Nu Online
Momenteel zijn er 495 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

pfff, trouwkleedjes...

7-12-2009 16:57:16
hey bruidjes,

moet het effe kwijt. ben net terug van bij mia monta. Het is mij daar niet echt goed bevallen. ik weet niet goed wat ik wil qua stijl, maar wel wat ik niet wil. die vrouw deed nogal ambetantig vanaf het begin eigenlijk. ik heb een stuk of 4 kleedjes aangehad die ik had gekozen, maar geen enkel daarvan vond ik nog echt mooi toen ik ze aanhad. daarna heeft zij er nog 2 bijgedaan waarvan ze dacht dat ik er wel mee zou staan. het eerste vond ik doodgewoon en het tweede was mooier, maar ik twijfelde nog te veel om dan al te beslissen. Omdat ik geen kleedje wou kopen, werd ze nog ambetantiger en zei ze dat ik dan maar in geraardsbergen bij modeshow moest gaan passen. dat ze daar zo gewillig niet zijn en nog van die dingen. mijn ma vroeg hoe dat laatste kleedje heette en van welke ontwerper dat was en ze antwoordde Modeca terwijl het helemaal geen kleedje van Modeca was! (binnenin stond naam van ontwerper, had gekeken voor ik het aandeed) ze zei ook nog dat er maar 1 kleedje van elk model maar verkocht werd en ineens hingen er 2 kleedjes van 't zelfde model.
Kopen jullie dan direct in de eerste winkel waar jullie naartoe gaan het eerste beste wat je past? Doen ze overal zo of ben ik nu echt zo moeilijk?
ik wil een kleedje dat ik mooi vind, niet per sé het waauww gevoel.
de goesting om nog andere winkels te bezoeken is ver te zoeken op dit moment.

sophie

sophie
14-8-2010
Meld misbruik

Reacties: 21 | Gelezen: 1325

Thomas
12-5-2010
 Meld misbruik7-12-2009 17:18:00

Niet opgeven!!!
Voor de prijs dat je voor een trouwkleed betaald vind ik dat je behandeld moet worden als een koningin.
Zelf heb ik 4 winkels gedaan, inderdaad in de ene waren ze wat vriendelijker dan in de ander. Als ze niet vriendelijk zijn, koop ik er zeker niets, het mag nog zo mooi zijn. Ik zoek dat specifieke kleedje dan wel ergens anders.
Ik heb mijn kleedje gekocht in Oostende. Was daar zonder afspraak en ze waren ongelofelijk vriendelijk. Ons (mij en mijn mama) direct iets aangeboden om te drinken. Groot pashok voor mij, makkelijke zetel voor de mama recht tegenover mijn pashokje. Telkens hielp ze me in mijn kleed en vroeg of het in de winkel niet te warm of te koud was. En ik mocht er zoveel passen en herpassen dat ik zelf wilde. Later ben ik (met afpraak) terug gekeerd en had ze de 2 kleedjes die ik het mooist vond opzij gehouden en mocht ik terug passen wat ik wilde. Opnieuw kregen we een drankje aangeboden. Uiteindelijk heb ik het kleedje gekozen die ik maar niet uit mijn gedachten kon zetten. Het was geen wauw effect (haar en juwelen nog niet in orde en ook niet de juiste maat) maar het voelde volledig juist en perfect aan.

Zorg echt dat je iets kiest dat je zelf super mooi vindt en waar je je ook goed in voelt. Ookal moet je 10 winkels doen en 300 kleedjes passen. Ze kosten genoeg!!

Groetjes
Jana (nog 156 dagen)

Wendy
28-8-2010
 Meld misbruik7-12-2009 17:24:12

Dag Sophie,

ik weet niet van welke regio je precies bent, maar ik kan je Prima Donna in Deerlijk ten stelligste aanraden!
Ik heb het ook niet gezien op verkoopsters met veel kapsones.
De service die je echter krijgt bij Prima Donna is echt top! Niets is hen teveel om je te laten passen. Ze geven eerlijk advies zonder zich op te dringen.

