Terug naar overzicht
heykesga eens via google op : nathalies sitedaar vind je verschillende voorbeelden van teksten voor in je misboekje ook voor eerste lezing.zelfs muziek gedichtjes,.....zoheb ik mijn misboekje gemaakt zonder vb :) heel handigveel succesgroetjes tania
Wij hadden: Er waren eens 5 kaarsjes …Ze wilden op het feest graag goede lichtjes zijn.Eén kaars viel het tegen altijd in vlam te staan. Het doofde snel zijn lichtje en is toen weggegaan.Er waren nog vier kaarsjes, het was een mooi zicht.Eén dacht ik ben de beste, meteen verdween zijn licht.Er stonden nog drie kaarsjes, ze brandden helder op.Eén werd er uitgeblazen, hij lette niet goed op.De beide laatste kaarsjes wat waren ze alleen.Eén ging van moeheid slapen en toen was er nog maar één.Het laatste kaarsje dat eenzaam bleef branden dacht:“Als ik mijn lichtje nu eens aan een ander geef”.Toen heeft dat ene kaarsje het feest nog juist gered.Want hij heeft alle andere kaarsjes opnieuw in vuur & vlam gezet!Ons misboekje draaide rond het thema vuur en licht. Wel een toepasselijke tekst dan. groetjes, Carolina
Wij hadden dit als eerste lezing :° De liefde is als de zon De zon is voor velen de gewoonste zaak van de wereld .Toch doet ze elke dag een wonder.Ze steekt het licht en het vuur voor me aan .Ze vecht tegen de wolken om haar te kunnen zien en me een mooie dag te schenken .’s Nachts gaat ze naar de andere kant van de aarde om ook daar mensen haar licht te geven.Doof ik de zon dan zit ik in de zwartste duisternis en ijzigste kou.Zo is het met de liefde .Gaat de liefde op in mijn leven,dan brengt ze licht en warmte.Als ik liefde heb, kan ik veel missen.Maar als de liefde ondergaat in mijn levenworden de schaduwen steeds groteren geraak ik stilaan in de nacht en in de kou.De liefde is als de zon,wie ze heeft, kan veel missen,wie de liefde mist, mist alles!grts
Hieronder de link naar Nathalies site waar Tania over sprak:http://users.telenet.be/eind/trouw/index.html Veel plezier ermee!!Groetjes,Leen
Wij hadden de tekst uit het prentenboek 'Saartje zoekt de liefde'. De prenten werden op groot scherm getoond.Groetjes,Véro