Terug naar overzicht
Hey Mandy,Ik zat hier een paar weken geleden ook serieus over na te denken. Na veel googlen heb ik een aantal ideetjes bijeen gesprokkeld van tafellakens tot wc deuren. Het is hier blijkbaar niet de gewoonte om een gastenboek te leggen en m'n verloofde zag dat niet echt zitten. Uiteindelijk ben ik nog een ander ideetje tegengekomen; kleine atoma schriftjes bij de ingang van de toiletten. Iedereen passeert daar meerdere malen, en zien schrijven doet misschien schrijven? En verder misschien wegwerpcamera's op de tafels leggen, dat kan ook leuke taferelen uitlokken om nadien een collage te maken samen met de tekstjes.en dan hopen dat het lukt he!groetjes,Karla 16/04/10
Hoi,wij hebben op trouw van vrienden post-its op de toiletten gelegd en er een aantal op de spiegel gehangen met volgende boodschap: Heb je een leuke tip of beste wensen voor ons bruidspaar laat ze dan hier achter. Hier werd toch wel heel van gebruik gemaakt.Succesgroetjes
Hey,Wij zijn 24 dagen geleden getrouwd (wat vliegd dat voorbij) en wij hadden ipv een gastenboek een gastendoek. Moet zeggen dat ik er ook een beetje bang voor was dat ik maar een half gevuld doek zou hebben, maar als ik zie hoe vol dat deze staat had ik gerust nog een maat groter kunnen nemen. Iedereeen was weg van dit idee en diegene die geen plaats hadden om iets op te schrijven vonden dit jammer.Groetjes Jessica
Hoi Mandy,een praatpaal lijkt ons een super idee!Kijk op www.depraatpaal.be GroetjesJoke31 juli 2010
Beste Mandy,jammer genoeg kan je mensen niet verplichten om te schrijven. Je kan ze er wel toe aanzetten door via de micro een aankondiging te doen, bv. voordat het diner begint en nog een tweede keer na de hoofdschotel. Of je kan op de tafels een paar balpennen en mini gevouwen kaartjes leggen, voorzien van een ophang-lintje zodat de gasten tussen de diverse schotels aan tafel, iets kunnen neerpennen en daarna aan een "wensboom" gaan hangen. Je zal altijd méér vinden op kaartjes die dicht kunnen gevouwen worden dan op een bladzijde uit een boek (mensen voelen zich vaak gegêneerd om wensen te uiten die iedereen kan lezen...). Die kaartjes kan je na verloop van tijd dan nog in een scrapbook bevestigen, als je wil. Ander voordeel is dat al je kaartjes dezelfde grootte hebben.Sukses ermee !
Claudio, da's nog een idee die post-its! En ik kan ze dan achteraf ook nog in zo'n scrapbook plakken... Lijkt me tof!Tammy, ja 't is een feit je kan niemand verplichten om iets neer te pennen. Maar is toch wel tof om van iedereen zo'n boodschapje te hebben hé...Waar ik ook net aan denk, gewoon een doos zetten (op het systeem van een enveloppedoos) waar de mensen dan hun boodschap kunnen instoppen, zo kan niemand hun wens ook lezen eh...
Merci voor alle tips al!
Als de mensen afscheid komen nemen, vermeldde ik ook telkens nog eens dat er een gastenboek was. Velen passeerden daar dan nog eens net voor ze buiten gingen.Post-its op de wc lijkt me persoonlijk niet zo hygiënisch...Groetjes,Véro
Beste Mandy,Vooreerst proficiat met jullie trouwplannen! Misschien is Het Feestviltje wel iets voor jullie?Dit zijn 250 bierviltjes met 10 verschillende vragen op, die je op de tafels kunt leggen. Jullie gasten kunnen niet zeggen dat ze het gastenboek niet gevonden hebben, want het ligt heel de avond voor hun neus. Ze kunnen ook niet zeggen dat ze geen inspiratie hebben, want de 10 leuke vragen lokken altijd originele reacties uit. En je gaat tenminste niet naar huis met een boek met 40 keer hetzelfde cliché: 'Bedankt dat we er bij mochten zijn, 't was leuk, bedankt, tot ziens.'Je krijgt er ook 20 balpennen, een map en bewaarhoezen bij om achteraf alles mooi te bewaren.Surf gerust eens naar de site: www.hetfeestviltje.be voor meer info.Verder wens ik jullie nog veel succes met jullie (laatste?) voorbereidingen!Groeten,Joost www.depraatpaal.be www.hetfeestviltje.be www.deflitspaal.be www.defeestcameraadjes.be