Nu Online
Momenteel zijn er 568 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

kanten band

10-12-2009 7:51:35
Het is misschien een stomme vraag, maar ik heb mij zo een kanten band aangekocht voor rond je been te dragen... Maar wat moet je daar nu juist mee doen? Is hier een traditie rond of zo dat de bruidegom hem uit doet op het feest of zo?? Graag tips en jullie mening aub!!

Groetjes!!

Els
26-3-2010
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1008

stephanie
4-9-2010
 Meld misbruik10-12-2009 8:11:49

Zo'n band is een kousenband. In Amerika is het traditie dat de bruidegom deze uitdoet bij zijn bruid (met de tanden :) ) en deze weggooit naar de vrijgezellen mannen (of deze die nog niet getrouwd zijn). Het omgekeerde van het bruidsboeket dus. Heb ook al gehoord dat het soms per opbod wordt verkocht, maar dan ben ik persoonlijk geen fan van.

Groetjes

Tessa
10-10-2009
 Meld misbruik10-12-2009 9:14:46

Ik snap niet als je nog niet weet hoe zoiets noemt (kouwenband dus...) en als je nog niet weet wat de 'traditie' daarachter is, waarom je het dan gebruikt?
Dan heb je ook nog niet gehoord van "something old, something new, something borrowd and something BLUE"??
Want dat BLUE slaat dan terug op die kousenband...

Normaal 'schiet' de bruidegom die af naar de gasten (zoals de bruid doet met het bruidsboeket) nadat hij het bij jou heeft uitgedaan met zijn tanden...

Veel pliezer en succes.

Gr.
Tess

Vera
22-8-2009
 Meld misbruik10-12-2009 10:56:17

Ik had op onze trouw ook een kouseband aan, maar ik had hem evengoed weg kunnen laten, want mijn man heeft hem zelfs niet gezien! En die tradities die erbij horen, doen we in onze regio niet.

Natasja
17-4-2010
 Meld misbruik10-12-2009 10:57:56

Hallo,
bij ons is het de traditie dat de kousenband wordt 'verkocht'. Gedurende een liedje kunnen mannen (buidskleed gaat omhoog) en dames (bruidskleed gaat omlaag) muntstukken in een mandje leggen. Wanneer de kousenband uiteindelijk zichtbaar is, komt deze toe aan de laatste man die geld heeft gegeven. Met de tanden mag hij deze dan uitdoet. De centjes zijn voor het bruidspaar als extraatje voor de huwelijksreis.
Wij gaan dit ook doen, is altijd leuk :o)
groetjes

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik10-12-2009 18:06:03

Ik had ook een kousenband (een goedkope), maar deze heeft eigenlijk geen nut gehad. Ik heb er niks mee gedaan. Tegen de middag (ik had hem toen 2 uurtjes aan), lag hij al tegen de grond...

Groetjes,

Véro

kitty
11-9-2010
 Meld misbruik2-1-2010 13:21:02

Hihi, ik had een blauwe gekocht voor mn zus toen die trouwde en ze is hem vergeten om te doen.
Ik wil hem zeker omdoen om daarna door manlief te laten afschieten tussen de vrijgezelle mannen. Ben benieuwd welke man er stress zal krijgen :)

Per opbod... met mijn billen... ik weet niet of ikzelf zo blij zou zijn om daar een tijdje te staan wachten met de billen bloot. Hopend op een degelijk bod dan nog :)

x-jes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...