Terug naar overzicht
Hoi Martine,Volgens mij.. de kerkelijke. Je geeft de ring toch ook pas in de kerk aan elkaar, of niet?Groetjes en veel succes!An
is het dan zo dat je de datum neemt waarop je de ringen geeft. en je kan de ringen dan maar 1 keer geven. dacht anders van ze voor de wet al aan te doen en dan voor de kerk nog eens opnieuw te geven. kwestie van 2 keer dat whoehoe gevoel te hbben...vandaar dat ik niet wist welke datum. 't zal dan de kerkelijke worden denk ik.Bedankt voor je antwoord!
Kan je het er niet zo laten in graveren: 05-06/06/2006 als je bv. op 5 en 6 mei trouwt? Dan heb je de 2 erin staan.
juni sorry, ik ken mijn maanden blijkbaar niet ;-)
Wij hebben uiteindelijk de datum van de kerkelijke trouw genomen. Het is ook pas in de kerk dat we de ringen gegeven hebben. Dit is trouwens de datum die bij ons spontaan opkomt als men naar onze huwelijksdatum vraagt.Els
ik zou ook zeggen die datum die voor jullie het belangrijkste is en die jullie spontaan als "jullie trouwdatum" noemen.groetjeskathleen03.12.05
Dag MartineWij zijn op 09/09 getrouwd voor de kerk, en op 02/09 voor de wet.Wij hebben 09/09 in onze ringen gezet, de kerkelijke trouw dus.Deze dag was voor ons het belangrijkste.GroetjesVanessa
als je én voor de wet én voor de kerk trouwt, dan wissel je normaal enkel in de kerk de ringen uit, dus zou ik ook die datum nemen!!Els
Wij trouwen ook op twee verschillende dagen en zaten met net dezelfde vraag. Mijn verloofde vind dat je de wettelijke trouwe beter neemt. Dan is het tenslotte officieel. De grote emotie ligt natuurlijk in het kerkelijk huwelijk. Ik weet het nog niet.Veel succes
Wij zijn op 08/08/03 getrouwd voor de wet. Pas op 22/07/05 voor de kerk. We hebben ringen uitgewisseld voor de wet met die datum erin want dat is het officiele dat echt telt. Voor de kerkelijk trouw heb ik ze opnieuw laten opkuisen en toen hebben we ze opnieuw uitgewisseld. Anders liepen we 2 jaar rond zonder trouwring en waren we toch al getrouwd. In onze vriendenkring hebben alle koppels het zo gedaan.GroetjesAn
Wij trouwde nu wel op dezelfde dag, maar ik zou zeker ook gekozen hebben voor de datum waarop we voor de gemeenten trouwde. Want uiteindelijk is dit de officiële datum die overal staat vermeld en word met de kerkelijke datum geen rekening gehouden.