TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Petroeska
16-4-2010
|
23-12-2009 21:28:42
Heykes
Laat ben je niet zunne. Ik heb pas mijn kleedje besteld begin december en ik trouw in April. Het is wel zo dat sommige kleedjes vroeger besteld moeten worden omdat de levertijd langer is. Maar wees gerust laat ben je zeker en vast niet.
Succes met de verdere voorbereidingen
groetjes Petroeska
|
|
stephanie
4-9-2010
|
23-12-2009 22:03:22
In sommige winkels zeiden ze me dat ik in december moest beslissen. Heb men kleed zelf gevonden in Rotterdam en daar besteld. Kreeg vandaag een brief aan dat ze het in april in de winkel hebben. Ik ga pas in juni passen. In Rotterdam hebben ze helemaal niets vermeld over snel beslissen enz, dus volgens mij zijn het allemaal verkooptrucs. Mijn kleedje is geen Belgisch merk of dergelijke zodus (Maggie Sottero)... Wij trouwen op 4 september. Ik denk dat je nog wel even tijd hebt. Beter je zin vinden dan zomaar iets nemen!
Veel plezier!
Stephanie
|
|
stephanie
4-9-2010
|
23-12-2009 22:25:09
Oh ja vergeten te vermelden... Er zijn idd wel merken waar je wat sneller bij moet zijn. Denk ik aan Vankets enz...
|
|
Stefanie
27-8-2010
|
23-12-2009 23:02:59
Hey!
Ik denk niet dat dit bestaat solden bij trouwjurken :)
Hangt inderdaad af van merk tot merk, ik heb een Linea Raffaelli en daar moet je toch 6 maanden rekenen. Ik heb begin november beslist en trouw op 27 augustus. Ik mag op 26 juni terug voor mijn pasbeurt.
Neem zeker geen overhaaste beslissing, het is belangrijk dat het je volle goesting is, jij moet het immers dragen, niet de verkoopster :-)
succes! Stefanie
|
|
Stephanie
26-6-2010
|
24-12-2009 16:32:26
Dag Tineke,
Ik ben ook bij Pierre Yves geweest. Ik was ruim op tijd (een jaar op voorhand) en het was ook 6 maanden wachten. In januari mag ik mijn pronovias jurk gaan passen. Nu is het wel zo dat ze bij pierre-yves ALTIJD zo pusherig zijn. Ze willen je zo snel mogelijk doen beslissen of kopen en dat voorschot binnenrijven. Dat is hun manier van verkopen. Als je dan niet koopt, dan borstelen je ze zo snel mogelijk buiten en kan er geen goeiedag meer van. (heb ik zelf meegemaakt toen ik de eerste keer langsging voor mijn verloofde - die wou eens een kostuum gaan passen van Pignatelli - amai)
Laat je dus maar niet doen, je hebt nog tijd. Uiteindelijk duurt retoucheren niet zo lang en kan je daarop altijd voorrang krijgen op anderen.
Grtz!
|
|
e
|
25-12-2009 10:04:14
Hoihoi,
Je bent zeker niet te laat. laat je daar ook niet over opjutten daar bij Pierre-Yves, want dat zijn typische verkoperspraatjs.
Mijn vriendin heeft daar ook een prachtig kleed gekocht en was content over alles.
Ik ben daar met mijn zus geweest voor een suitekleed en ik vond die mevrouw ronduit brutaal. Zeggen tegen mijn zus dat ze misschien toch wat moest vermageren om een dergelijk kleed te dragen. Ik vind dat echt niet kunnen, want voor hetzelfde geld was mijn zus al 20kg afgevallen.
Wij hebben achteraf in de auto zeer hard gelachen omdat die mevrouw al haar verkoperstrucs had gebruikt, maar geeneen had geholpen.
Laat mijn negatieve ervaring jouw koop dus niet verpesten é.
Succes!
|
|
Kathleen
22-5-2010
|
25-12-2009 11:46:00
Hey ik heb mijn kleed begin november besteld voor eind mei. Daar zeiden ze me wel dat je normaal een zevental maanden op voorhand moet zijn aangezien de levertermijn een 5tal maanden is en dat je daarna nog tijd moet rekenen voor de retouches. Vanaf mei tot en met september is het namelijk druk voor deze mensen. Dus je bent nog zeker op tijd!!! Laat je niets wijsmaken!
groetjes, k.
