Terug naar overzicht
Wij doen ook geen traditionele eretafel wegens gescheiden ouders. Wij zetten mijn ma bij haar familie, mijn pa bij zijn familie, mijn schoonouders bij hun familie en wijzelf zitten bij onze getuigen en hun partners en kindjes.Groetjes
Ai ai moeilijk moeilijk... Kan je ze niet wat uit elkaar zetten? Hoeveel mensen zitter aan de eretafel?Om het bij ons op te lossen (gescheiden ouders) maken wij een eretafel met onze beste vrienden en getuigen (zijn onze broers). Onze ouders stelden dit zelf voor. Is leuker voor ons en leuker voor hen. :)
Hoi, wij zitten met min of meer hetzelfde probleem. Mijn vriend zijn ouders zijn gescheiden, beiden hertrouwd en opnieuw kindjes gekregen. Wij gaan werken met 3 eretafels: mijn ouders, broer en vriendin, oma en getuige aan 1 tafel (mss nog tantes en nonkels erbij maar dan wordt het mss te veel) zijn mama, stiefpa en halfbroer, grootouders en nonkel + tante en nicht aan de 2e tafel, en dan 3e tafel voor zijn papa, stiefma en halfzusje + grootouders en nonkel, tante en 2 nichtjes. Overal worden dan 2 stoelen extra gezet zodat wij kunnen gaan zitten waar we willen bij elke gang. Ik vind het eigenlijk wel jammer dat ik niet de hele tijd bij mijn mama kan blijven zitten want we zijn toch wel heel close. Maar zijn stiefmama heb ik ook heel graag en ik weet dat zij niet zichzelf zou kunnen zijn moest ze met zijn mama aan tafel moeten zitten dus leek dit ons de beste oplossing :-) Ik heb vroeger wel eens gedacht "als wij trouwen zullen ze wel moéten overeenkomen voor ons en doen wat wij vragen" maar nu probeer ik te werken volgens "beter voorkomen dan genezen". Ik laat mijn dag echt niet verpesten door ruziestokers! Die zijn gewoon niet welkom! Kijk gewoon naar wat jíj wil! Als dat betekent dat je moet afwijken van wat "normaal" is, gewoon doen! Groetjes. Wendy 07/08/10
HalloDaar mijn ouders gescheiden zijn en mijn broer niet meer met mijn moeder praat zaten we ook met zo'n probleemWij gingen simpelweg plaatsnemen met onze beste vrienden en of getuigen aan de eretafel. Ik heb dan voorgelegd aan pa en ma dat zij mochten kiezen met we ze samen zaten en dat viel in goede aarde zunnemijn moeder komt nu niet naar het feest waardoor ik nu iedereen aan de eretafel kan zetten....succesIsabel12-12-09
Mijn ouders zijn gescheiden en hebben elk nieuwe partner met kinderen. Mijn ouders komen nog overeen maar ik zie ze nu niet aan 1 tafel zitten. Wij hebben het opgelost door aan de eretafel, onze tafel dus enkel onzelf en onze getuigen en allerbeste vrienden te zetten, ouders zitten elke bij hun eigen familie...niemand heeft daar een probleem overgemaakt bij ons.
Ik ben eens naar een feest geweest waar aan de eretafel vrienden zaten die het koppel niet vaak zag, zodat ze van de gelegenheid gebruik konden maken om bij te praten. De ouders en familieleden zaten aan andere tafels.