TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Wendy
12-6-2010
|
11-1-2010 14:12:49
Hey meid,
Het is alsof ik mijn eigen verhaal lees ;-)
Mijn vriend had van vorig jaar een nieuwe auto: er was iemand op hem ingereden en auto was pere-total (hoe schrijf je dat;-) Ik heb vorige maand een nieuwe auto gekocht: mijn 14jaar oude versleten autootje was nu helemaal kapot en dus ook niet de moeite om nog te herstellen.. Twee keer onvoorziene kosten dus.
En nu is er inderdaad de naslag van dat voorschot dat van mijn spaarrekening verdwenen is, de afbetaling van auto/huis die elke maand onherroepelijk volgt, het sparen sparen sparen voor ons trouwfeest.
We hebben dit weekend eens gerekend en geteld, en als we nu nog heel goed ons best doen, gaan we er zeker geraken. Dan maar hopen dat de cadeau's die we krijgen onze spaarboek toch weer een beetje zullen vullen. (ja, je mag niet trouwen voor het geld, maar de cadeau's zullen heel erg welkom zijn dan!)
Dikke knuffel, je bent zeker niet alleen, Wendy
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
11-1-2010 14:42:46
Beste Dominique,
't is nu niet zo dat we tot nu (hopelijk blijft dat zo)echt tegenslag hebben gehad, alleen had ik het ZWAAR onderschat hoeveel dat allemaal wel moet kosten. Een gast voor het avondfeest (met diner dan) kost gigantisch veel, aan receptie, kerk, etc.... overal ben je meer geld kwijt dan eigenlijk nodig is. Maar als je 't goedkoopste wil, moet je er zelf erg veel tijd in kunnen steken en dat lukt ook niet. Bovendien zijn we eveneens van plan om huisje te kopen dit jaar, daarbij hebben we het geluk dat schoonouders willen lenen voor registratie en notaris zodat we dit geld niet zelf al achter de hand moeten hebben, anders konden we dit jaar enkel trouwen.
Zelf werk ik nog maar dik jaartje, mijn aanstaande is pas van juli afgestudeerd en werkt sedert oktober 2009, dus van sparen kwam er weinig in huis. Ook wij moesten dan onze eerste autootje kopen, wel 'n occassie.
Dit alles samen met het sprookjeshuwelijk waarvan we dromen.. pft... heb al veel kleinere kosten moeten laten door bvb. geen vervoer voor suite te nemen en andere, kleinere praktische dingen die we nu anders doen.
Véél succes/sterkte nog ondanks tegenslag!
|
|
Kim
9-4-2010
|
11-1-2010 14:59:23
Dit komt bekend voor heb begin dit jaar ook gebotst en kost 2000 euro! auto zelf is 12 jaar oud met 203000 kms dus niet meer de moeite! wij geven ook enkel trouwfuif en ons feest loopt ondertussen ook al alles bij elkaar op tot 5000 euro! hoe we het gaan doen weten we nog niet maar we blijven er in geloven dat het goed komt....
jammer genoeg kunnen wij voor ons trouwfeest nergens op financiele steun reken, moeten alles zelf betalen omdat we niet 'van thuis uit' trouwen
|
|
Kim
9-4-2010
|
11-1-2010 14:59:24
Dit komt bekend voor heb begin dit jaar ook gebotst en kost 2000 euro! auto zelf is 12 jaar oud met 203000 kms dus niet meer de moeite! wij geven ook enkel trouwfuif en ons feest loopt ondertussen ook al alles bij elkaar op tot 5000 euro! hoe we het gaan doen weten we nog niet maar we blijven er in geloven dat het goed komt....
jammer genoeg kunnen wij voor ons trouwfeest nergens op financiele steun reken, moeten alles zelf betalen omdat we niet 'van thuis uit' trouwen
|
|
Vera
22-8-2009
|
11-1-2010 15:24:29
Als het een troost mag zijn; niet-superdeluxe trouwfeesten zijn ook heel leuk hoor! Wij hebben een avondfeest gehad met bbq in een gewone huurzaal en het was echt super! En ja, trouwen is geweldig duur, maar als je een aantal dingen zelf doet/maakt en een beetje creatief bent, hoeft het geen fortuin te kosten. Denk eens goed na waaraan jullie wat meer/minder geld willen uitgeven en dan komen jullie er ook wel!
|
|
dominique
7-5-2010
|
11-1-2010 15:31:53
Hoi iedereen, Pff, we zijn dan toch niet de enigsten... We besparen al heel wat op ons trouwfeest, we geven de mensen 's avonds een frietje, het vervoer is geregeld door vrienden, fotograaf is een collega, het is in een parochiezaal, ... enz.
