Terug naar overzicht
AngelaWij moeten ook zo'n avond doen met een reeds getrouwd koppel, zelf zien we het nut er ook niet van in omdat we al enkele jaren samen wonen, dit hebben we ook zo gezegd tegen onze diaken. Maar dit is blijkbaar verplicht in onze parochie... Dus doen we het maar, wat zijn drie avonden? Als dat maakt dat we mogen trouwen :) Dus met een beetje tegenzin zullen we aan die avond beginnen! Maar het hoort erbij hè, zoals zoveel andere dingen.Veel succes nog!groetjesKatlijn
Wij moeten daar ook naartyoe. Ook verplicht, alhoewel we al twee kinderen hebben en al 5 jaar samenwonen. Maar we hebben gekozen voor 1 dag en zijn er dan vanaf. Dus we zullen maar meedoen. :-)
dit hangt echter van kerk tot kerk af, wij mochten dit doen maar waren zeker niet verplicht, wij hebben dit dan ook niet gedaan, wij waren al 8 jaar samen en hadden ookal 2 kindjes dus vonden we dit overbodig.
Ik woon nu al enkele jaren samen met mijn vriend en wij moeten ook zo een dag volgen ofwel 2 avonden. Wij hebben gekozen voor 1 dag dan hebben we dat snel achter de rug! Vinden wij ook overbodig maar tja...
Wij vonden dat ook overbodig, aangezien we al 4 jaar samenwonen... Toch hebben we 2 avonden moeten volgen en ik moet zeggen, ik heb daar toch wel wat aan gehad hoor! Wij zagen daar beide er tegen op om te gaan, maar je spreekt daar wel dingen tegen elkaar uit die je wel van elkaar weet, maar die toch ongezegd blijven...Groetjes,Véro
Wij moesten dit ook verplicht doen. en achteraf gezien vonden wij dit plesant en handig! Wij waren ook 1 dag gegaan en in de voormiddag doe je wat spelletjes om je relatie (hoe goed ken je de ander) wat soms wat grapjes naar boven brengt, maar ook zaken die je tot denken aanzetten. In de namiddag kregen we dan praktische hulp voor het maken van het misboekje. Bij ons ging dit door in de Abdij van Grimbergen. Heel mooie locatie!Groetjes, Laura11-07-09