Nu Online
Momenteel zijn er 653 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Belastingsdaling invloed op eten feestzaal???

18-12-2009 11:19:45
Hoi bruidjes en gommetjes, Heb gelezen dat er dus toch een belastingsdaling van 9% zou komen vanaf januari 2010. Weet er iemand of dit dan ook effect zou hebben op de prijs van ons avondfeest. Is toch ook een maaltijd... ;) De uitbater heeft ons ooit gezegd dat moest die verlaging erdoor komen dat dit wel degelijk effect zou hebben. Heb hem ondertussen een mail gestuurd, maar t antwoord bleef vaag. Mss dat iemand hier iets weet?

Groetjes

stephanie
4-9-2010
Meld misbruik

Reacties: 3 | Gelezen: 651

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik18-12-2009 13:46:00

Heb er zelf ook een topic over begonnen indertijd.
Bij ons zal het invloed hebben, bij anderen niet. Hun redenatie is: "Ja maar... die btw-verlaging is er om ons te helpen met de hoge kosten waardoor we minder rendabel zijn.." Zelf vind ik het allemaal 'n hoop gezever, als ze verlieslatend zijn, komt dat door slecht bestuur en niet door te hoge BTW. Resultaat is dat velen hun prijzen dus NIET aanpassen en dus gewoon nog grotere winst gaan pakken. Hoe kan 't nu slecht gaan als je 'n cola aan 1,60-2 EUR verkoopt terwijl jijzelf er maar 10-20 cent voor betaalt??? (Dit is dan niet eten, maar 't hoort ook bij de HORECA)

Anyway, om je vraag te beantwoorden, het hangt van zaak tot zaak af...

annouschka
11-3-2010
 Meld misbruik18-12-2009 16:54:58

Ik geloof dat de BTW-verlaging niet veel zal afdoen aan de prijs die jij zal betalen in een horecagelegenheid.
En uiteindelijk is het de bedoeling dat zwartwerk hierdoor weer wat minder wordt in de horeca.

Zelf vind ik dit geen gezever en van dat slecht bestuur en die cola is dit wel wat zwart-wit bekeken.

Enig idee wat de loonkosten bedragen in ons belgenlandje?? En welke kosten er nog bij komen om een zaak uit te baten???

Enfin, daarvoor plaatste je dit bericht niet hé, maar je vraag aan de uitbaters kan worden gesteld, wie niet waagt niet wint...

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik18-12-2009 19:45:32

Annouschka, in welke sector zou personeel goedkoper zijn dan in de Horeca? Elke privé-onderneming heeft veel kosten aan zijn personeel, wat maakt het in wezen uit of die privé dan 'n horeca is of iets anders?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...