Nu Online
Momenteel zijn er 643 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ondertrouw

31-12-2009 20:03:45
Hoi allemaal,

Kleine vraag, ik heb hier al meerdere keren gehoord, 'wij zijn in ondertrouw gegaan' wat is dit nu precies?

een heel gelukkig nieuwjaar
stepanie

Stéphanie
24-4-2010
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 862

Sandra
19-12-2010
 Meld misbruik1-1-2010 11:59:13

Voordat u in het huwelijk kunt treden, moet u in ‘ondertrouw’. Dit houdt in dat u aangifte doet van uw beider voornemen om in het huwelijk te treden. Dit voornemen wordt vastgesteld in een akte. Tussen veertien dagen en één jaar na de ondertrouw kunt u in het huwelijk treden.

grts Sandra
19/12/2009

Gelukkig nieuwjaar :-)

sarah
12-6-2010
 Meld misbruik1-1-2010 13:30:31

Ik ben twee weken geleden in ondertrouw gegaan. Zonder het te weten! Ik ging het uur van gemeentehuis vastleggen (alleen, vriend moest werken, had zijn volmacht), en toen vroeg ik aan de vrouw van de burgelijke stand 'wat is die ondertrouw juist?'.
En zij heel droog : 'dat ben jij nu aan't doen!'
Vond het niet zo fijn dat ik dat vooraf niet wist, dan hadden we dat op zijn minst met twee kunnen doen.

Groetjes,

Sarah
12/06/2010

Karmen
29-5-2010
 Meld misbruik1-1-2010 17:43:45

Het woord en idee bestaan nog wel, maar wordt hoe langer, hoe minder gebruikt, hoor! Ik had er eerst ook geen idee van wat het inhield! ;)

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik3-1-2010 20:01:18

Gewoon de paperassen in orde brengen op de gemeente.

Bij de pastoor eigenlijk ook. Sommige durven dan nog wat 'moeilijkere' vragen stellen, vaak wordt ook het misboekje besproken.

groetjes, Carolina

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...