|
|
veronique
13-9-2008
|
26-12-2009 14:19:07
ja, het zijn gewoon verkooptrucs hoor! Ik vond de verkoopsters ook erg houtain bij PY. Ik moest reserveren voor de stof. Toen ik het voorschot niet wou betalen omdat ik niet zeker was van m'n keuze, konden we niet snel genoeg buiten zijn. Mijn ma mocht zelfs niet kijken naar suitekledij: 'daar is het nog te vroeg voor, en trouwens in uw maat hebben we maar weinig'... Ik heb uiteindelijk bij La Sposa in Roeselare gekocht. Bij de tweede pas bleek dat de retouches niet helemaal goed gedaan waren, er zat een bult in de rits. Dat hebben ze toen de dag zelf nog in orde gemaakt (in augustus). Het kan dus ook anders... Veel plezier alleszins! Véro
|
|
Riet
4-9-2010
|
29-12-2009 11:07:17
Hey Tineke. Ik trouw op 4 sept 2010 en mijn trouwkleed is nu een 2-tal weekjes besteld... Ik was er wel voor alles nogal vroeg bij :-) Je bent zeker nog op tijd hoor! Normaal gezien moet je ongeveer 6 maanden op voorhand rekenen omdat dat zo lang kan duren eer de jurk gemaakt is en van de ontwerper komt... Ik heb ook al een voorschot van 1000€ moeten betalen, omdat zij dat dan doorgeven voor de bestelling van de stoffen... Anders loop je misschien wel het risico dat ze de stoffen niet meer voorradig hebben voor het kleed dat jij gekozen hebt... zeiden ze mij toch... maar ik geloof er ook niet zoveel van... Bon, ik wou echt dat kleed en heb dan ook maar mijn voorschot betaald hé :-)Je moet ook rekening houden dat er ongeveer een maand rekenen voor eventuele retouches als je de eerste keer mag gaan passen... Veel succes!
|
|
karlien
28-6-2008
|
4-1-2010 0:59:29
bij Pierre Yves zijn ze idd altijd zo pusherig. Ik ben in Brussel geweest, daar raakte ik gewoon niet buiten zonder een afspraak vst te leggen Nadien naar Aalst, en ook daar deden ze pushy (wel minder maar toch...)
Persoonlijk heb ik een heel nare ervaring met Pierre-Yves. ik had in oktober een Pronovias gekocht, idd 6 maanden wachten (maar dit zou normaal zijn) 6 weken voor ons trouwen mocht ik gaan passen, bleek de jurk véél te klein te zijn. ik was nochthans niet verdikt (dit hebben ze zelf nagemeten) een bepaalde verkoopster heeft toen wel hemel en aarde verzet om op 6 weken mijn kleed nog te vinden, dat bleek wel ergens op stock te zijn. MAAAAAAR toen ik dan uiteindelijk het juiste kleed had, moest ik opeens 200 euro meer gaan betalen omdat het een grotere maat was. En dat terwijl mijn maten niet veranderd waren, en ik toch een bestelbon had... In een andere winkel zouden ze dat niet eens durven vragen denk ik dan, gewoon al omdat ze je zo'n stress bezorgen...
Ik hd ook gevraagd om de sleep van m'n kleed te halen, dit was geen probleem zeiden ze. Tot ik het ging halen, toen was er slechts een klein deel af... Ook was het eigenlijk te kort gemaakt, maar ja, een week voor je trouwen zeg je dan niets he...
Ik ben zelf heel onvriendelijk behandeld, met uitzondering van die verkoopster. Heb er ook al veel slechte verhalen over gehoord; maar natuurlijk ook goede... Dat heb je denk ik overal. Zolang er niets mis gaat, perfect, maar ze reageren héél ongepast op andere situaties.
Ik hoop voor jou dat alles perfect verloop meisje. Ik wil je ook helemaal niet bang maken of een discussie starten, ik vind gewoon dat zo'n verhalen ook gemeld mogen worden, daarom is dit een forum och?
|
|
tineke
4-9-2010
|
4-1-2010 14:41:55
Dag Karlien,
Heel erg bedankt voor jouw reactie. Als het goed is, mag dat zeker en vast gezegd worden, maar evengoed als het niet zo een positief verhaal is. Alvast bedankt! Ik ga eerst toch nog eens naar een andere winkel proberen gaan kijken en dan zal ik wel beslissen of ik terugkeer of niet ;-)
Groetjes, en nog veel succes met de voorbereidingen!
Tineke
|
|
|
|
Op zoek naar de jurk van je dromen ?
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs
in turnhout |
Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1.
in Vlaardingen |
De grootste bruidsmode outlet van Belgie
in Lommel |
SOLDEN
in Kortrijk |
Huwen is een uniek moment in je leven
in Kortrijk |
Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen
in Sint-Niklaas |
|