Terug naar overzicht
Hoi Nathalie,Ik denk dat velen van ons de voorbereidingen op zich nemen hoor. Ik vind persoonlijk dat je goed zit hoor. Mss wordt het wel tijd voor de fotograaf? Als je die neemt tenminste...GroetjesStephanie 4/09/2010
met nathalieik heb de foute datum ik trouw op 09/07/2010 pfff kijk al een geluk dat ik het op tijd zie
Wij trouwen ook in juli en bij ons ligt de ceremoniemeester (als je daarmee wil werken) en de fotograaf ook al vast. Die zijn nogal snel bezet.Een goede dj ook ruim op tijd vastlegggen.Mij is aangeraden van in januari ten laatste februari toch te beslissen ivm je trouwjurk. De mevrouw in de winkel zei dat het tot 8 weken kan duren vooraleer je gekozen kleedje geleverd kan worden en aangezien de zomermaanden drukke trouw-maanden zijn kan de levertermijn en de tijd voor retouches flink oplopen... Voor al de rest heb je nog flink wat tijd.Als je eens googled kan je wel lijsten vinden van wat je allemaal moet regelen en wanneer je dat best doet, mss wel een goede leidraad.Maar kop op, je bent nog niets vergeten en je hebt nog meer dan tijd genoeg!! GroetjesSabine04/07/2010
Hey NathalieAh ik dacht al 9/8, ik trouw op 7/8 en dat is een zaterdag, een maandag leek me al wat raar om te trouwen:-)Maar bij deze wat bij mij al vast ligt:kerk en wetzaalceremoniemeesterfotograafdjbruidswagentrouwkleed+schoeneniemand voor kapsel+make-upIk dénk dat dat de dringendste zaken zijn (het laatste daar kan je nog wel wat mee wachten), dus mss proberen dat lijstje af te werken?succes nog!
Ohja mss nog even zeggen dat ik het meeste ook alleen doe, mijn verloofde zit nl veel in het buitenland. Ik krijg wel veel hulp v mn moeder gelukkig.
Wij trouwen in augustus en dit is wat wij al gepland hebben:de zaal (zij verzorgen tevens het diner, dus dat moeten we nog beslissen)fotograafDJiemand voor haar en make-uptrouwjurkonze getuigenkerk en gemeentehuisWij zijn nu aan het kijken voor vervoer, en binnenkort gaan we ook eens kijken voor onze ringen (een beetje vroeg, maar we doen dit omdat de goudprijs aan het stijgen is...)Groetjes en veel succes nog!!Sarah
Ik trouw ook op 7/8/2010.Wij hebben enkel het volgende al geregeld:- Kerk- Trouwjurk- Feestzaal- Fotograaf (is wel een vriend van ons)Ik ga deze week boeken halen met uitnodigingen en dat proberen nog in januari te beslissen. Zoals je ziet nog niet zoveel geregeld, maar ik maak me daar verder nog geen zorgen in :)Mijn toekomstige houdt zich ook meer met onze bouw bezig en ik meer met de trouw. Het enige waar ik me niet mag mee moeien van hem is het bruidsboeket en dat had ik eigenlijk toch liever zelf gekozen :)GrtjsEls
Hey,Wij trouwen ook op 07/08/2010. Wij hebben volgende zaken al geregeld:- Feestzaal- Kerk en gemeentehuis- Ceremoniemeester- Fotograaf + toestemming locaties - Fotograaf ('s avonds)- Vervoer- DJ- Trouwkleed- Kapster- Danslessen liggen vast- Misboekje (eerste versie volledig af)- Een huisje om enveloppen in te doen- Getuigen/bruidskindjes- Onze vaste juwelier gaat zelf onze ringen maken (met onze eigen inbreng)Momenteel zijn we aan het nadenken over onze uitnodigingen.We hebben nog alle tijd om alles rustig voor te bereiden hoor! En ik ben ook diegene die alles regelt. Hij beslist uiteraard mee als we iets moeten vastleggen.Groetjes,Edel07/08/2010
