TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Petroeska
16-4-2010
|
1-1-2010 19:33:05
heykes
Dit wordt niet altijd gedaan zunne. Ik heb al trouwfeesten gehad waar de ouders niets kregen. Ik denk dat de meeste koppels dit doen om hun ouders te bedanken voor eventueel financiele bijdrage maar dit kan ook gewoon zijn om hen te bedanken voor al die jaren dat ze voor hen klaarstonden. Je kan veel manieren bedenken om je ouders te bedanken, maar dit hoeft niet persé die dag gebeuren.
Bij ons is het zo dat we zelf alles financiëren, dus zijn we er eigenlijk nog niet uit of we iets zullen geven aan de ouders.
Groetjes Petroeska 16/04/2010
|
|
Severien
1-10-2009
|
1-1-2010 20:37:00
Je bedankt eerder voor de vele steun doorheen je leven. Immers (vroeger althans) vanaf je trouwdag ga je een eigen leven volgen, vaak ook een eigen gezin. Dus neem je een soort van afscheid in de vorm van "bedankt".
Bedanken voor de financiele steun lijkt me nogal vreemd, denk niet dat dat gedaan wordt. Tenzij misschien kortweg "bedankt om mee deze dag mogelijk te maken".
|
|
Joke
31-7-2010
|
1-1-2010 21:55:56
Hoi Griet, ik heb de indruk dat dit meestal wel gedaan wordt. Ik vind het raar dat je je afvraagt WAARom je ze moet bedanken? Is het niet normaal dat je je ouders bedankt voor alle goede zorgen? Tenzij je natuurlijk geen goede jeugd had, dat kan ook altijd. Uiteindelijk beslis je zelf wat je doet groetjes Joke
|
|
griet
11-6-2011
|
1-1-2010 23:49:48
nuja ik woon al meer dan 8 jaar samen met mijn vriend ...dus een afscheid van de ouders is het ook niet echt hihi
|
|
kitty
11-9-2010
|
2-1-2010 10:38:13
Ik denk dat wij wel een woordje tot de ouders zullen richten maar niet in de vorm van een bedanking. Eerder er eens goed mee lachen dat onze pa nu helemaal zeker mag zijn van zijn duveltjes-compagnon en dat mamalief er nu helemaal mag vanuit gaan dat ik hem niet laat zitten (wou ze in den beginne).
Maar inderdaad wij wonen al 5 jaar samen en hebben reeds 2 dochters, bekostigen ook alles zelf, dus een bedankje klinkt dan nog raar.
Gewoon even vanuit je hart spreken lijkt me ideaal. Op zo'n dag ben je toch emo genoeg :)
X Kitty
|
|
Stefanie
27-8-2010
|
2-1-2010 10:51:22
Hey,
Wij zullen alleszins iets geven, omdat zij alle kosten van het avondfeest betalen. Ik weet echter nog niet wat, misschien cadeaubon voor een etentje of eens horen bij onze fotograaf als hij tegen 's avonds al een grote foto van ons kan klaarhebben, ... we zien wel, nog tijd tot augustus :)
|
|
Hannelore
7-8-2010
|
2-1-2010 12:17:13
Ik denk dat wij op het feest onze ouders wel zullen bedanken (zowel voor financiele en als alle andere steun) maar een cadeau geef ik toch liever achteraf, en ni met alle gasten erbij.
|
|
Stephanie
26-6-2010
|
2-1-2010 13:22:28
Dag Griet,
Je gaat je ouders toch niet alleen maar bedanken voor hun geldelijke steun? Dat is wel heel flauw als je eigenlijk vanaf je geboorte tot nu zoveel van je ouders hebt gekregen in liefde, waarden, zorg, enzovoort. Dat zijn pas dingen om dank voor te zeggen op het moment dat je zelf aan een "gezin" begint.
Groeten
|
|
Véronique
31-7-2009
|
2-1-2010 14:17:51
Wij woonden al 4 jaar samen, maar hebben onze ouders op de huwelijksavond zelf bedankt (ook onze getuigen, dat waren onze broers). Ik denk dat ouders en broers / zussen toch wel een belangrijke betekenis hebben voor vele mensen. Zo ook voor ons. Wij hebben hen bedankt voor de vele jaren dat zij voor ons hebben gezorgd en natuurlijk ook voor de vele jaren die nog gaan komen. Zij staan steeds paraat. Je huwelijk is toch een belangrijk moment dat je wil vieren en waarbij je dankbaarheid wil tonen (dat komt o.a. ook naar voor in je huwelijksviering).
