Terug naar overzicht
Hé Sophieiets waarop je veel kan besparen is idd de traiteur... Wij houden een BBQ (ook omdat dit beter bij ons past dan zo'n 4gangen menu) De aankoop van het vlees en groenten is heel wat lager dan wanneer je een echte traiteur aanspreekt! Waar wij veel geluk mee hebben is dat vrienden van ons veel kunnen verzorgen, zoals dj, fotografe, mensen die vlees bakken. Het enige dat ik tot nu toe door externen laat doen zijn de bloemen. En die heb ik ook budgetvriendelijk gehouden!Als je er een beetje op let kan je heel veel euro's besparen hoor! veel succes ermee!
hoi katlijn,en hoe gaan jullie dit dan doen met drank enz? ik had al zitten denken aan gewoon drank in frigo's te doen en dat ze zelf maar pakken.maar vraag me dan af of dit dan niet te simpel is? ik wil gewoon een toffe dag/avond met familie en vrienden die zich ook kunne amuseren en zichzelf kunnen zijn en niet te veel van dat stijf gedoe.groetjes
Eerst en vooral succes!Wij wilden ook en budgetvriendelijke trouw. Alles inbegrepen kunnen we zo'n 4000 euro spenderen. En nu sla ik achterover van wat het allemaal kost!We wilden enkel een receptie met party maar daar hebben grootouders niks meer aan, dus dan maar gaan eten smiddags ook. Ouders en getuigen inbegrepen: 16 personen...Dat wordt budgetteren.Als ik ideeën krijg, laat ik ze zeker weten :)x Kitty
dag Sophie,Als ik de prijs leest van Kitty daar sla ik echt van achterover.Ik durf het bijna niet schrijven maar ons feestje kost 1200 euro. Dit wil wel zeggen dat wij alles zelf doen. Gewoon een uitgebreide receptie met een dansavond er na.4 vrienden gaan die avond rond met de drank. want daar kan je echt op besparen eten en drinken alles zal doen.Nog veel geluk. Frida
amaai, hoe heb je dat gedaan? zo goedkoop.ik wou ook een budgetvriendelijk huwelijk maar ik moet zeggen dat ik daar niet echt in geslaagd ben.de voorlopige kostenraming gaat toch ongeveer een 9000 euro zijn. alles inbegrepen dan wel, ringen, feest, vervoer, uitnodigingen, ...voor ons eten is het al 38 euro per persoon zonder drank!!!ik vind het wel tof dat het jullie lukt om het goedkoop te houden.lesley12/06/2010
Wij wilden ook een budgetvriendelijke trouw en zijn naar een parochiezaal geweest en hebben eens uitgerekend hoeveel het allemaal ging kosten. En ik moet eerlijk zijn we kwamen bijna aan zoveel als onze zaal nu kost. Als je de versiering, huur tafels, borden, glazen, drank en al de rest rekent. Daarbij moet je de volgende dag de zaal voor 10 uur opgekuisd krijgen. We hebben nu een zaal waar alles voor ons wordt gedaan. We moeten ons over niks zorgen maken en zitten niet de volgende dag met een kater op te kuisen. Natuurlijk kan je wel wat besparen in eten.
Hé Sophiewij willen hetzelfde als jullie, een gezellige avond waar iedereen zich op z'n gemak voelt! Daarom dat wij kiezen voor een BBQ. De drank moeten we afnemen bij de drankenhandelaar die aan de zaal vast hangt (we hebben een parochiecentrum gekozen) dit is wel aan inkoopprijs! dus dat doet ook al veel. Bij ons gaan de ouders van mijn getuige achter de toog staan, ze hebben dit zelf voorgesteld dus hier heb ik veel geluk mee! Op een verjaardagsfeest vorig jaar hadden wij frigo's waar iedereen mocht nemen wat hij wou, maar op't einde zaten we dan met 4open flessen cola, 7open flessen IceTea... dat is iets dat je niet kan vermijden als mensen zelf hun drank nemen! En je betaald per fles dus dat was toen wel niet zo leuk. Vandaar dat we het nu zo oplossen :)Voor de versiering van onze zaal gebruik ik witte ballonnen en oranje gerbera's. Het duurste aan de versiering zal de huurprijs van de tafelkleden zijn, maar dit is ook niet om achterover te vallen :) Ik stop wel wat uren in opzoeken van leuke en betaalbare deco en bedankjes e.d maar dat geeft achteraf dan toch weer veel voldoening! De uitnodiging hebben we zelf ontworpen... Het is op die zaken dat wij veel besparen! Enkel de ringen en onze kleding zijn echt niet goedkoop. Maar voor het eten van ons feest komen we makkelijk toe met 1200EUR. Als dit bij ons lukt zal jou dit ook wel lukken hè! Veel succes nog!Groeten
Hallo allemaal! Ik ben ook zowat acherovergeslagen wat er allemaal bij komt kijken en hoeveel dit kost. Je moet alleen zien dat het gedaan wordt op jouw manier en binnen het budget. De fotograaf wordt waarschijnlijk een collega van mij (voor een spotprijsje), een vriend van een hele goede vriendin komt draaien voor weinig geld, vervoer voor de gasten heb ik niet, een trouwkleed kan je huren, een BBQ (zonder dessert) kan je al hebben aan 10-15 euro per gast (maar je moet wel even zoeken op internet). Een ceremoniemeester? vind je dat nodig of niet?Voor de ringen kan je ook kiezen voor gewone ringen waarin je iets laat graveren ipv trouwringen voor 400 euro elkvoor het bruidsboeket kan je ook besparen door voor een leuk alternatief te kiezen of zoOnze gastenlijst is beperkt tot diegenen die we er echt bij willen - collega's en mensen van de sportclub mogen achteraf naar een vat komen (ik zelf heb er dan ook wel 40)Enfin, maw wij willen het ook zo goedkoop maar toch tof houden. GroetjesNathalie
Hey, Sorry als 4000 euro blijkbaar al niet meer budgetvriendelijk is... Mijn zus haar kleed kostte al 2200 en daartegenover zet ik mijn budgetteke, vandaar dat ik dit denk :) Niettegensaand mag het veel midner ksoten hoor!Wat hey duurder maakt bij ons:Wij willen een receptie met een goei fuifke. Maar angezien grootouders daar niks aan hebben en we hen toch iets willen bieden, nemen we hen na het gemeentehuis mee uit eten met ouders en getuigen en dan zt je meteen aan een hoger bedrag.We ziten ook met 120 mensen voor de fuif end at trekt de prijs ook omhoog. Zelfs zo dat ik snei in mijn kleedbudget :)xKitty