Ik vind het super jammer voor je dat je zo'n negatieve ervaring had bij Mia Monta.
Ik vind dat enig professionalisme toch wel op zijn plaats is in een bruidszaak. Jammer dat dat bij Mia Monta - voor jou alleszins - niet te vinden was...

Geef zeker de moed niet op. Blijven zoeken!Er zijn zeker nog bruidsmodezaken waar men wel van de aankoop van een bruidsjurk een magisch moment kan maken!

Veel succes nog en kop op hoor!

Groetjes

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik7-12-2009 17:25:46

Andere en betere winkel, zou ik zeggen!
Je moet al veel geluk hebben dat je in de eerste winkel al meteen dé jurk vind. Ik heb zelf ook 2 winkels afgedaan en ik heb mijn jurk bij Het Bruidshuis in Merksem gekocht.

Groetjes,

Véro

Toon

Meld misbruik7-12-2009 18:10:57

Maak eens een afspraak bij Farah Love. Dat zijn heel vriendelijke mensen die op de moment van je afspraak enkel en alleen met jou bezig zijn en je behandelen als een persoon die moet stralen op haar dag!!!
www.farahlove.be

Groetjes en veel succes!

Sarah
4-9-2010
 Meld misbruik7-12-2009 18:24:49

Was ook eens gaan kijken bij mia monta op een opendeurdag (was wel nog niet van plan te passen). Maar, ook al was er veel volk, ik vond het daar een rommelige zaak. Zo maar muf. De kleedjes zelf vond ik ook zeker niet geweldig (hangt natuurlijk af van persoon tot persoon). Ik ben een paar weken geleden bij moderna in schepdaal geweest. Had daar wel een afspraak maar ze hadden heel veel tijd voor je. Alles lieten ze zien wat je wou. Ze zijn er heel vriendelijk en behulpzaam! Ik heb er alleszins mijn droomkleed gevonden! Nog veel succes!

wendy
24-8-2010
 Meld misbruik7-12-2009 18:33:30

Hey Sophie,

Ik herken mezelf een beetje in je verhaal...Ik heb 5 winkels gedaan vooraleer ik mijn droomkleed vond. En idd , in sommige winkels zijn ze echt niet vriendelijk en pusherig. U daar niks van aantrekken meid en hop naar de volgende winkel tot dat JIJ je kleedje vindt ;-) Ik las hier iets over Farah Love..Ik ben daar ook geweest en vond ze toch heel opdringerig hoor ! Uiteindelijk heb ik mijn kleed in Chapeau gekocht te Antwerpen. Super service, niet opdringerig en verdorie véél keuze en die verkoopsters geven je raadt en daadt en niks is hen teveel !
Nog veel geluk bij je verdere zoektocht meid! ;-)

stephanie
4-9-2010
 Meld misbruik7-12-2009 18:54:36

Hoi,

Wat spijtig voor je... Heb zo een slechte ervaring gehad bij Le Chapeau in Antwerpen. Allemaal kleedjes die me niet stonden en waarvan ik vooraf had gezegd dat het helemaal mijn stijl niet was. Ik moest er dan maar langs zien volgens de verkoopster! Hoe kan je nu langs iets zien dat helemaal je ding niet is?! Het is toch je trouwkleed! Het ging hier ook niet over een kleintje he, maar over de hele stijl van het kleed!
Ben het best behandeld geweest in de Honeymoonshop in Rotterdam. Hele mooie winkel en veeeeeeel meer keuze dan in Le Chapeau! De Vlaamse merken hebben ze er ook... Scarpellini in Oostende en Maxim's Couture vond ik ook wel ok. Niets van aantrekken en verder gaan! En mss wel iemand meenemen die een beetje van zich af kan bijten. Was heel blij dat ik ons mama bij had in Le Chapeau want zag rood van t koken vanbinnen. ;)

Sofie

Meld misbruik7-12-2009 19:20:58

Amai dan zou ik daar ook niet kopen hoor. Bij Bruidshuis Ellen in Oostbrug kregen we een drankje en heel vriendelijke service. Ze heeft ook volledig rekening gehouden met mijn stijl en heeft alle kleedjes helpen aantrekken( ongeveer 7)
Ga nog maar eens naar andere winkels en laat je niet ontmoedigen, een kleed kiezen moet net één van de leukste momenten zijn!

