TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Edel
7-8-2010
|
10-1-2010 21:14:26
Yep!! Helemaal hetzelfde hier!!!!
Groetjes, Edel 07/08/2010
|
|
Ellen
26-6-2010
|
10-1-2010 21:34:28
Hey Jennifer, Ja ik vind het ook heel moeilijk! Ik ben er ook nog altijd niet uit!! Gelukkig heb ik nog even tot de uitnodigingen verstuurd moeten worden. Nog veel succes!! groetjes ellen 26/06/2010
|
|
rebekka
20-3-2010
|
10-1-2010 22:27:57
De personen die ik er echt bij wil hebben, die komen voor het huwelijksmenu. Daarna komt er nog een aantal laatavondgasten, dit zijn de personen, die we wel niet mogen vergeten, maar waarmee we een iets minder grote band mee hebben. Langs mijn kant, heb ik een kleine familie, dus daarin zal iedereen mogen komen. Kzou mij niet teveel aantrekken wat andere mensen zouden denken, ik heb al geweten dat mensen kwaad waren omdat ze niet uitgenodigd zijn op een huwelijksfeest, of enkel uitgenodigd zijn op de receptie. Maar moest dit bij jou het geval zijn, zou ik enkel blij zijn, dat je die personen niet uitgenodigd hebt. Wij kunnen gemakkelijk 300 man uitnodigen, maar ik investeer toch liever in iets anders dan teveel mensen uit te nodigen, waarmee je toch geen echte band mee hebt. Ik denk dat jullie best jullie gevoel gebruiken, en eventueel jullie ouders erbij betrekken, moesten die toevallig jullie trouwfeest financieel steunen.
|
|
Karmen
29-5-2010
|
10-1-2010 22:33:53
Op zich is het zo moeilijk als je het zelf maakt! Ik trek het me niet aan, vraag wie IK wil! Als daar iemand een probleem mee heeft, is en blijft dat hun probleem. Trouwens is al stressvol genoeg, ik ga een ander zijn onnozelheden er echt niet bijnemen! ;)
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
10-1-2010 22:41:58
@Karmen, sommige mensen zitten vast aan 'n budget en aan de hand daarvan kan je maar 'n beperkt aantal mensen uitnodigen. Alleen denken mensen die zich op hun tenen getrapt voelen daar niet aan, bijgevolg wordt 't nog moeilijker, je gastenlijst die bepaald wordt door je budget en de wensen van mensen, voor iedereen goed willen doen. Ik vind het wellicht het allerergste dat er is... Maar goed... het zal ons 'n fortuin kosten om enigzins bevredigende gastenlijst te hebben, niet van ganserharte, maar wel die waarbij ik doorheen de voorbereidingen en de dag zelf het beste gevoel bij heb.
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
10-1-2010 22:42:00
@Karmen, sommige mensen zitten vast aan 'n budget en aan de hand daarvan kan je maar 'n beperkt aantal mensen uitnodigen. Alleen denken mensen die zich op hun tenen getrapt voelen daar niet aan, bijgevolg wordt 't nog moeilijker, je gastenlijst die bepaald wordt door je budget en de wensen van mensen, voor iedereen goed willen doen. Ik vind het wellicht het allerergste dat er is... Maar goed... het zal ons 'n fortuin kosten om enigzins bevredigende gastenlijst te hebben, niet van ganserharte, maar wel die waarbij ik doorheen de voorbereidingen en de dag zelf het beste gevoel bij heb.
|
|
lesley
12-6-2010
|
11-1-2010 7:54:41
ikzelf heb het er niet zo moeilijk mee maar mijn vriend wel, hij is ook zo meer van het gedacht van die kan je niet laten en als je die dan vraagt moet je die en die ook vragen. met als gevolg dat wij nu aan 130 personen zitten wel wetende dat ik er dan al een goede 20 heb kunnen laten vallen maar meer kan ik hem niet doen schrappen.
lesley 12/06/2010
|
|
kitty
11-9-2010
|
11-1-2010 10:24:53
Klinkt bekent!
We vragen wie wijzelf graag hebben en niet omdat het zo hoort. Net omdat we ook met een beperkt budget zitten.
