TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Kathleen
24-7-2010
|
12-1-2010 20:29:35
Afkolven gewoon?
|
|
Mandy
10-4-2010
|
12-1-2010 20:51:20
Zoals Kathleen al zegt, gewoon afkolven en haar in flesjes geven. Zo kan iemand anders haar eventueel ook eten geven en moet je het niet allemaal zelf doen.
|
|
Stephanie
7-8-2010
|
12-1-2010 21:20:39
@ Kathleen & Mandy: het is niet aangeraden om flesjes en bv te combineren, fles is nl veel gemakkelijker om te drinken voor de baby en dan loop je risico dat je baby niet meer aan de borst wil drinken!
@ Annina: ik zal ook nog bv geven aan onze kleine meid op onze trouwdag en ga daar wat rekening mee houden wat betreft het kleed... Even nadenken bij je kleed of je een borst gemakkelijk kan vrijmaken zonder het helemaal uit te doen.
Groetjes en succes! Stephanie
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
12-1-2010 23:37:30
Stephanie, ik bedoel het goed, maar ik wil mezelf erg duidelijk maken: dat is je reinste ONZIN! Van één dag gaat je kindje niet ineens niets anders willen dan de fles hoor!
M'n zus is vorige week bevallen (toevallig), ze maakt niet genoeg melk aan om dat dat allemaal nog op gang moest komen. Zij moest juist afkolven zodat die productie goed ging beginnen, dus dat werd gegeven in 'n flesje. Omdat ze uiteraard ni genoeg aanmaakte, moest er aanvullende melk Nutrilon gegeven worden. Ze had dezelfde angst als u, wederom werd het afgedaan als onzin, ik bedoel... haar dochtertje zat wel te sabbelen op 'n vinger van de ouders (pink), op 'n tutje (ongeveer), waarom zou ze dan niet sabbelen op 'n tepel???
Kwel jezelf toch niet zo met 'n zogenaamd probleem welk er geen is. 't Is toch ni omdat je één keer water uit 'n rietje hebt gedronken ipv je gebruikelijk glas te gebruiken, dat je ineens voortaan continu 'n rietje wil?? Ik bedoel, wat laten vrouwen zichzelf zo onzeker maken en alles wijsmaken. Maar kijk, jij doet er jouw ding mee, maar je maakt volgens mij echt 'n olifant van 'n mug.
Toch succes er mee!
|
|
heidi
|
13-1-2010 7:21:52
ik zou afkolven, ik heb zelf al 2kindjes, nu een derde op komst, ze kregen beiden borstvoeding afgewisseld met een flesje (vanaf 1,5maand), dit was om de overgang vanaf een 3tal maand naar een fles goed te laten verlopen. En dit lukte perfect, ik ken vrouwen dat moeilijk kunnen stoppen met borstvoeding geven omdat hun kind een flesje niet kent. Dus van 1dagje zal je kind echt niet weten, wel eerst eens proberen of afkolven je lukt, want sommigen hebben daar wel last van...
|
|
Annina
12-11-2010
|
13-1-2010 8:29:07
Ik kolf namelijk al af. Dochter is nu vier maanden en zal op onze trouw 14 maand zijn. Ze zal dus geen kleine baby zijn maar idd, een hele dag en nacht zonder aan te leggen is niet haalbaar, zelfs niet op die leeftijd.
Maar afkolven op het feest is een beetje gek niet? En idd, is dat niet moeilijk met het kleed, de meeste hebben een bustier en dat gaat niet zo makkelijk ui...
|
|
Cynthia
30-4-2010
|
13-1-2010 10:23:04
Hallo,
Jullie dochter zal tegen dan ook al volledig op vaste voeding staan. Dus de melkproductie gaat vanzelf beetje achteruit lopen. Enkel 's morgens en 's avonds kolven is dan perfect haalbaar ze.
