Terug naar overzicht
ik las ergens dat het aantal getuigen voor de kerk onbeperkt is, kan dit?
Ik dacht dat je juist voor de kerk maar 2 getuigen mag hebben, maar ik ben niet zeker...
Voor de wet mag jij één getuige hebben en je man één. Voor de kerk is dit onbeperkt.De pastoor waar mijn neef deze zomer trouwt, vertelde dat hij ooit een viering heeft gedaan met 27 getuigen!!!Groetjes,Véro
In de kerk kan je inderdaad meerdere getuigen hebben.Voor een wettelijk huwelijk heb je momenteel 2 getuigen nodig. Er zijn nu wetsvoorstellen om 4 getuigen toe te laten, een ander wetsvoorstel zou de getuigen willen afschaffen. Men spreekt al van een compromis tussen de twee voorstellen: men zou kunnen kiezen tussen geen tot max 4 getuigen per huwelijk. Dit is echter nu nog niet in voege, maar misschien tegen jullie trouwdatum wel...Greetz,Christ www.christvilez.be
Voor het burgelijk huwelijk wordt dit binnenkort afgeschaft, of er is een wetsvoorstel ingediend, weet het niet 100%.grtz www.discovideo.be
Wij hebben ook ieder 2 getuigen, dus 4 in totaal. groetjes
Maar mag je voor de wet elks 2 getuigen hebben? (dus 4 in totaal)???
Neen! Ieder 1!Groetjes,Véro
Zoals hieronder reeds gezegd is er een wetsvoorstel ingediend om getuigen voor de wet af te schaffen. Als dat erdoor komt vermoed ik dat je wel meer dan 1 getuigemag nemen. Maar voorlopig dus idd nog maar 1 getuige elk.Maar als je pas binnen half jaar of langer trouwt, is de kans groot dat het voorstel erdoor is, dus zeker de kranten in 't oog houden!