Nu Online
Momenteel zijn er 84 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

paniek

16-12-2009 9:15:21
Hey allemaal,

Ik ben in volle paniek…
Zaterdag ben ik voor een trouwkleed gaan kijken in 3winkels. De eerste winkel was issa moda in Hasselt. daar had ik één kleed wat me wel aanstond, maar ik had niet dat befaamde wauwgevoel. Het was ook de eerste keer dat ik een trouwkleed aandeed en ik ben zelf ook vrij nuchter. Toen naar de tweede winkel: linx in Hasselt, deze trouwkleedjes stonden mij gewoon niet. Daarna naar E&R in Beverlo. Daar waren ze heel lief en vriendelijk. Ik had één kleedje een heel eenvoudig wat ik als eerste het mooiste vond. Mijn mama vond dat ook. Toen heb ik een iets specialer aan gehad wat mijn schoonzus en schoonmama het mooiste vonden. Dit was ook mooi, maar ik was die stijl zeg maar niet gewend. Je kan dit tweede opzoeken op vera bride, PG1501. uiteindelijk na lang uit en aan doen en twijfelen dacht ik ok dat kan wel, is iets specialer, maar ik voelde me wel een beetje overhaald. Ik had zelf in gedachten om die dag niet meteen te beslissen omdat dat toch een belangrijke keuze is en ik wil alles toch wel wat doordacht doen. Dus ik vroeg aan mijn mama, zou ik nu al beslissen. En tegen hetgeen ik gehoopt had zei ze: ja pak dat maar, dan ben je zeker he. Dus wij dat genomen, onderrok, lingerie en de bestelling gaan doen. Hopla, 700 euro als voorschot gegeven. Mama was toen al aan het wenen van vreugde. Ik kwam buiten en ben gewoon in tranen uitgebarsten. Ik was zo onzeker en twijfelde enorm. Ik wist het gewoon niet, ik kon niet kiezen. Toen zeiden ze dat ik dan terug na binnen moest gaan. Ik heb dan gezegd dat ik zo twijfelde en er nog over wou denken. Ik mocht dan maandag terugkomen. Ik was opgelucht dat ik dat gedaan had. Maar ik heb een heel moeilijk weekend gehad. Bijna niet geslapen, niet wetende wat kiezen. Ik had ergens toch een goed gevoel bij issa moda, maar het geschrift van de verkoopster was niet volledig duidelijk welk kleedje dat dit was en ik kon dit ook niet meteen terug vinden. Uiteindelijk was dit van Marylise, Anika.
Ik dus maandag terug naar de winkel, mijn mama en papa meegenomen. Ik stond daar weer vol met twijfels, maar ze vonden beide dat tweede kleedje wat ik gekozen had toch het mooist. Dus ik ben bij mijn beslissing gebleven.
Nu zit ik weeer vol met twijfels. Ik heb gisteren zelfs al gebeld naar E&R om te vragen of dat voorschot terug gegeven kan worden als ik ergens anders een kleedje vind, maar dat is niet zo. En ik twijfel zo hard, ok het is geen lelijk kleedje, maar ik heb te snel beslist, dat van anika lijkt me mooier en ik had dat nog eens graag gaan passen. Nu is alles precies verloren.
Ik voel me zo dom en vervelend he. Die verkoopster bij E&R zei ook al dat ze dat nog nooit hadden meegemaakt.
Wat moet ik doen? Herkend iemand dat?

Een tip voor meiden die nog moeten gaan. Beslis niet meteen in de winkel. Laat enkele dagen later iets weten. Ik heb zo’n spijt he!!!! :-(

Groetjes Ine

Ine
31-7-2010
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 961

Stephanie
10-7-2010
 Meld misbruik16-12-2009 9:28:15

Dag Ine

Oej dat is spijtig dat je zo twijfelt. Je moet volledig jou mening en gevoel volgen en een kleed uitkiezen waar jij je super bij voelt.
Zet eens alles op een rijtje en bekijk wat jou het meest aanspreekt.
Ikzelf heb mijn keuze ook een paar weken laten bezinken, want ik was ook aan het twijfelen over twee kleedjes. Uiteindelijk gevraagd om een foto te nemen van mij met de verschillende kleedjes en zo zie je wel beter wat jou echt staat en wat niet.
Misschien moet je dat eens proberen.

