En als je zo'n ouders/schoonouders hebt, verziekt da héél de boel, kom je niks mee vooruit. Doe niet mee aan dat circus van hen, doe gewoon waar jullie je goed bij voelen!
|
|
Vera
22-8-2009
|
6-12-2009 15:53:34
Wij hadden in de namiddag ook een receptie en daarna het avondfeest. De mensen die we op de receptie hadden uitgenodigd, hebben we niet op het avondfeest uitgenodigd. Enkel "de suite" kwam ook naar het avondfeest en 2 van onze getuigen.
|
|
stephanie
4-9-2010
|
6-12-2009 16:11:11
Wij doen het hetzelfde als Vera.
Groetjes
|
|
Dorothea
10-9-2010
|
6-12-2009 16:55:00
Bij ons komt iedereen die naar het avondfeest komt ook naar de receptie, we hebben zo'n 120 genodigden, waarvan er maar een tiental zijn die we énkel voor de receptie zouden vragen, dus het is logischer om ze gewoon allemaal voor alles te vragen. Receptie duurt wel "maar" 2 uur, itt een losstaande receptie die normaal 3u duurt
|
|
Rik
|
6-12-2009 18:59:36
Hangt er een beetje vanaf wie het zaakje betaalt. Maar zal het geval niet zijn waarschijnlijk. Betalen jullie alles, ben je natuurlijk vrij van kiezen.
grtz www.discovideo.be
|
|
Véronique
31-7-2009
|
6-12-2009 19:26:48
Bedenk dat als de avondgasten ook nog naar de receptie komen, dat ze dan al heel wat hapjes binnen hebben nog voor het diner begint... Wij vonden dat gek... Wij hadden voor het avondfeest een uurtje receptie (vgl. aperitief) voor de avondgasten. Wij hadden geen hapjes besteld (om bovenstaande reden), maar kregen van de zaal toch koude groentjes met een dipsausje aangeboden (gratis dus). Mooi meegenomen!
Groetjes,
Véro
|
|
veronique
13-9-2008
|
7-12-2009 11:33:21
Dus die tantes en nonkels komen ook voor het avondfeest hé, of volg ik niet goed? Komen tantes en nonkels van de andere kant ook op het avondfeest? Hoeveel mensen zijn er anders enkel voor de receptie en wat is hun band met de familie? Je tantes en nonkels zouden het misschien toch wel begrijpen dat het ten opzichte van de andere kant van de familie niet fair zou zijn, het maakt toch niet zoveel verschil of ze nu echte receptie+aperitief+feest hebben of enkel aperitief+feest. Wij hadden ook één echte receptie voor iedereen. Dat is zeker duurder, maar een tijdsbesparing want je moet niet nog eens een aperitief doen voor avondgasten, plus aangenamer voor receptiegenodigden dat ze ook de rest van de familie nog eens zien, terwijl die anders maar later zouden toekomen. Verder hebben wij voro onze uitnodigingen niet naar familiebanden gekeken, gewoon wie we er graag bijwilden en niet die of die omdat dat toevallig ook een nicht of nonkel is. Veel sterkte! Véro
|
|
Kathleen
24-4-2010
|
7-12-2009 13:22:39
Hey,
Ik heb maar een kleine familie en wij zijn ook hechter dan zijn familie. Daarom hebben wij er voor gekozen om mijn 2 tantes met hun gezin heel de dag erbij te hebben dus ook op de receptie.Mijn ouders betalen gewoon een stukje meer hiervoor!
Groetjes Kathleen
|
|
Wendy
28-8-2010
|
7-12-2009 17:42:42
Joke,
bij ons zullen nonkels en tantes, neven en nichten met hun partners worden uitgenodigd op receptie + avondfeest. Eigenlijk zullen ze erbij zijn vanaf het kerkelijk huwelijk met aansluitend de receptie die 2 uur zal duren. Zij zullen dan gewoon blijven en ook samen met de andere gasten voor het avondfeest het aperitief nuttigen en mee aanschuiven aan tafel. Voor ons is ons huwelijk een familieaangelegenheid en willen we er onze familie dan ook zoveel mogelijk bij. Ieder doet hier uiteraard mee wat hijzelf wil.
Groetjes
|
|
Joke
31-7-2010
|
11-12-2009 15:55:19
Hoi allemaal, bedankt voor de reacties. Wij zijn er nog altijd niet uit hoor; Het grootste probleem is dat mijn vriend ze niet op de receptie wil. Enkel avondfeest. Nee is en blijft Nee bij hem, terwijl ik mijn tantes en nonkels er wel bij wil. Mijn familie is veel kleinder dan die van hem en veel hechter. Hij lijkt mijn keuze niet te begrijpen of te respecteren joke
|
|
romina
10-4-2010
|
13-12-2009 14:50:27
Beste Joke,
Bedenk eerst eens samen wat voor jullie het belangrijkste is op jullie huwelijksdag. Het vieren van jullie liefde en vrolijk feesten met vrienden en familie? of eten en drinken?
Laat jullie ouders hier niet over beslissen en laat zeker geen banale discussies als deze een domper zijn op jullie voorbereidingen. trek een uurtje uit om samen (jij en je vriend) dit eens te bespreken en de voor en nadelen van beide situaties op een rijtje te zetten. Na dat uurtje neem je dan ook een beslissing. Dan kunnen jullie weer in alle rust jullie verdere voorbereidingen doen.
De nonkels en tantes zullen het echt allemaal begrijpen eender welke keuze jullie maken. En zie het vooral niet als 'een toegeving' als jullie keuze gemaakt is.
Geniet nog van jullie voorbereidingen en hopelijk komen jullie er snel uit.
groetjes Romina
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|