TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Riet
4-9-2010
|
22-12-2009 15:24:39
Je voelt dat toch gewoon...?! Het beeld dat je u schept over uw toekomst... Met deze persoon wil je de rest van je leven samen zijn... Je ziet hem als de papa van je kindje(s)...
|
|
stephanie
4-9-2010
|
22-12-2009 15:29:30
Hoi Annelies,
Grappige topic! :) Goh ik geloof niet in 'the one'. Ik geloof wel in iemand die bij je past en die jij zo graag ziet dat je al wat je hebt wilt delen en er samen met hem aan wilt werken om het te doen slagen. Is volgens mij ook DE reden waarom mensen zo snel uit elkaar gaan: er niet meer aan willen werken. Ik geloof dus niet in de zever, dat als je een goede relatie hebt, je er ook niet aan moet werken. Sommige mensen laten zich gewoon gaan, volgen en maken zichzelf wijs dat ze alles hebben wat ze willen. Dat zijn de 'makkelijke' mensen. Ik ben geen gemakkelijke en mijn vriend ook niet, dus wij staan beiden op ons streepjes. En dan is het geven en nemen. Dat maakt volgens mij een goede relatie. Maar enfin, ik wil met hem trouwen omdat we al bijna zes jaar gelukkig zijn en ons samen oud zien worden met kindjes in het verschiet. Omdat ik zijn goede en zijn slechte kanten allemaal apprecieer en respecteer. Het feit dat ik dat kan, zegt mij genoeg. :) En mss ook wel dat ik na al die jaren nog steeds vlindertjes heb als ik naar hem kijk. Ook wel een goed teken. De slaagkans ligt helemaal bij ons... Hopelijk doen we het beter dan onze ouders, aangezien ze beide gescheiden zijn. :)
Groetjes
|
|
Tine
28-8-2010
|
22-12-2009 15:49:47
Awel, ik geloof eerlijk gezegd wel in 'the one', hoewel iedereen mij daar altijd mee uitlacht :) Mijn vriend en ik zijn 'nog maar' twee jaar samen, maar al heel snel voelden wij gewoon dat wij voor elkaar gemaakt waren. Het is een kwestie van geven en nemen; niet altijd je gelijk willen halen, steeds rekening houden met elkaar, veel praten en eerlijk durven zeggen wat je denkt en wil. Ruzie maken doen we eigenlijk nooit. Ik heb mij nog nooit zo gelukkig gevoeld als de voorbije jaren. Zo het gevoel hebben dat er altijd iemand is die bij je wil zijn, aan je denkt,... is gewoon zalig! Mijn vriend staan op dezelfde manier in het leven, maar toch niet zo hetzelfde dat het saai wordt. Ik zie hem als de papa van mijn kindjes en zie hem naast mij in de zetel zitten als we bejaard zijn :)
|
|
Tina
1-5-2010
|
22-12-2009 16:01:04
mmmm... das niet gemakkelijk om even op te schrijven.
Ik denk dat je in eerste instantie elkaars beste vriend moet zijn. Elkaar kunnen begrijpen, bij ups en downs op dezelfde golflengte zitten, zelfde interesses hebben of begrijpen, elkaar aanvullen. Dan moet je zeker ook verliefd blijven. Hierin zie ik : vlinders blijven hebben, fier zijn over wie je partner is en wat hij doet. Aantrekkingskracht is hierin een heel belangrijke factor. Ook sex is hier een essentiele factor. En als laatste moet er de liefde zijn. Hiebij komt de iets langere visie. Samen oud worden, werken aan je relatie, kinderen ???, ...
Als je deze 3 stadiums hebt (en blijft hebben) zit het volgens mij goed. In de stelling dat je van vrienden naar verliefdheid en dan naar liefde overgaat geloof ik niet. Je moet ze alle 3 hebben en houden. Je staat niet elke dag op met een waanzinnig verliefdheidsgevoel... Op dat moment moet je verder kunnen op je vriendschap of liefde. En zo geld het ook voor de andere 2.
Ik ben nu ondertussen 9 jaar samen met mijn vriend. We hebben samen deze stadiums doorgegaan en onderhouden ze ook ! Het enige waardat we nog niet uit zijn, zijn kinderen. Ik voel mij vrij zeker dat onze beslissing de juiste is, maar geloof ook niet in het onvoorwaardelijke. Mensen veranderen en groeien uit elkaar. Je moet hieraan werken en trachten samen te groeien, maar dat lukt niet altijd. Het is de kunst als het niet lukt dit nuchter aan elkaar te uiten en naar een oplossing te zoeken. En als het niet meer lukt uit elkaar te gaan.
Ik denk hier dus vrij nuchter in, en hoop natuurlijk dat alles voor de wind zal gaan en blijven gaan.
