Nu Online
Momenteel zijn er 432 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

originele ontvangst receptie

2-1-2010 22:47:45
Hallo!
Op onze huwelijksreceptie zouden wij onze genodigden liefst niet op de klassieke ontvangen en verwelkomen (naast onze ouders staan en heel lang handjes schudden en zo). Iemand een origineel idee?

Alvast bedankt!
Sofie

Sofie
14-5-2010
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1708

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik3-1-2010 9:22:47

wij hebben een flowerpick gedaan.

dwz

de ceremoniemeester gaf een mini bloemstukje (boedha-noot met daarin roosjes) aan de gasten. Zo konden wij zien wie we nog niet hadden gehad.

En moesten we niet op een rij gaan staan.

Was een heel leuk idee. De mensen kregen ook dat bloemstukje mee naar huis en het staat nog steeds bij de meesten op de kast!

Sofie
14-5-2010
 Meld misbruik3-1-2010 13:28:58

Dag Sarah,

Klinkt leuk. Bedoel je dat de ceremoniemeester het bloemstuk geeft op het moment dat jullie iemand begroet hebben? Houden de mensen dat dan bij zich? Stelt dat geen praktische problemen als ze een glaasje willen drinken en een hapje willen eten?

Bedankt!

kristien
25-6-2010
 Meld misbruik3-1-2010 16:41:13

Klinkt inderdaad leuk! Ook wij zijn niet zo te vinden voor een hele tijd op een rijtje handjes schudden, dus wil ook wel graag wat meer informatie over de flowerpick :)

groetjes,

Karolien

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik3-1-2010 21:17:08

de bloemist had eigenlijk een groot bloemstuk gemaakt, met daarin al die boedha-noten. (weet niet zeker of dat juiste naam is..)

De ceremoniemeester gaf ze af als de mensen binnen kwamen en zei wat de bedoeling was. (dat wij dus naar de mensen kwamen ipv de gasten naar ons)

Wij konden zien wie we niet gehad hadden, aan de bloemstukjes.

De ceremoniemeester/ bruidsmeisje kwamen ze dan terug halen en ze werden terug herschikt tot een bloemstuk.

Op het einde van de avond werden ze dan aan de gasten mee gegeven

We hadden wel maar een 50-tal gasten en bleven wel in de buurt van de ceremoniemeester. Daar hadden we receptietafeltjes staan.

De meeste mensen bleven daar dan in de buurt en kregen al een glaasje champagne.

Op die manier konden we iedereen fatsoenlijk begroeten.

Mijn schoonma vond het maar niks, want die wou liever in een rij en zelf de aandacht : )
Maar ja, daar zijn schoonma's voor he...

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik4-1-2010 19:38:48

Ik denk dat zoiets inderdaad te doen is als je een klein aantal gasten hebt. Als je zoals ons rond de 100 avondgasten zit, dan kom je gewoon niet rond met je tijd! De 'ontvangstreceptie' (een uurtje) is echt niet veel meer dan handjes geven en wensen ontvangen. Later op de avond kan je bij iedereen dan nog eens langsgaan om een praatje te slaan.

Groetjes,

Véro

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik4-1-2010 19:41:53

Wat ik nog vergeten was... Als je veel mensen hebt voor je receptie is het wel gênant als je niet rond geraakt... Dan valt het nog meer op dat je niet bij iedereen gedag hebt kunnen zeggen... Een receptie is erg tijdsgebonden, omdat er veel voor en achter komt, dus je kan niet zomaar zeggen: ik ga nog eens bij hen en hen als je eigenlijk moet afronden met je receptie...

Dus: 'doen' als je een klein aantal gasten hebt, maar anders toch eerder opteren voor de 'klassiekere' manier van ontvangen (omwille van de tijdsdruk - maak het jezelf niet nog stressy-er dan het al is!).

Groetjes,

Véro

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...