TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Caroline
21-8-2010
|
10-1-2010 20:14:46
Hey Lies,
Goede vraag... Wij zitten met hetzelfde probleem. We zijn ook nog aan het twijfelen of we voor de drank met een forfait gaan werken of volgens verbruik. Benieuwd welke reacties er nog gaan komen. Hopelijk kunnen we dan beiden de knoop doorhakken.
Groetjes
|
|
Stephanie
26-6-2010
|
10-1-2010 20:24:29
In de zaal waar wij trouwen is er een forfait van 11,5 euro. Wij trouwen in de zomer en gaan er van uit dat we uit 11,5 euro zo'n 4 à 5 drankjes kunnen halen, en als het warm is dan drinken de mensen dat makkelijk... Het is ook zo dat als je zonder forfait werkt, de obers plots veel actiever zijn en snel rondgaan om zoveel mogelijk drankjes aan de man te brengen. Dat hebben we zelf al veel gemerkt. Dus ja... doe je dan voordeel? Ik weet het niet.
Groetjes! Stephanie
|
|
rebekka
20-3-2010
|
10-1-2010 20:29:03
Bedoel je voor de hele avond? Of enkel het dansfeest? Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat veel afhankelijk is van hoe lang je dansfeest duurt en de gasten die je verwacht. Zijn het grote drinkers, zijn er veel ouderen en kinderen uitgenodigd enz.. Veel hangt natuurlijk ook af van de eerlijkheid van het personeel. Als je veilig wilt spelen en een feest tot in de vroege uurtjes zult hebben, denk ik dat je best werkt met drankenforfait. Onze feestzaal werkt zelfs niet meer met een drankenforfait tijdens het dansfeest, dit omdat dit vaak nadeliger uitkomt voor hen.
|
|
Sandra
19-12-2010
|
10-1-2010 22:03:32
Hallo,
Wij hebben gebruik gemaakt van een drankenforfait. Dat kwam op 12,50 Euro P/P voor dranken tot 6 graden,voor dranken tot 12 graden vroegen ze 13,50 euro. Wij hebben de forfait genomen voor dranken tot 6 graden voor wie toch boven de 6 graden bestelde betaalden we 1 euro opleg die we achteraf moesten betalen. Wij zijn getrouwd op 19-12-2009 natuurlijk was het koud en drinken de mensen niet zoveel als in de zomer. Wij hadden 80 gasten en als we achteraf de detail factuur kregen dan kon je zien dat we zogoed als de drankenforfait benuttigd hebben. we hebben enkel 17 euro moeten opleggen voor de dranken die verbruikt werden die meer dan 6 graden alc. bevatte. Ik vind een drankenforfait absoluut een "must have" op een trouwfeest. Je kan het verbruik van je gasten onmogelijk bijhouden als je zonder forfait werkt,met een forfait weet je op voorhand wat het je gaat kosten en wees gerust elke gast verbruikt al snel 4 a 5 drankjes op een avond .
grts
|
|
Hannelore
7-8-2010
|
10-1-2010 22:07:33
Ik zou zowiezo een forfait nemen, dan heb je op voorhand beter een idee wat de kosten zijn. Ik lees hier iets van 4 à 5 drankjes op een avond. Ik weet niet voor welke tijdspanne dit juist gerekend is, en of dit enkel voor bij het eten is of ook voor bij een dansfeest, maar er wordt toch veel meer gedronken dan 5drankjes! Wij trouwen zowiezo in de zomer maar dan nog... En draai of keer het zoals je wil, maar als mensen op een ander zijn kosten mogen komen drinken zullen ze altijd een glaasje meer nemen ;-)
|
|
Lindsay
28-8-2010
|
11-1-2010 8:06:59
Mja lijkt me toch inderdaad wat weinig. Wij betalen voor drankenforfait 30 Euro van 21u tot 3 u. Geen sterke dranken enkel bieren, wijnen, frisdranken. Sommigen zullen voor een hoger bedrag drinken, sommigen voor een lager. Meestal vraagt de zaal wel om de forfait te nemen, anders moeten ze een hele avond gaan tellen enzo. Dat lijkt me niet zo gemakkelijk.
|
|
evy
1-3-2009
|
11-1-2010 9:51:56
Denk dat het ook wel van het bedrag van de forfait afhangt. Wij betaalden 12€ forfait pp van 21.00 tot einde feest(5u). In deze prijs was ook sterkere bieren en wijn inbegrepen. Wij hebben dus niet getwijfeld en gekozen voor de forfait. Wij trouwden in de zomer en 't was een stralende dag. Er werd heel wat gedronken hoor! Als je in de winter trouwt kan je misschien overwegen om per consumptie te betalen, maar in de zomer zou ik dat niet aandurven. Hangt ook van de prijs van forfait af, want bij Lindsay is het 30€ voor 6u, dat vind ik dan weer erg veel! Persoonlijk denk ik dat het dan per consumptie goedkoper uitkomt...
|
|
Maureen
11-9-2010
|
11-1-2010 10:18:15
Wij weten het ook nog niet, we zijn nog aan het twijfelen. Onze forfait is 24.95 € pp voor bieren, frisdranken, wijnen en koffie. Als ik het hier zo lees, denk ik toch dat we beter voor ne forfait gaan anders gaan we misschien voor verrassingen komen te staan.
Gr Maureen 11/09/2010
|
|
Véronique
31-7-2009
|
11-1-2010 13:16:11
Wij hadden ook een forfait, dan weet je zeker hoeveel je feest gaat kosten. Wat we ook gemerkt hebben: mensen bestellen drank, gaan dansen en tegen dat ze terug op hun plaats zitten is hun drank warm, dus bestellen ze een nieuw drankje. Bij een drankenforfait hoef je daar eigenlijk niet naar te kijken en drinkt iedereen zoveel hij / zij wil.
Groetjes,
Véro
|
|
Lies
28-8-2010
|
12-1-2010 10:45:13
Dank je wel voor de reacties. Het blijft uiteraard moeilijk om te weten hoeveel de mensen zullen drinken ...
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|