Maar die ongelukkige kosten komen altijd onvoorzien niet?! Ach, het zal wel lukken... Hoop ik!
|
|
Liesbet
5-6-2010
|
11-1-2010 16:15:30
Bruidjes, Ik vind het gewoon heel moeilijk om in te schatten hoeveel ons trouwfeest zal kosten. Zeker als je eigenlijk de balans wil maken met de cadeautjes die je krijgt. Wij nemen geen huwelijkslijst dus hopen we vooral envelopjes te krijgen. Mijn zus is 3 jaar geleden getrouwd in goede feestzaal maar zonder ceremoniemeester en suitevervoer en zij kwam ongeveer uit op een 0-operatie...
Mijn ouders betalen mijn kleed en alles van mijn familie, de rest moeten we zelf betalen.
Laat ons hopen dat ook wij mooie, dikke enveloppen krijgen! :)
Liesbet
|
|
Sharon
15-5-2010
|
11-1-2010 18:34:01
hey, dat je het even niet ziet zitten kan ik goed geloven! Misschien heb ik een paar toffe ideeën voor jullie, wij hebben ook maar een klein budget ... Zelf heb ik fotografie gestudeerd dus heb ik aan een oud klasgenoot gevraagd om de foto's te komen maken. dat is al een hele besparing want een prof fotograaf kost al snel 1000 euro nu voor ons 200! Je kan zo op de scholen een briefje omhoog hangen of op de website 2dehands.be vind je ook 'amateur' fotografen (deze mensen zijn even goed dan prof fotografen) Wij geven geen diner maar laten een frietkraam en hamburgerkraam komen naar onze locatie, zo heeft ook iedereen iets om te eten en is ook al goedkoper. Als taart nemen we verschillende kleine taarten van een plaatselijke banketbakker en dus ook budget vriendelijker dan een echte bruidstaart! Ik hoop dat ik jullie zo toch wat ideeën heb kunnen geven en dat je toch een zalig feest hebt! Groetjes Sharon
|
|
Ellen
26-5-2012
|
11-1-2010 21:47:18
Ik snap je verhaal maar al te goed. Hier hebben we slechts één inkomen, en daardoor is het zwaar om te sparen voor ons trouwfeest. een aantal zaken liggen al vast, en dat is al betaald, maar toch komt er nog veel.
Zien wat we bijeen krijgen, hopen op veel cadeaus en dan het resterende bedrag tja...
|
|
Marieke
18-4-2009
|
11-1-2010 22:37:49
Hallo, Met alle begrip, maar het moet toch allemaal zooo veel niet kosten? Wij hadden een avondfeest met alles op en aan, 5 gangen super lekker! Schone feestzaal, maar we waren voor het avondeten met 68, echt in "intieme" kring. Ik geef m'n geld liever aan mensen waar ik weet wat ik er aan heb dan half en half en collega's etc. Kan best wel egoistisch zijn, maar ik heb her totaal geen spijt van. Voor de rest hebben we huifkar genomen als vervoer: 150 euro en iedereen vond het super origineel en ik had zoiets van, dit is het goedkoopste :ààà
Marieke
|
|
lesley
12-6-2010
|
12-1-2010 8:04:36
hoi,
ik moet zeggen dat ik absoluut begrijp wat je bedoelt. wij hadden uitgerekend wat we konden sparen voor het huwelijk. het bleek samen met het vakantiegeld van ons beide toch een mooie som te zijn. maar wat nu, de auto waar mijn vriend mee reed is stuk gegaan op het eind van 2009, niet meer te maken dus nieuwe auto moeten kopen ( helemaal niet voorzien) 2 dagen na het bestellen van de nieuwe auto, afwasmachine stuk ( voorlopig geen nieuw gekocht)serieuse onvoorziene rekeningen gekregen en zo blijft het maar door gaan. gebotst met mijn auto door het slechte weer .... maar we blijven het rooskleurig inzien en hopelijk zal het wel goed komen en zijn er mensen die een goede envellope geven. maar ik moet zeggen dat ik er toch ook wel van geschrokken ben hoeveel zo een huwelijk wel kost hoor.
