Nu Online
Momenteel zijn er 670 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dagindeling

27-12-2009 12:03:04
Hallo allemaal,
Ik ben bezig aan mijn dagschema voor onze grote dag, maar ik denk dat het veel te strikt is en dat het een beetje druk gaat zijn. Maar heb geen idee hoe ik het kan veranderen.

10u: bijeenkomen grote braamstraat
10u30: foto’s nemen tuin en voordeur
10u45: vertrek naar gemeentehuis
11u15: gemeente
11u30: Foto’s tuin gemeente
12u: richting kerk met suite
12u30: kerk
13u30: naar huis om pistolets te eten.
14u: foto’s nemen op locatie
17u: ontvangst gasten diner in feestzaal
18u: aan tafel
21u: komst avondgasten

Ik dacht misschien de kerk te verlaten maar dit verschuift de drukte gewoon denk ik.
Onze trouw is op een vrijdag en heb een beetje schrik dat om 17uur te vroeg is om de suite al uit te nodigen.

groetjes,

Véronique

véronique
21-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 717

tamara
27-8-2016
 Meld misbruik27-12-2009 12:51:38

hey,

wij trouwen ook op een vrijdag,en de mesen die er heel de dag bij zijn hebben om 17.00u een receptie en het avondfeest is bij ons om 19.30u.wij hadden de tantes en nonkels ook voor de receptie uitgenodigt maar daar kunnen er vele niet van komen omdat ze dan nog niet terug zijn van het werk.

groetjes tamara

Godfried

Meld misbruik27-12-2009 13:09:52

Een huwelijksmis duurt gemiddeld 1uur en 15 min. dus de dagindeling wordt inderdaad krap. Misschien vroeger op de dag foto's nemen of uur wettelijk huwelijk wat vervroegen? Of misschien toch maar een ceremoniemeester bij de hand nemen. Ben zelf ceremoniemeester dus ik weet waarover ik het heb.
Succes

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik27-12-2009 13:28:33

Aiaiai, een uurtje voor de kerk is véél te krap! En een half uurtje om pistolets te eten? Dat is ook wel weinig, hoor! Wij trouwden ook op een vrijdag en ik vrees dat je avondfeest ook véél later zal starten... Bij ons waren de mensen welkom vanaf 18u om dan om 19u aan tafel te gaan. Om 19u ontbraken er echter nog 20 personen... We zijn uiteindelijk om 19u30 aan tafel gegaan. Mensen die nog moeten werken halen 18u écht niet! Wij trouwden in het bouwverlof, dus velen moesten al niet werken. Niet iedereen kàn ook vroeger stoppen of verlof nemen...

Ons dagschema zag er als volgt uit:
9u45: suite werd verwacht bij ons thuis, er werd een eerste keer 'geklonken'
10u15: opstappen huifkar
10u30: vertrek stadhuis
11u00: plechtigheid op het stadhuis
11u30: vertrek naar de picknickplaats
12u00: aankomst picknickplaats, eerste foto's in het bos, ondertussen kreeg de suite hun aperitief
12u30: picknick
13u30: huifkartochtje, onderweg stoppen voor foto's van de suite en van het bruidskoppel
15u00: viering in de kerk (mensen die hierbij wilden zijn, moesten maar een halve dag verlof nemen ipv een volledige dag)
16u15: einde viering, gooien met rijst, bloemen aannemen van de kindjes, bedankingetjes voor de kindjes uitdelen, foto's nemen bij de tractor die aan de kerk stond
16u45: terugkeer naar huis om even op te frissen, de bloemen en geschenken van aan de kerk af te zetten,...
17u15: naar de feestzaal
17u45: aankomst feestzaal
18u00: verwelkomen avondgasten
19u00: voorziene uur om aan de tafels te gaan (is dus uitgesteld tot 19u30)
19u30: intrede bruid en bruidegom, speech, start diner
21u30: aankomst dansgasten (dit uur wordt bepaald door de feestzaal, zij weten hoeveel tijd ze nodig hebben om de gerechten te bereiden)
22u30: start dessertenbuffet
23u30: openingsdans

Groetjes,

Véro

véronique
21-5-2010
 Meld misbruik27-12-2009 21:36:13

De pistolets eten is voor de suite. Die hebben tijd tot 17uur om rustig op hun gemak te eten. Wij eten op de fotolocatie dus dit gaat wel denk ik.

het zijn ook alleen maar de mensen die er heel de dag bij zijn die om 17uur verwacht worden. Deze nemen een hele dag verlof, dus voor hen is het geen probleem om 17uur al aanwezig te zijn.

Misschien kunnen we de kerk verzetten naar 15uur. en dan ineens doorrijden naar de feestzaal; Misschien dat dit ons tijdens de middag iets meer tijd geeft om foto's te trekken en rustig te eten.

groetjes Véronique

ellen
4-7-2009
 Meld misbruik28-12-2009 11:15:27

hey,

je dagindeling is super veel te krap. Probeer er niet teveel in te proppen. want anders ga je jezelf onnodig druk maken en kan je er niet meer van genieten. Een tip van een reeds getrouwd bruidje. Voor je fotoshoot, probeer een gedeelte enkel en alleen met je man te doen. Wij hebben de suite naar een taverne gestuurd waar ze een broodjesmaaltijd genoten hebben en hebben met ons 2 + fotograaf gepicknickt

10u: bijeenkomen grote braamstraat (is wel een leuk moment omdat de mensen je dan voor de eerste keer zien, vaak moet er dan al wat stoom afgelaten worden omdat je toch wel zenuwen zult hebben of gehad hebben. )
10u30: foto’s nemen tuin en voordeur
10u45: vertrek naar gemeentehuis
11u15: gemeente (gemeentehuis duurt niet zo lang maar 15 minuten is toch wel krap omdat er aan het gemeentehuis vaak mensen staan die niet naar kerk of feest komen en je willen feliciteren. )
11u30: Foto’s tuin gemeente
12u: richting kerk met suite
12u30: kerk (veel te Krap - dienst + foto's voor de kerk, felicitaties)
13u30: naar huis om pistolets te eten. (trek hier zeker 1 u voor uit)
14u: foto’s nemen op locatie
17u: ontvangst gasten diner in feestzaal (voor een vrijdag lijkt mij dat wat vroeg, niet iedereen zal hiervoor een dag verlof willen nemen- verre familie bedoel ik dan)
18u: aan tafel
21u: komst avondgasten

neem gerust jullie tijd voor alles want de dag is zo vlug voorbij
groetjes ellen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...