Nu Online
Momenteel zijn er 731 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

eerste post :) vraagje over menu

11-1-2010 22:29:35
dag allemaal! ik heb al veel gelezen en ook inspiratie opgedaan op deze site, maar nog nooit iets gepost.. Voor alles een eerste keer, want nu zit ik met een dilemma...
Wij doen ons feest in 'de waterhoek' in Geetbets. (Iemand goede ervaringen hiermee?) We moeten nu stilaan het menu gaan vastleggen. Wij kiezen voor een menu aan tafel geserveerd (behalve dessertenbuffet) omdat we zelf niet zo heel graag opstaan om eten te halen :) -we worden liever bediend hehe- Maar dat heeft ook nadelen: nl. Je moet één hoofdgerecht kiezen en liefst één dat de meeste mensen wel graag eten. De mogelijkheden zijn zeer uiteenlopend, maar de goedkoopste oplossing is een varkenhaasje of lamsoester. Mijn vraag is nu eigenlijk: is lams een goede keuze? Want dat heeft wel een uitgesproken smaak, en mss is niet iedereen daarvoor te vinden... Zouden jullie blij zijn als jullie lams kregen voorgeschoteld?

Groetjes,
lies
10/04/10

lies
10-4-2010
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 1348

Astrid
11-9-2010
 Meld misbruik12-1-2010 7:43:29

Hey,

Wel ik zou persoonlijk niet graag lam eten... Maar mijn zus en ouders eten dit super graag... toch neem ik dit niet. Ik vind dat ik de menu lekker moet vinden en mijn vriend/verloofde wil iets met veel vlees... Dusja dan zit je met lam ook niet zo goed... Maar voel je er zelf goed bij en neem wat jij graag eet!
Groeten,
Astrid 110910

lesley
12-6-2010
 Meld misbruik12-1-2010 7:44:33

ikzelf lust geen lam en bij ons thuis ook niemand. maar misschien kan je eens rond horen in je eigen familie wat hun voorkeur is, ik zou voor het varkenshaasje gaan. maar dat is natuurlijk een persoonlijke voorkeur

lesley
12/06/2010

Hannelore
4-9-2010
 Meld misbruik12-1-2010 8:25:34

De kok van de zaal waar wij bij werken beweert dat ongeveer de helft van de mensen lamsvlees graag heeft (waaronder ik). Maar de vraag is ook wat jullie het liefste hebben?

heidi

Meld misbruik12-1-2010 9:05:15

ik zou geen lams nemen, ik eet dit ook graag maar ken velen dat dit niet willen eten, wij kozen voor onze menu iets simpels dat iedereen mag, wij kozen voor vakkenshaasje, iets dat bijna iedereen mag.

Hendrik
16-10-2010
 Meld misbruik12-1-2010 9:43:23

Je kan nooit voor iedereen goed doen. misschien kun je aan de mensen van de eretafel eens vragen als zij dat mogen.

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik12-1-2010 10:54:43

als je moet kiezen tussen lam en varkenshaajse zou ik het lam nemen.
varkenshaasje is heel lekker, maar als het is te lang gebakken is wordt het als snel een droog stuk vlees.
zijn er geen andere mogelijkheden ? zoals kalfsvlees, eendeborst, of iets dergelijks ?

angela
2-10-2010
 Meld misbruik12-1-2010 13:13:34

Er zijn veel mensen die niet graag lamsvlees eten. (ik eigenlijk ook niet). Wij gaan ook een menu nemen. En dit zal zijn tomatensoep,huwelijksbootje, gebraad en rosbief met groenten en kroketten, dan bruidstaart en nachtbuffet. (niet te duur en iedereen lust het wel he)

Ester
26-6-2010
 Meld misbruik12-1-2010 15:11:21

Wij houden het op gevogelte. Want mijn vriend eet dolgraag lamsvlees maar in onze familie lust dan weer niemand het. Daarmee wordt het dus kalkoen. Dat lusten zelfs de kinderen.

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik12-1-2010 17:18:54

Ikzelf ben nogal nen viesneus. Ons menu was daarom ook een menu dat 'iedereen wel lust'.

*opwarmetje van de chef ( 3 kleine gerechtjes; meloen met gandaham, garnaalcocktail en mozarellabolletje met zongedroogde tomaten.)
*Koniginnensoep met bieslook en tomatenblokjes (= kippesoep hé)
*Parelhoenfilet (= beetje fijner dan een kieken)met muskaatdruifjes, een waaier van seizoensgroenten en aardappelgarnituren
*dessertenbuffet (ijstaart, biscuit, profiterolles, bavarois, tiramisu en chocomouse)

groetjes, Carolina

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik12-1-2010 17:20:46

Ik lust zelf heel graag lam. Toch zou ik voor het varkenshaasje gaan omdat dat voor een trouwfeest (met veel gasten) toch iets neutraler is. Echt niet leuk als je nog bijna volle borden ziet weggedragen worden...

Groetjes,

Véro

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik12-1-2010 17:20:58

's nachts hadden we nog frietjes Alhoewel iedereen goed gegeten had zijn er toch nog goe wat frietjhes gegeten.

groetjes, Carolina

Karmen
29-5-2010
 Meld misbruik12-1-2010 18:32:00

Goh, ik lust zelf geen lam & zou het dus wel heel jammer vinden om dit geserveerd te krijgen, maar toch vind ik dat jullie je eerste keuze moeten serveren, hoor! Een compromis sluiten, die je zelf geen 100% vindt, zou ik als bruid niet doen, hoor! ;)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...