Nu Online
Momenteel zijn er 253 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

avondfeest

4-1-2010 13:13:10
Hoe subtiel op uitnodigingen zetten dat er geen kinderen onder de 14jaar worden uitgenodigd op avondfeest??

Uschi
13-8-2010
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1487

Evi
17-4-2010
 Meld misbruik4-1-2010 14:49:49

Wij zitten met juist hetzelfde probleem, ik heb het liever ook niet, maar weet nog niet goed hoe ik dit moet aanpakken, tips zijn welkom!

Laura

Meld misbruik4-1-2010 15:04:14

Je kan gewoon op de enveloppe adresseren:
MENEER EN MEVROUW X
(niet 'en kinderen')

Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik4-1-2010 15:49:47

Verwachten jullie dan zoveel kinderen? Wij enkel 2 nichtjes v 12jaar maar vermoed zelfs dat die ni gaan meekomen.
Denken jullie ni dat ouders hun kinderen thuis laten?
Tegen de mensen die jullie goed kennen zou ik gewoon zeggen dat het de ni bedoeling is kinderen mee te brengen. En mensen die jullie minder goed kennen... tja, ik zou het vanzelfspreken vinden dat ik m'n kinderen niet meeneem eigenlijk.

vanessa
17-5-2008
 Meld misbruik4-1-2010 16:19:13

wij hadden ook gewoon mevr en mnr huppeldepup
of met kinderen die ouder zijn "familie"
Er zijn er een paar niet gekomen omdat de kinderen niet mee mochten,maar wij wouden er geen creche van maken,of dat de kinderen door iedereen rond liepen.We hebben paar lelijke reacties gehad,we hebbben zelf alle contact verloren met 1 van de tantes die het niet vond kunnen.

dus gewoon "mvr mnr"

Kim
9-4-2010
 Meld misbruik4-1-2010 17:23:54

hallo
wij hebben het gewoon gezegd zonder doekjes om te winden
aangezien wij enkel een trouwfuif met hapjes geven en deze voor familie om 7 en vrienden om 8 begint...
de meesten toonden begrip
buiten mijn nonkel en tante niet, maar die komen met die reden dan ook niet.

tis cru maar ik vind het beter zo...degene die daarvoor wegblijven zijn je aandacht niet waard, tis jouw dag en jij doet wat je wilt

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik4-1-2010 19:10:02

Wij schreven ook mr en mevr ... Een tante van mijn man maakte onmiddellijk de opmerking 'En wat met de kinderen dan?'. Bij ons is dat nu eenmaal niet de gewoonte... Wij hebben hen dat vlakaf gezegd. Ze was wel wat op haar teen getrapt, maar ja, je moet ergens een grens trekken, hé! Bij ons was iedereen vanaf 16 jaar welkom op het avondfeest.

Groetjes,

Véro

stephanie
4-9-2010
 Meld misbruik4-1-2010 19:41:16

Ik heb gewoon aan de tantes en nonkels gevraagd of ik de kinderen zou uitnodigen. Alleen twee nichtjes van 17 komen mee, de anderen laten hun kinderen liever thuis. Was heel gemakkelijk. ;o)

Wendy
7-8-2010
 Meld misbruik4-1-2010 23:02:49

Alle respect voor ieders mening maar ik zou er zelfs nog niet aan durven denken om de mensen te vragen hun kinderen thuis te laten! Mijn vriend heeft nog een zusje van 4 en een broer van 14, kinderen horen gewoon bij de familie!
Ik heb zelf nog geen kinderen maar ik ben er zeker van dat ik nooit ergens naartoe zou gaan waar mijn kinderen niet gewenst zijn. Dan mag het bijvoorbeeld zelfs de trouw van mijn broer of beste vriendin zijn...
Nu ja, ik bewonder jullie lef en ik hoop dat jullie hierdoor geen familieruzies ontketenen... Verder nog veel voorbereidingsplezier!

Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik4-1-2010 23:30:24

Mja, het hangt ervan af hoeveel kinderen er zouden komen. In mijn familie zijn er enkel 2nichtjes van 12, en die 2 gaan zich zeker gedragen (als ze al komen).
De 2 bruidskindjes (3 en 5jaar) gaan zowiezo ten laatste 18uur naar huis met grootouders (v hun andere familiekant).
En voor de rest hebben wij paar vrienden met kleine kindjes van max 2 jaar oud. Allé, die breng je toch ni mee naar een avondfeest waar gedanst en gedronken wordt. Daar hebben noch de ouders noch de kinderen iets aan.

Dus Uschi, ik begrijp je hoor! (En tis ni da ik iets tegen kinderen heb, kan ni wachten om er zelf aan te beginnen, maar er bestaan babysits voor iets he:-))

Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik4-1-2010 23:32:00

@Wendy: ik wou nog even zeggen dat het in jouw geval inderdaad wel anders is. Als jouw verloofde zo'n jonge broertjes/zusjes heeft, ja, die horen er uiteraard bij!
Maar ik vermoed dat het hier eerder over kinderen gaat waar men niet echt een band mee heeft?

heidi

Meld misbruik5-1-2010 7:21:38

wij schreven op de omslag mr en mevr, als je een gezin uitnodigd schrijf je meestal aan familie..., maar de mensen wisten dat we liever geen kindjes hadden op ons feest, ook omdat onze eigen kindjes weg gingen na de receptie (ze waren wel nog klein), wij hebben er niets negatiefs over gehoord, de meesten vonden dit goed omdat ze dan zelf nog wat langer konden blijven plakken.

monica
22-5-2010
 Meld misbruik5-1-2010 10:40:33

Ik begrijp dat sommigen onder jullie dat een "schande" vinden als de kinderen niet worden uitgenodigd. Ik persoonlijk zal de kinderen van mijn broers en mijn toekomstige zijn broers wel degelijk uitnodigen, dat is nu eenmaal familie..maar al onze neven en nichten zijn een pak ouder en hebben allemaal een zeer uitgebreide kroost (van wel 3 a 4 kinderen per gezin)..sorry als ik die uitnodig wordt het meer een verjaardagsfeestje met pipo de clown dan een trouwfeest..dan zitten we met die kindjes alleen al aan een 40 mensen!!!
Dus dat wordt bij mij= Dhr en Mevr....
en zijn ze daar niet mee opgezet: spijtig!

Marika
26-6-2010
 Meld misbruik5-1-2010 15:39:33

Ik zou echt niet weten hoe je zoiets subtiel kan zeggen, omdat het ondanks alles toch discriminerend blijft.
Wij hebben op alle omslagen heel duidelijk "Dh & Mw... èn hun kinderen" geschreven en raad eens ? Er is slechts 1 koppel van de 100 dat z'n 2 kinderen meebrengt. Tot grote vreugde trouwens van ons klein meisje dat anders helemaal alleen was geweest !
Zo zie je maar.
Ik denk echt dat, hoe meer je de mensen een verplichting of verbod oplegt, hoe meer ze neiging hebben om er moeilijk over te doen omdat je het hèn moeilijk maakt.
Idem voor de dresscode. Wij wilden graag avondkledij maar we hebben daarover niks vermeld in de uitnodiging en toch weten we van de meeste gasten dat ze in avondkledij zullen komen. Ze belden ons daarover op "omdat ze niet uit de toon willen vallen" (hun eigen woorden).
Toch gewoon geweldig ?

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info