lesley 12/06/2010
|
|
stephanie
4-9-2010
|
12-1-2010 9:20:46
Hoi Dominique,
Je bent niet alleen hoor! Ook wij hebben een autolening en een zware lening voor het huis lopen en ondertussen willen we ook ons droomhuwelijk creëren... Sparen kunnen we niet, dus we zullen het moeten hebben van de belastingen, dertiende maand, vakantiegeld,... Hebben ook een hele hoop rekeningen aangezien ik nog naar school ga, wat toch ook wat kost. Het is mss niet mooi, maar heb voorzichtig toch wat centjes van de gasten ingecalculeerd. Valt het tegen, dan zal het spijtig genoeg van de spaarrekening moeten komen en die zal dan heel gauw herleid zijn tot zero. ;0) Vooral mijn vriend is verschoten en verschiet nog steeds hoeveel alles kost. We besparen wel op vervoer (nemen maar één auto), laten zijn kostuum maken wat ook al scheelt, versiering,... Ik kan geloven dat je het even niet meer ziet zitten... Is er niets waar je op kan besparen?
Groetjes
stephanie
|
|
dominique
7-5-2010
|
12-1-2010 9:49:00
Hoi Stephanie, Ik heb ook al stilletjes de cadeautjes van de gasten ingecalculeerd... Erg he... Goh besparen, wij besparen al op heel veel. De fotograaf is gratis, mijn jurk krijg ik, kostuum betalen mijn schoonouders, ... Probleem is ook dat mijn ventje interimwerk doet en dat wij steeds de vrees hebben dat hij zonder werk zal vallen. We betalen ook alles zelf en daarom zal het een vrij simpel feest worden. Mijn vriend zijn ouders hebben wel al gezegd dat ze achteraf een bedrag aan ons zullen geven maar ze zeggen ook niet hoeveel dit zal zijn :-/
Ach ja, zolang we maar een geslaagde dag hebben!
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
12-1-2010 10:49:47
@Marieke,
ik vind dat je iedereen in zijn waarde moet laten. Trouwens, wij doen receptie voor zo'n 200 man, avondfeest voor 120 man, en dat zijn ONZE intimi al. De ene heeft meer familie/goede vrienden zeker? Bedoel ik NIET grof, maar je moet niet de rekening van 'n ander maken. Waarom mogen we ook niet datgene doen waar we al zolang van dromen? Ik geloof dat het iets is wat ik maar één keer doe, dus ik moet 't nu wel doen zoals we het graag willen doen. En wat is véél geld hé? Wat voor de ene véél is, is voor de ander 'n peuleschil.
Ik probeer maar te zeggen dat je kritiek niet zo goed in aarde valt. Je kan zeggen wat je wil, maar als 't op 'n veroordeling begint te lijken, ga je ongewild (hoop ik) mensen kwetsen.
|
|
Hoi Yee
|
12-1-2010 12:47:07
We begrijpen uw probleem... Ook bij ons is het financieel een beetje moeilijk... huisje gekocht, zitten met verbouwingen enzo... en met een vrij beperkt uitgenodigden van enkel familie, goede vrienden en dichte collega's zitten we aan 170... maar we blijven positief denken! zoveel mogelijk met alle beetjes te besparen he.
veel succes!
|
|
angela
2-10-2010
|
12-1-2010 13:21:03
Ja inderdaad niet gemakkelijk he. wij zijn ook een zware lening van ons huis aan t afbetalen. hebben ook kosten aan auto gehad 1600 euro. en dan zijn er nog bijkomende rekeningen natuurlijk. we hebben ook al serieuze berekeningen gemaakt. t zou moeten lukken om ons feest te betalen (volledig voor onze rekening). hopen natuurlijk op centjes van de genodigden. mijn trouwkleed wordt door een collega gemaakt, fotograaf is collega van mijn vriend en zo proberen we zo veel mogelijk te besparen he.
|
|
Véronique
31-7-2009
|
12-1-2010 17:50:54
Beste bruidjes, ik wilde hier eerst helemaal niet op antwoorden, maar nu ik dit lees... Werk jullie niet in nesten omwille van een trouwfeest, hé! Het zou wel heel erg zijn moest je in de schulden komen door je feest dat op één dag voorbij is. Ik bedoel, zet je niet té krap, want wat als er morgen nog onverwachte kosten komen? Wat dan?
Groetjes,
Véro
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|