Sofie
15/05/10

Stephanie
26-6-2010
 Meld misbruik7-12-2009 19:30:30

dag Sophie,

Je moet je niet laten kleedjes opdringen als jij niet denkt dat het jé uitverkoren jurk is!
Die verkoopsters zijn soms echte krengen. Sommigen doen hun job heel graag en helpen iedereen met hart en ziel, anderen zijn echt zielig; ze beseffen niet hoe ze iemands gemoed kunnen bedrukken met zo vervelend te doen!!!!!
Je moet echt van je afbijten. Ik heb dat bij Pierre-Yves ook gedaan, die pushten (en bijna chanteren) mij ook om een jurk te kopen. Heel erg vind ik dat!
Trek het je niet aan!

veronique
13-9-2008
 Meld misbruik7-12-2009 19:39:05

De moed niet opgeven, je bent niet de enige zo! Ik heb ook vijf winkels gedaan, met in de ene al vriendelijkere verkoopsters dan de andere. Persoonlijk vond ik MiaMonta één van de beste, maar ja, je moet op de goeie verkoopster vallen.
Maak er eens je gedacht van wat je echt niet wil en wat eventueel wel, ga met enkele foto's naar een winkel waar ze die bepaalde kleedjes hebben. Zo ben ik bij La Sposa in Roeselare uitgekomen. Ik vond de verkoopsters eerst nogal hautain, maar ze hebben wel naar mij geluisterd en uiteindelijk is een kleedje dat zij mij voorgesteld hebben mijn trouwkleed geworden.
Veel plezier, Véro

Kathleen
22-5-2010
 Meld misbruik7-12-2009 20:54:19

ik heb twee aanraders voor je! JPC collection in Antwerpen... daar heb ik een vijftiental kleedjes aangehad zonder enig probleem. Ik heb daar eerlijk gezegd dat ik nog een tweede winkel wou doen omdat ik altijd verliefd was op marylise en dat hadden ze daar niet. Tweede aanrader... la sposa...daar heb ik een 12 tal kleedjes aangehad en daar heb ik uiteindelijk ook gekozen! Allemaal heel vriendelijke verkoopsters dus niets op aan te merken. De moed niet verliezen meid! Laat jou dat mooie moment niet afpakken door een vervelende verkoopster!

groetjes, kathleen

ilse
18-9-2010
 Meld misbruik7-12-2009 21:43:49

hey Sophie,

Spijtig van je slechte ervaring, ik kan niet klagen van maxim's couture in Aarschot. Heel vriendelijk, alle kleedjes overlopen en er een 20-tal uitgekozen en gepast, die te klein waren werden zelfs met lint vastgemaaakt om toch goed te kunnen kijken; Ook drank gekregen, drie uur heel behulpzaam geweest. Had het niet verwacht maar heb dus wel in men eerste winkel men kleed gevonden, heb het meteen besteld, was er ook wel zeker van. Het kan dus ook wel anders, lat je niet doen en zoek een andere winkel, al zijn het er nog 10 voor je je zin vind. Je moet je goed voelen in je kleed. Veel succes en hopelijk meer plezier volgende keer want het zou toch leuk moeten blijven.
ik ben voor marylise gegaan

Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik7-12-2009 21:54:00

Le chapeau in Antwerpen... Zij hebben voor mij uitgebreid tijd genomen, de verkoopster was echt heel vriendelijk, hielp me in en uit de jurken, sleepte jurken af en aan, heb wel 30 jurken gepast! En donderdag ga ik opnieuw, en mag ik weer zoveel passen als ik wil ;-) (Wil er dan alleen geen 30).

Klant is koning he, en voor zoveel geld als je moet neertellen voor een trouwjurk, mag je echt wel als een koningin behandeld worden hoor!