Veel liefs
Stephanie
10/07/2010

Liesbet
5-6-2010
 Meld misbruik16-12-2009 9:29:11

Dag Ine,
Wat jammer dat je zo twijfelt!
Ik weet van mezelf dat ik ook een grote twijfelaar ben. Ik heb vorige week mijn bestelling geplaatst van(1) het enige kleedje dat ik mooi vond in de vele boekskes die ik kocht en (2) het kleed dat ik in 2 verschillende winkels ging gaan passen. Steeds als ik het kleedje aanhad dacht ik: ja, dit is het, het past ook bij mijn figuur. Ook mijn mama, zus en oma vonden dat ik er fantastisch mee stond.
Ik heb 3 winkels gedaan, in elke winkel zeker 20 kleedjes mogen passen en bij elk ander kleed gedacht dat het dat niet was...

En toch, vraag ik me zelf nog altijd af of ik nu wel het juiste kleedje gekozen heb! Misschien horen wij gewoon bij de eeuwige twijfelaars? Iedereen lijkt op zoek naar hét kleed van hun leven maar volgens mij kunnen dit er toch wel enkele zijn? Als zowel je mama, papa, schoonzus en schoonma vinden dat het kleed je zo goed staat én dat je dit blijkbaar zelf ook vindt als je het kleedje aan hebt, lijken mij toch al verschillende redenen om aan te nemen dat het écht wel een superkleedje is! En dat je zal stralen op jullie dag!

Misschien moet je toch nog eens langsgaan in de winkel, het kleedje nog eens passen en er een foto van trekken? Dan kan je deze foto bekijken tijdens je slapeloze nachten en te zien dat je er echt goed mee staat?

Vele groetjes,
Liesbet

stephanie
4-9-2010
 Meld misbruik16-12-2009 9:35:22

Oei Ine! Ocharme...
Tja ik herken dit zeker! Heb verschillende winkels gedaan, stond er ook telkens meer passief dan wat anders. De kleedjes deden me gewoon niets. En eerlijk he, als ik was vooruitgegaan op men mama en schoonmama, dan had ik nu net als jou een kleed dat ik niet wilde, maar wel mooi vond. Mooi volstond niet voor mij dus ben ik blijven zoeken. Omdat ik er telkens bijstond van 'bwa ja dat is mooi' dacht ik dat het wauw-gevoel voor mij niet was weggelegd, maar heb uiteindelijk in de Honeymoonshop in Rotterdam mijn wauw-kleed gevonden.
Als ik dit zo lees, is geen van beide je wauw-kleed... Het één vind je mooier dan het andere, maar ik lees nergens dat die Anika HET KLEED is... Ok je hebt je laten overhalen om meteen te beslissen, is niet verstandig natuurlijk want je had je gevoel moeten volgen, maar ik zou nu beginnen afwegen. Ofwel bekijk je het kleed dat je gekozen hebt nog eens goed met wat mensen dicht bij je en overleg je wat er juist heel mooi is aan dat kleedje. Ik vind beide kleedjes zeker mooi, hoewel het zelf mijn stijl niet is. Ofwel, tja laat je je voorschot vallen... Is heel zwaar afwegen he. Je bent wel duidelijk he, maar ik lees meer over hoe mooi anderen het wel niet vonden, maar niet wat het voor jou betekende. Ik vrees een beetje dat aangezien jouw reactie zo fel was, dat het mss het kleed niet voor jou is... Denk je dat je dat wauw-gevoel wel zou hebben moesten je haar en make-up gedaan zijn? Of heb je je echt laten leiden door wat een ander mooi vond? Aan jou vrees ik om af te wegen of je wilt dat dit je kleed wordt en zo niet of er een oplossing is voor dat voorschot. Ken ook je budget natuurlijk niet, maar t zou hoe dan ook pijnlijk zijn, het is veeeel geld... En kan bv de suite het voorschot in die winkel niet opsouperen?

Goh veel sterkte in die moeilijke beslissing...

Klaartje

Meld misbruik16-12-2009 10:50:26

Kan je ns niet navragen of ze bij E&R je andere favoriete kleedje kunnen bestellen? Ga het dan nog eens passen bij Issa moda en als dat toch echt je favoriet is, bestel het dan bij E&R, dan zal je je voorschot toch wel kunnen recupereren?

