Nu Online
Momenteel zijn er 230 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ontmoetingsavonden

5-1-2010 13:00:21
wij hebben een uitnodiging gekregen om drie ontmoetings avonden te gaan doen met andere koppels. Ik vraag me af of dit echt verplicht is. Wij zijn al 17 jaar samen (waarvan we al 10 jaar samenwonen) en hebben twee kindjes van 9 en 2 jaar. dus is het misschien wel overbodig om nog curcus te gaan volgen.

angela
02/10/2010

angela
2-10-2010
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 1218

katlijn
10-4-2010
 Meld misbruik5-1-2010 13:07:42

Angela

Wij moeten ook zo'n avond doen met een reeds getrouwd koppel, zelf zien we het nut er ook niet van in omdat we al enkele jaren samen wonen, dit hebben we ook zo gezegd tegen onze diaken. Maar dit is blijkbaar verplicht in onze parochie... Dus doen we het maar, wat zijn drie avonden? Als dat maakt dat we mogen trouwen :) Dus met een beetje tegenzin zullen we aan die avond beginnen! Maar het hoort erbij hè, zoals zoveel andere dingen.

Veel succes nog!
groetjes

Katlijn

Evelyn
24-7-2010
 Meld misbruik5-1-2010 13:57:16

Wij moeten daar ook naartyoe. Ook verplicht, alhoewel we al twee kinderen hebben en al 5 jaar samenwonen. Maar we hebben gekozen voor 1 dag en zijn er dan vanaf. Dus we zullen maar meedoen. :-)

heidi

Meld misbruik5-1-2010 14:26:49

dit hangt echter van kerk tot kerk af, wij mochten dit doen maar waren zeker niet verplicht, wij hebben dit dan ook niet gedaan, wij waren al 8 jaar samen en hadden ookal 2 kindjes dus vonden we dit overbodig.

Bie
10-7-2010
 Meld misbruik5-1-2010 19:14:37

Ik woon nu al enkele jaren samen met mijn vriend en wij moeten ook zo een dag volgen ofwel 2 avonden. Wij hebben gekozen voor 1 dag dan hebben we dat snel achter de rug! Vinden wij ook overbodig maar tja...

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik5-1-2010 20:54:16

Wij vonden dat ook overbodig, aangezien we al 4 jaar samenwonen... Toch hebben we 2 avonden moeten volgen en ik moet zeggen, ik heb daar toch wel wat aan gehad hoor! Wij zagen daar beide er tegen op om te gaan, maar je spreekt daar wel dingen tegen elkaar uit die je wel van elkaar weet, maar die toch ongezegd blijven...

Groetjes,

Véro

Laura
11-7-2009
 Meld misbruik7-1-2010 11:33:24

Wij moesten dit ook verplicht doen. en achteraf gezien vonden wij dit plesant en handig! Wij waren ook 1 dag gegaan en in de voormiddag doe je wat spelletjes om je relatie (hoe goed ken je de ander) wat soms wat grapjes naar boven brengt, maar ook zaken die je tot denken aanzetten. In de namiddag kregen we dan praktische hulp voor het maken van het misboekje. Bij ons ging dit door in de Abdij van Grimbergen. Heel mooie locatie!

Groetjes, Laura
11-07-09

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info