Caroline
4-9-2010
 Meld misbruik7-12-2009 22:27:18

hey Sophie,

ik kan het verhaal van Ilse bevestigen. Ik ben maar naar 1 winkel geweest: Maxim's couture in Aarschot. Ik heb er zeker 20 jurken gepast, zelfs meerdere keren dezelfde om te vergelijken. In totaal ben ik er denk ik 3 uur geweest. Niks was teveel gevraagd. Ze spelden het kleed af als het te groot is of spannen het met een lint aan de sluiting samen om het toch te laten passen. Heel vriendelijke mensen en heel behulpzaam. We hebben ondertussen iets te drinken gekregen. Je wordt behandeld als een achte prinses. Ik ben daar binnen gegaan met het idee dat ik absoluut een Linea raffaelli wou, ik ben uiteindelijk buiten gegaan met een bestelling voor een cosmobella. De verkoopster zag direct wat voor een stijl bij mij mooi was en ze had gelijk!
Dus ik zou zeggen: niet opgeven! Het gaat hier om je bruidsjurk, een heel belangrijke aankoop waar je volledig moet achter staan.
Groetjes,
Caroline

Sarah
28-8-2010
 Meld misbruik8-12-2009 6:06:43

Zoek gerust verder tot je JOUW kleedje gevonden hebt! Ik vind het echt onbeschoft van die verkoopster dat ze zo onrespectvol met jou omging!

Ik heb zelf wel maar 1 winkel gedaan (Boetiek Maya in Hemiksem), en daar gaan ze duidelijk helemaal anders met hun bruidjes om dan bij Mia Monta.
Maya wist meteen wat ze voor mij moest brengen. Ik had enkele nummers opgeschreven die ik mooi vond bij de modeshow en daar begon ze mee. Toen het duidelijk was welke stijl me het meeste lag, baseerde ze zich daar verder op en bracht ze nog wat extra kleedjes aan. Uiteindelijk is het een jurk geworden die ik nooit zelf uit de rekken gehaald zou hebben, maar die me echt op het mij geschreven was eens ik ze aan had.

Ze behandelden mij echt als een prinses bij Maya, en dat mag ook wel hè, als je zo'n dure aankoop plant?

Ik zou zeggen, probeer nog een winkel, hier staan winkels genoeg die bruidjes aanraden, dus maak nog ergens een afspraak en je droomjurk zal je wel ergens vinden waar ze je wél een goede service geven!!

Groetjes,

Sarah

annelies
9-5-2009
 Meld misbruik8-12-2009 8:44:42

Hallo,

Jammer genoeg kan ik je ervaring niet bevestigen. Mijn kleedje komt vandaar en mijn zus haar suite kleed ook en we kunnen alleen maar zeggen dat het daar op en top was. Ze waren zeer vriendelijk, niets was hen teveel en de retouches werden daar gedaan en waren in de prijs inbegrepen. En op de koop toe hebben we allebei zeer veel complimenten gehad van de gasten over onze kleedjes. Sorry. Andere en betere misschien. Veel succes met de zoektocht.

Groeten, Annelies.

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik8-12-2009 10:15:19

Blijven kijken tot je je goesting vindt !!!
Ik heb in totaal ook meerdere winkels gedaan.
In de eerste winkel (PY Aalst) had ik mijn droomkleed gevonden, maar wegens TE onbeschoftigheid van de verkoopster vertikte ik mijn kleed daar te kopen.
Een geluk dat die boerin zo onnozel was om het merk van het kleed te laten vallen...
Heb nadien nog winkels gedaan maar vond nooit meer DAT kleed.
Ben dan op de site van het merk gaan zoeken en gevonden !
In deinze deed er toen (vorig jaar november) een nieuwe winkel open die dat merk ook verkocht.
Ben er naar toe gegaan met de vraag of ze dat kleed had.
Neen, model van 2008... maar ze ging informeren of ze nog aan een pasmodel kon geraken. En ja hoor !! Gepast en besteld !
Uiteindelijk heb ik dus bij bruidscouture elena mijn droomkleed gekocht.
Mijn schoonma heeft daar haar hoed gekocht terwijl haar tenue van een andere winkel kwam en ze heeft er geen enkel probleem van gemaakt, integendeel !
Een kleed kost geld en het meeste belangrijke : het dient voor JOUW belangrijkste dag !!
Als men denkt met onbeleefd gedrag te verkopen, moet men maar anders gaan redeneren.
En als jet het echt niet vindt : laten maken !!!!
Groetjes en geniet van je zoektocht , dit is echt wel een leuke periode !!!