We hebben geen uitgebreid avondfeest dus nemen we de dichte familie en getuigen 's middags mee uit eten na de plechtighid.Hierbij is mijn vriend zijn pa bijgerekend die niet te combineren is met zijn lievelingtantes. 'sAvonds hebben we nog een receptie gevolgd door een party. Hiervoor vragen we dat palief respect heeft voor de anderen en niet komt.
Blijft alleen nog het gemeentehuis waar niet alle mensen die ik graag zie aanwezig zullen zijn door de komst van mijn schoonvader. Als ik kiezen mocht... maar een vader kan je moeilijk de plechtigheid ontzeggen!!
Mijn vriend vond dat we hier allemaal geen rekening moesten mee houden. Dit vind ik fout. De reden dat het tussen hen scheef zit is verstaanbaar en nogal gewichtig. Dus vond ik een middenweg waar hij akkoord kan mee gaan.
x Kitty
|
|
Ester
26-6-2010
|
11-1-2010 11:25:01
Stel eerst een lijst op met mensen die zeker niet mogen ontbreken. Daarbij hou je GEEN rekening met wat deze of die er van zal zeggen ! Je maakt gewoon de lijst van mensen die jullie er absoluut bij willen. Als die af is, kijk je aan hoeveel pers. je komt en hoeveel dat kost. Zit je nog binnrn budget, dan kan je evtl nog een aantal pers. bijvoegen maar ik zou NOOIT iemand uitnodigen "omdat hij/zij kwaad zal zijn omdat hij niet uitgenodigd is". Denk je soms dat het in hùn familie anders is, als zij zelf trouwen ? Ik vind dat je je in de eerste plaats moet bekommeren om je budget. Jullie zijn daarbij niemand verantwoording verschuldigd. Voor de familie, overleg je best met je ouders en schoonouders, kwestie van niemand te vergeten als dat niet de bedoeling is... Voor collega's, buren, enz... kan je nog altijd eens iets apart doen (bbq bij jullie thuis of zo) waar dan ook alleen ZIJ op uitgenodigd zijn. Zo blijf je binnen budget, binnen de grenzen van de beleefdheid en is iedereen content.
|
|
Nathalie
17-7-2010
|
11-1-2010 11:54:41
Ik ken dit ook. En mijn vriend kan ook niemand schrappen. Ik zit ook met heel veel collega's en kan niemand schrappen (school). Gevolg 182 mensen op de receptie en 142 op avondfeest.
|
|
katlijn
10-4-2010
|
11-1-2010 12:47:54
Jennifer
ik denk dat iedereen wel met een dilemma zit bij zijn gastenlijst... Wij ook! Uiteindelijk heb ik zelf gekozen om enkel de mensen te vragen die me nauw aan het hart liggen. Zo zijn er ook 2nonkels die ik zelfs niet uitnodig, ik zie hen 1keer in 2jaar? Het is niet eenvoudig en ik zal er zeker reacties op krijgen! Maar eens ik beslist had: enkel degene die ik er écht bij wil voelde ik me opgelucht dat de knoop was doorgehakt! :-) Mijn vriend vraagt wel zijn hele familie (die wel klein is) omdat zijn ouders vinden dat je het niet kan maken om iemand van je eigen familie niet uit nodigen... Mijn raad? volg gewoon jullie hart!
veel succes!
|
|
Sofie
|
13-1-2010 9:49:49
Inderdaad enoooorm moeilijk! Als ik die vraag naar het feest en de ander naar het dessertbuffet, dan gaat de laatste kwaad zijn want hij/zij zit in dezelfde kliek. Ik wil vriendin x erbij maar haar partner y is een echte l** ;-), moet ik mensen vragen die ik al 1 jaar niet gezien heb en die nooit iets laten weten? Familie hoort er sowieso bij maar hoe ver ga je? Is enorm irritant maar je kunt toch nooit voor iedereen goed doen dus gewoon de mensen vragen waar jij je goed bij voelt zou ik zeggen. En de mensen die "uit beleefdheid" gevraagd worden zet ik op de receptie :-)
Sterkte! Sofie 15/05/10
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|