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik16-12-2009 11:29:53

is er niemand anders die uw voorschot kan gebruiken? vb mama, papa of bruidegom

ze hebben in het allerergste geval ook zomerkleedjes enzo (ik heb er daar ooit eentje gekocht)

An
26-3-2010
 Meld misbruik16-12-2009 12:46:57

Hoi Ine,
een trouwkleed kiezen blijft moeilijk... Ik heb mijn trouwjurk 2e hands gekocht en op foto vind ik de jurk echt prachtig en als ik ze zelf draag heb ik ook niet echt een wauw gevoel. Ik twijfel ook en toch weet ik dat ik de juiste jurk voor mij gekozen heb. Heb nog de 2e handssite in het oog gehouden en heb nog steeds geen gezien die ik mooier vond... Ik denk dat we het niet gewoon zijn om onszelf in een trouwjurk te zien, het blijft een vreemd zicht. En ik ben er zeker van dat ik op 3 april mezelf voel stralen in mijn jurk!! Dan zal ze voor mij pas betekenis krijgen, nu nog niet... Dus je ziet, er zijn nog twijfelaars zonder wauw gevoel ;-)

Vast en zeker je moed niet verliezen!!!
An 3/4/2010

Tanja
12-6-2010
 Meld misbruik16-12-2009 13:26:37

Hey Ine,

Ik heb ook heel erg getwijfeld, en soms nog.
Ik ben 3 keer gaan passen en had eigenlijk van de eerste keer mijn kleed al gevonden, en toch nog blijven twijfelen! Ik ben dan ook een weegschaal :-)
Wat mij wel heeft geholpen is een foto van mezelf nemen met de kleedjes aan waarover ik twijfelde. Als je die dan naast mekaar vergelijkt is het meestal wel duidelijk, je ziet het dan ook meer vanop afstand he.

Je mag ook niet te veel afgaan op commentaar van anderen, jij moet je goed voelen in een kleed. Als je je kleed aanhebt moet je je direct een beetje een prinses voelen! En je mag niet blindstaren op een kleed op foto, het moet mooi uitkomen bij jouw figuur.

Ik zou nog eens teruggaan en je Marylise kleedje aanpassen en er een foto van nemen.
Als blijkt dat dat voor jou toch het juiste kleed is, misschien proberen of ze bij E&R dat kleed niet kunnen bestellen.
Kan dat niet, kan je misschien vragen of ze je voorschot omruilen in een aankoopbon?

In elk geval veel succes!

Tanja
12/06/2010

Karmen
29-5-2010
 Meld misbruik16-12-2009 19:09:53

Hoi, ikzelf heb Anika van Marylise gekozen, dus ik ben natuurlijk een beetje bevooroordeeld! ;) Maar ik heb je kleedje opgezocht & dat is ook heel mooi, hoor!

Sarah
14-5-2010
 Meld misbruik16-12-2009 21:02:20

Hey Ine,

heel herkenbaar hoor! Ik had een paar maanden geleden bij een winkel in Aalst besteld, en voelde me daar wat onder druk gezet. "We hebben maar 1 exemplaar meer van dat kleedje want is van de vorige collectie en straks is het weg" enz enz. En mijn zus, die eigenlijk had moeten zeggen van "laat je niet opjagen", zei van "ja, stel je voor dat 't weg is". En mijn nuchterheid was plots ook spoorloos. Dus heb ik me toen laten overhalen en een voorschot betaald en toen ook een heeeel slecht wknd gehad. Voelde me ook dom en vervelend :-( Maandagmorgen meteen geïnformeerd of ik de bestelling kon wijzigen naar een ander model. Toen ben ik in een andere winkel gaan passen, heb een ander model gekozen en dus mijn bestelling in die eerste winkel gewijzigd, dat ik dus zeker mijn voorschot niet kwijt was.

Bij mijn eerste pasbeurt mag ik wel nog dingen aan het model laten wijzigen. Komt dan wel duurde uit, dus mijn voorschot niet kwijt maar dus toch nog een dure aangelegenheid ;-) Maar zelfs hierover ben ik dus ook nog aan het twijfelen. Ik denk dat sommige vrouwen gewoon eeuwige twijfelaars zijn, en voor een trouwjurk wordt 't dan nog moeilijker om de knoop door te hakken.

Volg je gevoel, zou ik zeggen. Heb je foto's van de jurk, bekijk die dan nog eens, misschien zul je toch weer op hetzelfde kleedje uitkomen. Of zoek verder tot je je droomjurk vindt en informeer dan of die winkel dat niet voor je kan bestellen.

Veel goeie moed en hou ons op de hoogte!

Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info