Terug naar overzicht
hey!Wij hebben een uur gerekend. Wij hebben ooit meer dan anderhalf uur in een huwelijksmis gezeten en dat is voor de gasten toch echt wel lang!groetjes,
Wij ook een uur. Het is wel geen eucharistie aangezien we de communie laten vallen. Op aanraden van de kerk zelf. :)
Maar is een uurtje niet wat kort als er ook een paar liedjes of wat muziek moet passeren?
Hallo,Wij hadden ook ongeveer een uur geteld en dit was voldoende. Hadden wel een huwelijksviering zonder eucharistie. Ook hadden we live zang in de viering. Misschien als jullie een viering met eucharistie hebben een kwartiertje langer nemen voor alle zekerheid?GroetjesKatrien182 dagen getrouwd!
Hey Sabine,Meestal is dat een uurtje dat voorzien wordt. Persoonlijk zou ik niet langer gaan. Soms hebben we huwelijken van anderhalf uur en dat vind ik persoonlijk wat te lang en ik merk aan de gasten dat zij er ook zo over denken. Maar jij moet natuurlijk doen wat jij wilt op je dag hè. ;o) Succes !Groetjes,Bart(www.motionpictures.be )
De pastoor heeft ons verteld dat hiervoor één uur wordt gerekend...Grtjs Deborah
Ja ik zou er ook een uur voor rekenen. wij nemen een gewonen gebedsviering zonder eucharistie. dan duurt de mis minder lang. dit is aangeraden voor mensen die niet dikwijls naar de kerk gaan heb k op de website van onze parochie gezien.
Ah ja, daar had ik nog niet aan gedacht Sabine! Idd wat als je bv live-muziek hebt, of wat langere liedjes? Kom je dan toe met een uur?
hey!wij hadden een 3-tal muzikanten een drietal liedjes gewoon om te luisteren, nog een intredelied, lied tijdens uitdelen van de hosties, tijdens ondertekenen van de huwelijksakte en bij buitengaan van de kerk. meer dan voldoende liedjes dus en dat alles in 1 uur :)wij hadden wel geen ellelange teksten in onze viering gestoken, maar wel alles dat erin "hoort".groetjes