Zo, hopelijk snap je mijn redenering en heb je er iets aan :)
TINA 1.05.2010
|
|
Lien
16-2-2008
|
22-12-2009 17:07:13
Daar antwoord ik nu eens graag op... Ik ben altijd een romantisch zieltje geweest die sterk geloofde in de prins op het witte paard. Ik mijmerde -overd at fantastische moment waarop je het gewoon wist dat de liefde van je leven je in de ogen keek... Mijn vriendinnen hebben steeds lachwekkend gereageerd op mijn ideeën en op den duur, na diverse fout gelopen relaties, begon ik te geloven dat ik teveel verwachtte... Toen ik mijn liefste leerde kennen (wij zijn internetgeliefden) gingen we op de beruchte 'eerste date' en toen we uren later langs het strand liepen, had ik voortdurend zin om mijn vriendinnen te bellen en t ezeggen 'het bestaat wel! Jullie waren fout!!!'. Ze spreken altijd van die klik... ik vind dat niet het juiste woord, het is meer die bevestigende gedachte. Je weet gewoon, je voelt nstinctief aan, dat de persoon die voor je staat bij ou hoort. Ik wist het en nu, 3,5 jaar later en net geen 2 jaar getrouwd, weet ik het nog steeds. Wij houden van elkaar en horen bij elkaar, ik heb me niet vergist... Liefs, Lien x
|
|
Rik
|
22-12-2009 18:03:20
De enige zekerheid in het leven is dat 'niets' zeker is. Je maakt dagelijks keuzes, onbelangrijke en belangrijke, gebaseerd op je verstand en je gevoel. Daarmee probeer je er het beste van te maken en hoop je op enig geluk. Nu...veel tijd is er uiteindelijk niet in een mensenleven. Go for it, succes. grtz www.discovideo.be
|
|
Sofie
19-9-2009
|
23-12-2009 11:56:54
Leuke vraag ;-)) The one is voor ieder anders denk ik. Mijn man is voor mij mijn one... In maart zijn we 10 jaar samen waarvan 6 maanden getrouwd en 2,5 jaar samen wonen. Er is niemand die mij gelukkiger kan maken dan hem, maar er is ook niemand die mij kwader kan maken dan hem. Zoals iemand hieronder zei bestaat een goede relatie uit vriendschap, verliefheid en liefde... Mijn man is voor mij mijn beste vriend, mijn grote liefde en mijn minnaar. We kunnen elkaar soms het bloed vanonder de nagels halen, maar telkens ik onze deur opendoe ben ik vanbinnen opperblij en gelukkig... Na zoveel jaren samen verschiet ik soms nog hoe goed hij mij wel niet kent. Vooral in de kleine dingen dan ;-) Ik zie mezelf met hem elk stadia van mijn leven doorgaan, tot het einde. Zeg nooit nooit, mensen kunnen uit elkaar groeien of beseffen dat ze dan toch niet bij elkaar hoorden. Maar een goede relatie vraagt wat "werk". Niets loopt zomaar van een leien dakje, maar zolang je er met twee tegenaan kunt gaan is het altijd leuker dan alleen... Een mens is niet gemaakt om alleen te zijn en samen kunnen leven met jouw "one" is de kers op de taart ;-))
|
|
Heidi
4-7-2009
|
23-12-2009 16:38:44
Hey, 'the one' bestaat niet, is een illusie, een persoon kan wel zeer goed bij je passen en op dezelfde golflengte zitten met dezelfde toekomstvooruitzichten en houden van natuurlijk. Er bestaat wel ware liefde maar er is niet juist 1 persoon die enkel en alleen maar bij u past. Het geluk bestaat voor mij uit kriebels, respect, veel liefde, veel humor, dezelfde golflengte, goede communicatie. Als men zich afvraagt of het de ware is dan is er volgens mij toch ergens niet juist. Zéér veel scheidingen gebeuren door een illusie of doordat men door de jaren heen verandert. Groetjes.
|
|
veronique
13-9-2008
|
25-12-2009 14:13:24
Hey, voor ik mijn man leerde kennen, had ik altijd korte relaties, na een tijdje verloor ik altijd mijn interesse. Maar bij deze bleef het spannend. Geen liefde op het eerste zicht, maar heel geleidelijk had hij een plekje in mijn hart veroverd. Het waren zelfs eerst mensen rondom ons die opmerkten dat wij wel heel goed overeen kwamen. Ik ben, na tien jaar, met die persoon getrouwd (ten eerste omdat hij dat graag wou, maar) omdat ik me goed voel bij hem, we hebben al veel 'stadia' meegemaakt en steeds kwamen we tot de conclusie dat we elkaar niet kunnen missen, samen staan we sterker... Nu is dit een romantisch verhaaltje hé, in werkelijkheid geloof ik niet dat er maar één is voor mij. Ik zou ook gelukkig kunnen zijn met iemand anders, ik ben geen moeilijk mens. Het gaat gewoon nog steeds goed, we werken nog alle dagen aan onze relatie, getrouwd of niet. Ik hoop dat zo te kunnen houden, want als je elkaar als vanzelfsprekend gaat nemen, loopt het snel fout. Je moet af en toe moeite doen voor elkaar, en als je af en toe ook iets terug krijgt, zit het goed. Door de jaren heen veranderen mensen. Als je in dezelfde richting kan veranderen, zit je in een gelukkige relatie. Het kan zijn dat je na een tijdje in een andere richting kijkt, dan loopt het meestal tot een breuk. Ik weet niet of ik een gelukkig huwelijk zal hebben, de tijd zal het uitwijzen. In een relatie ben je altijd met twee. Veel plezier alleszins!Véro
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|