Hoi, als ik je een beetje kan geruststellen: wij trouwen eind maart (ongeveer anderhalve maand geleden verloofd) en we hebben eigenlijk nog helemaal niets vastgelegd, al gaan we morgen wel de knoop doorhakken over de zaal die we gaan nemen en de formule. We hebben al een gesprekje gehad met de moreel consulente die onze viering gaat leiden, maar dat is dan ook het enige. Ik ben ook al een paar keer gaan passen en ik word gek van die verkoopsters die zeggen dat ik wel erg laat ben. Ik ben nu van plan om gewoon een mooi avondkleed te kopen, dat ik mits enkele retouches gewoon kan meenemen. Voor de ringen idem. Voor de foto's gaan we een student fotografie vragen, en voor de dj en uitnodigingen wordt het stilaan wel tijd dat we er eens naar informeren.Ik heb er gewoon geen zin in om daar zo lang op voorhand al mee bezig te zijn, en doordat wij allebei erg veel werken, hebben we sowieso geen van beiden echt tijd om ons ermee bezig te houden, dus als je wil zijn er wel 'tijdsbesparende' alternatieven. Veel succes met de voorbereidingen!
Hallo Nathalie. Niet wanhopig worden! Ik trouw op 19/02/2010 en ben pas in september beginnen kijken om alles te organiseren. Ik vond nergens een trouwjurk die mij aanstond en nergens een zaal die ik leuk vond én de moeite waard vond voor het budget dat ze vroegen. Mijn pastoor antwoordde maar niet en mijn verloofde zat/zit constant in het buitenland. In oktober ben ik naar een stoffenboetiek geweest met een foto van een jurk die ik had gezien op het internet. We hebben samen gekeken naar de stoffen en ze hebben me daar een naaister aangeraden. In november hebben we ineens onze zaal gevonden. Vorige week belde de pastoor eindelijk dat alles in orde was en kreeg ik bevestiging van het stadhuis. Mijn bruidslingerie heb ik pas eergisteren gevonden en is nu in bestelling. In de eerste week van januari komt ze aan en kan de naaister eindelijk aan mijn jurk beginnen. De ringen zijn ook nog maar twee weken geleden gekozen. Mijn schoenen had ik besteld op het internet vanuit de States en ik had eerst de verkeerde maat. Vorige week zijn ze eindelijk in de juiste maat toegekomen, ze passen fantastisch! De uitnodigingen worden nu gedrukt (ik raad wel aan om die toch twee maand op voorhand te versturen)en mijn boeket is in bespreking. Nu nog het kostuum van mijn verloofde en wat accessoires zoeken. :-) Ik begrijp heus wel de paniek die je kan voelen bij het organiseren van de belangrijkste dag van je leven! Ik heb ondervonden dat je er echt moet achter zitten als je iets wil en je je niet mag laten doen door verkoopsters en uitbaters van feestzalen. En, hoe minder je piekert, hoe meer het zal in orde komen. Diep adem halen! Ik wens je veel succes!GroetjesTineke
Hallo Nathalie,Wij trouwen op 18/06/10 en ik heb nog veel minder concrete dingen dan jou. De feestzaal staat nog steeds in optie door lastige schoonmoeder die de zaal nog niet gezien heeft en waarvan ik 100% zeker ben dat ze die gaat afkeuren gewoon om dwars te liggen (en de zaal valt echt niks op aan te merken). Voor de rest:- Dj ligt vast- Kleed (hier ook lastige verkoopsters en lastige schoonmoeder)- ringen (hebben we mooie gevonden maar nog niet besteld)- Kerk en pastoor ligt vastDus je ziet nog veel niet gedaan maar dat komt wel in orde en denk maar tis bijna kerstvakantie dus kan je veel dingen doen dat je anders in het weekend allemaal moest doen. Geen paniek komt wel goed!