Nu Online
Momenteel zijn er 658 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

frustraties!!

11-12-2009 21:56:14
ik moet hier efkes mijn frustratie kwijt. mijn vriend is afkomstig uit het buitenland en is moslim. ik ben het beu om ons contstant te moeten verantwoorden. gisteren nog moesten we naar de recherche voor een verhoor. we moesten alles vertellen, vanaf we elkaar kenden tot nu, met alle details. en waarom we willen trouwen, en niet gewoon blijven samenwonen, zoals nu. ik begrijp wel dat ze dit moeten doen tegen schijnhuwelijken enz. Maar in ons geval (we zijn al meer dan 4 jaar samen) is het echt frustrerend! en dan vandaag ook nog contact opgenomen met de uvv i.v.m. info voor huwelijksviering. hier vertelden ze me dat ze dit niet kunnen doen voor ons. waarom voor 2 katholieken wel, en niet voor ons. dus voor de viering zit ik ook echt met de handen in het haar. ik heb geen idee met welke organisatie ik dit kan organiseren (geen priester). efkes paniek! we trouwen eind maart, de tijd begint dus in te korten...

sophie
27-3-2010
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 711

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik11-12-2009 22:09:36

Dag Sophie,

Ik begrijp uw frustratie.
Voor de viering kan je altijd terecht bij Rent a Priest,ik denk dat die geen probleem zal maken van uw geloofsovertuiging.

Succes

Marieke

veronique
13-9-2008
 Meld misbruik12-12-2009 9:51:46

Zo als altijd moeten de goede het bekopen met de slechte...
Spijtig dat ze van het UVV geen viering willen doen?! Bij ons was er geen probleem als je een bepaalde overtuiging had. Maar je moet idd niet praktiserend zijn, dat druist in tegen de ideeën van de vrijzinnigheid.
Ik heb al eens gehoord van iemand die een viering had met een katholieke priester en een moslimpriester samen: van aanvaarden gesproken!
Veel moed, V

ellen
4-7-2009
 Meld misbruik12-12-2009 12:38:40

hey,

is inderdaad wel frustrerend voor jullie, maar een oplossing komt er zeker wel aan.
Bij het uvv kunnen ze dit niet doen omwille van jullie geloofsovertuiging. Los van het feit of dit nu het christendom is, of de islam... het uvv draagt net de vrijzinnigheid uit.
Ik heb je al eens een mail gestuurd. Heb je ondertussen al contact opgenomen met Ann Verlinden van het Moment.
je kan bv. samen met haar de viering uitwerken en dan bijvoorbeeld een vriend (in)van uw kant en een vriend(in) van uw toekomstige zijn kant de viering laten leiden. Op die manier worden jullie toch verenigd met respect voor beider afkomst en geloof.

veel succes ellen

sophie
27-3-2010
 Meld misbruik12-12-2009 13:28:21

alvast bedankt voor jullie reacties.
@ellen: ik heb idd al contant opgenomen het het moment. het probleem is dat het via hen redelijk duur is (toch bijna 600 euro als we de dienst willen laten leiden), en dat we dan ook telkens op en af naar Antwerpen moeten. Dit is nu geen grootste probleem, maar ik schrok toch van de prijs...

groetjes,
Sophie

Mieke
14-11-2009
 Meld misbruik12-12-2009 16:25:05

Onlangs is mijn schoonmama naar een huwelijksviering van een katholiek meisje met een moslimman geweest. Gewoon in de kerk. Natuurlijk zat dit iets anders in elkaar, maar als je toekomstige belooft om jou vrij te laten in je geloof, kan je gewoon voor de kerk trouwen.

Veel succes!

e

Meld misbruik13-12-2009 12:23:05

Probeer zelf een viering in elkaar te steken!

Wij hebben geluk. Bij ons in het gemeentehuis mochten we een uur reserveren om zelf een viering in elkaar te boksen.
de getuigen zullen elk een tekst lezen en alle onderdelen worden opgevuld met live liederen.

Als het in het gemeentehuis niet lukt, kan je misschien in de feestzaal iets regelen. Misschien heb je wel een welbespraakt persoon in je kennisenkring die de viering een beetje wil leiden.

Hopelijk vind je een oplossing!

Liefs
E.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...