Terug naar overzicht
Dag Sophie,Ik begrijp uw frustratie.Voor de viering kan je altijd terecht bij Rent a Priest,ik denk dat die geen probleem zal maken van uw geloofsovertuiging.SuccesMarieke
Zo als altijd moeten de goede het bekopen met de slechte... Spijtig dat ze van het UVV geen viering willen doen?! Bij ons was er geen probleem als je een bepaalde overtuiging had. Maar je moet idd niet praktiserend zijn, dat druist in tegen de ideeën van de vrijzinnigheid.Ik heb al eens gehoord van iemand die een viering had met een katholieke priester en een moslimpriester samen: van aanvaarden gesproken!Veel moed, V
hey, is inderdaad wel frustrerend voor jullie, maar een oplossing komt er zeker wel aan. Bij het uvv kunnen ze dit niet doen omwille van jullie geloofsovertuiging. Los van het feit of dit nu het christendom is, of de islam... het uvv draagt net de vrijzinnigheid uit. Ik heb je al eens een mail gestuurd. Heb je ondertussen al contact opgenomen met Ann Verlinden van het Moment. je kan bv. samen met haar de viering uitwerken en dan bijvoorbeeld een vriend (in)van uw kant en een vriend(in) van uw toekomstige zijn kant de viering laten leiden. Op die manier worden jullie toch verenigd met respect voor beider afkomst en geloof. veel succes ellen
alvast bedankt voor jullie reacties. @ellen: ik heb idd al contant opgenomen het het moment. het probleem is dat het via hen redelijk duur is (toch bijna 600 euro als we de dienst willen laten leiden), en dat we dan ook telkens op en af naar Antwerpen moeten. Dit is nu geen grootste probleem, maar ik schrok toch van de prijs...groetjes,Sophie
Onlangs is mijn schoonmama naar een huwelijksviering van een katholiek meisje met een moslimman geweest. Gewoon in de kerk. Natuurlijk zat dit iets anders in elkaar, maar als je toekomstige belooft om jou vrij te laten in je geloof, kan je gewoon voor de kerk trouwen.Veel succes!
Probeer zelf een viering in elkaar te steken!Wij hebben geluk. Bij ons in het gemeentehuis mochten we een uur reserveren om zelf een viering in elkaar te boksen.de getuigen zullen elk een tekst lezen en alle onderdelen worden opgevuld met live liederen. Als het in het gemeentehuis niet lukt, kan je misschien in de feestzaal iets regelen. Misschien heb je wel een welbespraakt persoon in je kennisenkring die de viering een beetje wil leiden.Hopelijk vind je een oplossing!LiefsE.