Groetjes Cynthia
|
|
Annina
12-11-2010
|
13-1-2010 11:08:46
Smorgens zou ze dan bij mij nog drinken voor ik mijn kleed aantrek of ik kolf af. Maar dan zit ik natuuurlijk heel de dag en nacht (kinderen gaan logeren). En daar maak ik me zorgen om.
Ik heb al een zoontje die 16maand bv kreeg dus ik weet wel dat de melkproductie anders is dan pakweg nu. Ik vraag me gewoon af hoe dat te doen is met een bruidsjurk aan...
|
|
Carolina
1-8-2009
|
13-1-2010 16:39:37
Waarom wil je persé tot 16 maand borstvoeding geven? Is 13 of 14 maand ook niet goed? Dan is ze toch ook al over het jaar? Het is toch niet omdat den ene tot 16 maand bv kreeg dat dat bij haar ook moet?? Of zie ik dat zo verkeerd?
groetjes, Carolina
|
|
sarah
17-5-2008
|
13-1-2010 19:58:19
een kind van 16 maanden kan normaal toch gemakkelijk zonder borstvoeding?????
Mijn zoontje was 17 maanden toen wij trouwden en heeft gewoon mee gegeten met de kindjes.
|
|
Annina
12-11-2010
|
13-1-2010 20:26:10
omdat ik mijn kinderen gewoon graag bv geef. en zoon kreeg amper 16m omdat ik zwanger was van tweede en het nt meer kon.
en ja; ze kan dan al gewoon eten maar ik heb wel melk in borsten dan en die moeten nu wel eens geledigd worden he.
dus: wie heeft tips
|
|
sarah
17-5-2008
|
13-1-2010 20:37:54
amper 16 maanden?????
|
|
Annina
12-11-2010
|
13-1-2010 20:39:23
ik vond het jammer dat ik toen moest stoppen, dus in mijn ogen amper maar daar gaat dit topic niet over
|
|
Lieve
4-9-2010
|
14-1-2010 12:53:40
Is er in de feestzaal een plekje waar je je even kan terugtrekken om af te kolven? Als je zo'n plekje hebt, kan je misschien je mama of een goeie vriendin meenemen die je kan helpen om je kleed even los te maken en na het kolven weer mooi aan te doen?
Lieve 04/09/10
|
|
Annina
12-11-2010
|
14-1-2010 13:05:12
bedankt lieve voor het antwoord.
Ik vraag mij gewoon af: als je een kleed uit een stuk neemt, duurt dat dan niet lang? Ik moet mijn kleed nog gaan uitkiezen maar heb een kleine boezem dus ongevoerd (wat makkelijk zou zijn met bv) is echt niet mogelijk...
|
|
Lieve
4-9-2010
|
15-1-2010 11:56:28
Ik denk dat het een beetje zal afhangen welk model kleed of top/rok je neemt. Misschien best uitkijken naar iets met een makkelijke sluiting. Je hebt kleedjes die je achteraan met een koordje moet toerijgen of die dichtgaan met een hoop kleine knoopjes. Dat vergt natuurlijk wat tijd. Maar je hebt ook kleedjes die heel makkelijk aan- en uit te trekken zijn hoor. Ik heb een bustierkleed. De sluiting achteraan is gewoon een rits. Dus met mijn kleed zou het heel makkelijk zijn, rits naar beneden, kleed beetje laten zakken en klaar. Succes met het kiezen!
Lieve 04/09/10
|
|
Eline
27-5-2010
|
11-3-2010 13:42:10
Beste Annina, Wat jammer dat je je beslissing om bv te geven hier moet verdedigen ipv dat je tips krijgt. Wij zijn van plan mei dit jaar te gaan trouwen, ons kindje zal dan net 4 maanden zijn. Ook ik zit met de vraag wat voor jurk (kleed) ik het beste kan kiezen. Ook als ik kolf ipv voedt op die dag, moet ik toch nog steeds makkelijk bij mn borsten kunnen... Een "easy access" jurk dus. Heb jij inmiddels ervaring en tips wat betreft jurkkeuze? Ik ben benieuwd.
Groeten, Eline
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|