Groetjes,
Véro
|
|
Carolina
1-8-2009
|
2-1-2010 19:49:51
In de speech hebben wij een klein dankwoordje gezet maar hebben geen kado's uitgedeeld. Vind dit altijd iets raars. De rest heeft daar toch geen zaken mee. Achteraf hebben ze wel een klein fotoalbum gekregen. Waardat ze heel blij mee waren trouwens!
groetjes, Carolina
|
|
griet
11-6-2011
|
2-1-2010 20:36:43
zo schriftelijk is dat moeilijk te zeggen of komt dit anders over ...maar ik kwam eigenlijk met de vraag omdat ... bij de trouw van mijn schoonzus bedankte zij wel haar pa voor de finaciele bijdrage ..(die niet voldoende was voor gans het feest ..)maar ik stond op dat moment dicht bij die pa en hoorde zo een beetje van ehum bijdrage ?gans het feest bedoel je ...(elke bijdrage is natuurlijk leuk maar als het niet gans het feest was dan vind ik het ook een beetje raar om te zouden moeten vermelden dat zogezegt heel het feest op 'zijn kosten was ...)/
en dus in ons geval dan zal mijn man ook geld krijgen van ze pa een mooi bedrag ,maar ook niet genoeg voor hans de trouwfeest ... en aan mijn kant van de familie zit geen geld zal het zo zeggen ...en dan vind ik dan zo raar naar mijn ouders toe ... dus daarmee vroeg ik mij af of dat bedanken altijd gedaan wordt... nu denk ik echter als wij die pa niet openlijk gaan bedanken...dat o ok niet in goede aarde zal vallen...
|
|
Carolina
1-8-2009
|
3-1-2010 19:58:43
Over geld hebben wij niks gezegd hoor. Daar heeft de rest zeker geen zaken mee.
Dit was onze speech: (Verwacht er nu niet te veel van hé! Het is maar nen korte, den avond voor den trouw nog snel snel opgekribeld, mijn ventje had zijn 'werk' niet gedaan.)
Welkom, iedereen alvast bedankt om te komen. Wij hebben al een hele leuke dag gehad en hopen op een al even leuk einde hier. Ik zou onze ouders, de getuigen en iedereen die geholpen heeft om deze dag in goede banen te laten verlopen heel hard willen bedanken. Zo meteen gaan we lekker eten en daarna op de dansvloer die kilootjes er terug afwerken. Jullie hebben het waarschijnlijk al wel gezien. In de hal vooraan loopt een fotoreportage. Die blijft staan tot na het dessertenbuffet. Ook hebben we daar ons gastenboek liggen. We zouden graag van iedereen hier iets in terug vinden. Als laatste hebben wij voor iedereen een bedankje voorzien. Smakelijk.
groetjes, Carolina
|
|
kristien
25-6-2010
|
4-1-2010 12:03:07
Wij gaan zeker in de mis onze ouders niet bedanken, omdat mijn vriendin niet zo'n geweldig fijne jeugd heeft gehad en het dus hypocriet zou zijn om te zeggen dat we altijd allebei zo goed verzorgd zijn geweest thuis. Mijn ouders begrijpen dit wel, en zullen van mij persoonlijk nog wel een hele dikke dankuwel krijgen. Op het avondfeest willen we liefst geen enkele speech, maar als't echt moet zal dat ook heel kort zijn, en eerder iets in de trend van "bedankt aan iedereen om deze dag te maken tot wat hij is en was" ofzoiets. Mijn grootste zorg is dat ik mijn pa met geen stokken ga kunnen tegenhouden om te speechen, terwijl mijn vriendin dat absoluut niet wil...
groetjes,
Karolien
|
|
griet
11-6-2011
|
4-1-2010 21:30:09
een speeche zoals carolina zie ik wel zitten ..:)
|
|
Halloki
28-8-2010
|
19-5-2010 21:10:48
is er iemand die ons de speech eens kan doormailen, zodat we wat ideetjes kunnen opdoen? mailen kan naar htrouw2010@hotmail.com
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|