Terug naar overzicht
Hallokes,Alvast een dikke proficiat..Ja er komt veel bij kijken he en aan veel dingen moet gedacht worden...Wij hebben eerst gekeken of de datum die we wilden vrij was in stadhuis(wij trowuen enkel voor het stadhuis,niet voor de kerk)..En daarna gekeken voor een feestzaal,want doordat het toch wel kort op elkaar is waren al veel dingen volzet..En nu begin ik met de rest zoals de uitnodigingen kijken wie we vragen,waar we gaan kijken voor kledij en zo,want lijkt nog veraf maar zal rapper zijn dan we denken..Je vriend kan hem ook nog laten dopen,of ziet hij dat niet direct zitten..Is er nergens een feestzaal met mooie tuin waar het huwelijk nog kan gedaan worden in plaats van kerk..Maar ik weet niet of je dan voor zo een inzegening van het huwelijk moet gedoopt zijn of niet..Of in je eigne tuin als die groot genoeg is,mooi versieren en stoelen en zo plaatsen of bij een kasteel..GroetjesNathalie2-07-2010
Mijn vriend zou dat wel willen doen, maar dan zou het enkel zijn om voor de kerk te kunnen trouwen. Dus van mij hoefde hij die moeite daar niet voor te doen. Daarom dat een andere locatie ook wel leuk zou zijn, maar ik weet niet of die inzegening dan gedaan kan worden door een pastoor. Of we daar dan nog iemand anders voor moeten zoeken. Jullie trouwen dus enkel voor stadhuis? En is dat dan met alles erop en eraan? Ik bedoel dan met speciaal vervoer en trouwjurk enzo?
Ik weet niet of dat dan kan voor een pastoor,ik denk bijna van niet maar zeker ben ik niet...Maar rent-a-priest dat heb je ook maar weet niet hoe dat dan in zijn werk gaat misschien eens googelen...Ja van ons is het enkel voor het stadhuis...We proberen ook zoveel mogelijk alles erop en eraan te doen,bedoel ik ga voor een trouwkleed,mijn vriend huurt kostuum,we huren een grote limousine voor ons en de kindjes en mijn ouders..We hebben een feestzaal genomen dat we toch apart zitten niet in gewoon restaurant,de uitnodigingen zijn zoals gewoon huwelijk voor kerk...Ik vind niet dat er moet onderscheid en verschil inzitten omdat het enkel voor stadhuis is..
Hallo Dorien,Wij trouwen op 27 augustus!Het eerste wat wij vastgelegd hebben is onze feestzaal. Wij trouwen wel voor de kerk, maar onze feestzaal beschikt over een prachtige tuin waar je zelf ook een viering kunt doen. Dus koppels die niet voor de kerk willen trouwen, kunnen daar terecht voor iets extra.Wat ligt nog vast:- ceremoniemeester- vervoer- fotograaf- getuigen en bruidskindjes gevraagd- DJ- live muziek kerk- uur kerk- huwelijksreis- bruidsjurkDeze maand gaan we onze trouwringen kiezen en moeten we contact opnemen met de priester om te starten met de voorbereidingen. Ik ga binnenkort ook eens rondkijken voor uitnodigingen en bloemen. En vanaf 27 februari kunnen wij in ondertrouw gaan in het stadhuis. Ik denk dat dit het zowat is!succes met de voorbereidingen, een leuke tijd!Stefanie
Eerst en vooral een feestzaal gaan zoeken als je een avondfeest wil, zou ik zeggen, augustus is een heel populaire trouwmaand!Ik begrijp je vraag niet zo goed over die andere lokatie... andere dan de kerk, bedoel je? Waar trouwen jullie?
Met iets anders dan de kerk bedoel ik bv. een kasteel, in de tuin, ...Maar we weten nog niet waar en we zouden dan nog iemand moeten zien te vinden die het huwelijk dan wil/kan doen op een andere plaats dan de kerk.