Terug naar overzicht
wij gaan voor de eucharistie. Alles erop en eraan. Die andere vind ik een beetje raar, kort.
BIJ ONS IN DE PAROCHIE WORDT AANGERADEN EEN GEBEDSVIERING TE DOEN ALS JE NIET REGELMATIG NAAR DE MIS GAAT. EN ANDERS EUCHARISTIEVIERING.GROETJES ANGELA
Sabinewij kozen ook voor een gebedsviering, dit werd ons ook aangeraden door de diaken. Omdat we niet heel erg gelovig zijn, niet vaak naar de kerk gaan vind ik het bij ons precies niet passen om een eucharistie te doen. Maar dat is voor ieder persoonlijk!Zo'n gebedsviering duurt ongeveer 40min, en je kan ze zo persoonlijk maken als je wil. GroetjesKatlijn
Hallo Sabine,wij kiezen voor de gebedsviering. Naar de zondagsmis gaan, maakt voor ons weinig tot geen deel uit van onze geloofsbeleving. Daarom deze persoonlijke keuze.Ik kan je ook meegeven dat onze viering helemaal niet kort is. Deze zal toch al gauw iets meer dan een uur in beslag nemen. Naast een grotere vormvrijheid die je hebt als je niet voor een eucharistie kiest, heb ik het gevoel dat het je ook de kans geeft om wat meer diepgang aan de eigenlijke huwelijksmis te geven.Bij het misboekje die wij van de priester kregen waarin de eucharistie was opgenomen, hadden wij het gevoel dat dit meer een onsamenhangend geheel van kortere tekstjes was. Hetgeen we tot nu toe hebben samengesteld, geeft ons gewoon een beter gevoel, zonder dat het geheel moeten inboeten in christelijke waarde.Het is en blijft natuurlijk een persoonlijke keuze.Groetjes