Heidi
10-7-2010
 Meld misbruik8-12-2009 12:42:17

Hallo,

Ik ben in oktober gaan passen bij Pierre Yves Outlet in Deinze, omdat mijn budget beperkt was. Ik wist dat ik qua keuze sowieso ook beperkt zou zijn, aangezien je enkel deze in je maat kunt passen. De dame in kwestie haalde verschillende kleren uit. Ik was niet echt overtuigd, maar pastte ze wel (zo'n 6). De verkoopster gaf wel altijd duidelijk mee welke vorm mijn lichaam het best flatteerde. Ik had geen waw gevoel. De verkoopster raadde me zelf aan nog andere winkels te doen, niets was haar te veel. Ze kende ook haar stiel. Mijn zus (die mee was) toonde nog een kleedje , de verkoopster zie komaan dat gaan we ook eens passen. En ze zag direct aan mijn blik dat dat mijn jurk was. Ik straalde gewoon, ook al is het geen traditioneel trouwkleed qua kleur. Een super service.

Tanja
12-6-2010
 Meld misbruik8-12-2009 13:46:02

Hey Sophie,

Je trouwjurk kiezen moet een aangename ervaring zijn! Je geeft er veel geld aan uit dus mogen ze ook wel vriendelijk zijn en hun tijd nemen voor je.
Ik ben eerst langsgeweest bij het Bruidshuis in Merksem, en daar had ik ook een minder goede ervaring. Ze waren niet erg vriendelijk en ik heb maar 4 kleedjes gepast (enkel diegene waar ik zelf een foto van bijhad).
Uiteindelijk ben ik naar Linx in Leuven gegaan (omdat ik al wel had uitgemaakt dat in een LR kleed wou).
Daar waren ze super vriendelijk, ik mocht zoveel modellen passen als ik wou. Ik twijfelde nog tussen 2 en die hebben ze wel 3 keer opnieuw aangedaan. Het was ook geen probleem om een foto van mezelf te nemen met het kleed aan (wat bij het Bruidshuis ook niet mocht).
Ik ben super tevreden van hun service, je mocht alles vragen, niets was hen teveel.

Ga dus gewoon nog eens naar een andere winkel, maak op voorhand een afspraak en vraag hoeveel tijd ze normaal voorzien per bruidje.

Veel succes!

Tanja
12/06/2010

stefanie
26-6-2010
 Meld misbruik9-12-2009 16:29:43

hey Sophie,

geef de moed zeker niet op. Ik zelf ben van Gent en ben naar La Spoza (Roeselare), Le Chapeau (Antwerpen) en Bruidscouture Elena (Deinze) geweest. Zeer goede ontvangst overal. Als je nog niet goed weet wat je wil, kan je misschien op het internet eens naar de merken kijken (op site's van de winkels vindt je de merken en zo kan je naar de sites van de merken gaan). Zo ga je misschien een beter beeld krijgen wat je mooi vindt. En dan kan je kijken waar ze het merk nog verkopen, winkel ik jouw buurt bv.
Je hoeft zeker niet in de eerste winkel te kopen. Het is de bedoeling dat je je goed voelt in jouw jurk. Mijn kleedje komt van bij bruidscouture Elena. HEt was niet waaw de eerste keer, maar toen ik terug ging de tweede keer, wist ik het. Dat wordt het, het stond me beter dan de eerste keer en het was echt IK.

Geef de moed niet op en ga gerust naar andere winkels kijken. Veel succes

Stefanie 26/06/2010

j

Meld misbruik16-12-2009 19:51:09

hey,

ik ben daar ook geweest en ik zie bv graag kant en die vrouw bekeek me of ik zot was.
Ik was er echt niet goed van. Ik ben ook bij piere ives geweest en daar vond ik hen veel te opdringerig en uiteindelijk ben ik bij de moderna geweest op de baan naar brussel dicht bij ninove. ik voelde me daar heel goed en mocht wel 3 x gaan passen tot ik echt beslist had. Laat je niet doen hoor. Zo een kleed kost veel geld en je geld moet ook goed zijn.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info