TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Hannelore
7-8-2010
|
13-1-2010 23:12:21
Mja ik begrijp je bezorgdheid wel hoor. Op een vrijdag moeten de meesten werken, dus sommigen zullen verlof moeten pakken, en degenen die enkel 's avonds uitgenodigd zijn zullen mss moe zijn van een hele dag te werken, of hebben 's avonds niet meer veel zin zich klaar te maken... Mijn eerlijke mening: ik hoop dat mijn naaste familie/vriendinnen die nog gaan trouwen op een zaterdag trouwen want ik ben na die werkweek altij heel moe en ga bijna altijd weg op zaterdag, zelden op vrijdag.
Wat de zomer betreft: ik trouw 8dagen later, op 7aug, en heb hier ook wel schrik voor. Mijn oom zijn vakantie lag zelfs al vast maar hij heeft dat gelukkg kunnen verplaatsen. De belagrijkste genogigden zijn wel op de hoogte van onze trouwdatum maar toch... houtvasthouden!
|
|
Kathleen
24-7-2010
|
13-1-2010 23:45:56
Hey, wij trouwen de zaterdag ervoor 24ste.
Wat je zegt van de vakantie... wel ja, dat heb je heel die zomermaanden hé, en wat dat argument betreft maakt 't dan niet uit of dat nu op 'n zaterdag of vrijdag is. Meen me te herinneren dat meeste mensen ook op 'n zondag terugkomen, een 'n onderzoekje geweest.
Bij ons weet iedereen den datum al, hoorde van "save the date"-kaartje, nu... vond ik te kostelijk voor wat 't is, in deze tijden volstaat 'n sms'je of mailtje denk ik.
Wat 't argument van werkdag betreft, het was héél 'n discussie met m'n schoonmoeder. Voor haar mag 't niet op zaterdag, want daarna komt zondag en dat doe je ni, de dag des Heren. Ik wou absoluut ni op werkdag, want dan moeten te veel mensen verlof nemen, ik vind dat niet fijn. Zelf zou'k ook ni leuk vinden als ik verlof moest nemen voor trouw van familielid. Heb 't wel gedaan voor m'n nichtje, maar ja... Heb dan 't gevoel da'k mensen 'n dag afpak en laat ons eerlijk zijn 20 vakantiedagen vliegen zo om!
Uiteraard doet iedereen daar z'n eigen ding in hé. Véél succes nog en pieker er maar niet te veel over, den datum ligt nu toch al vast en 't maakt dan ook niet uit.
|
|
Nele
|
14-1-2010 1:09:54
Niet inzitten met die vrijdag... Wij zijn ook getrouwd op een vrijdag (vorige zomer) en bij ons was er echt niemand die om die reden niet gekomen is. Er was zelfs heel veel volk in onze viering op vrijdagnamiddag (grotere zaal moeten zoeken!). En na het feest heeft iedereen nog een heel weekend om uit te slapen; ideaal toch?
|
|
Melissa
30-7-2010
|
14-1-2010 6:37:32
Hallo!
wij trouwen ook op 30 juli! :-) Laat je helemaal niet afschrikken! En gaan voor die datum! Wij maakten onze trouwdatum bekend in oktober en niemand deed er moeilijk over! Ze waren zelfs blij dat ze het zo tijdig wisten voor de reisregeling... En trouwens, de mensen die er willen bij zijn, zullen er wel bijzijn,... of dat nu een vrijdag/zaterdag is/vakantie/geen vakantie!
Veel succes met de verdere voorbereidingen!
|
|
Lindsay
28-8-2010
|
14-1-2010 8:06:25
Stuur anders save the date kaartjes, dan kunnen ze misschien min of meer hun vakantie daarnaar plannen...
|
|
evy
1-3-2009
|
14-1-2010 9:10:35
Wij trouwden in 2008 op een vrijdag, ook pal in de zomer. Hier kan je zelfs niet op een zaterdag trouwen, dus zowiezo geen keuze... Bij ons waren er 6 personen niet aanwezig, allen collega's die nog op reis waren. Niet teveel zorgen maken hoor. Maak de datum goed op tijd bekend en iedereen houdt er rekening mee ;-)
Groetjes Evy 531 dagen getrouwd
|
|
Hannelore
7-8-2010
|
14-1-2010 9:27:07
Als het nog een geruststelling kan zijn: ik zou het (zoals gezegd) niet fijn vinden als vrienden/familie op een vrijdag trouwen, maar ik zou wél komen, zeker als ik pas vanaf 20u ofzo verwacht wordt. Alleen zou'k er dan nogal moe bijlopen:p
|
|
kristien
25-6-2010
|
14-1-2010 10:34:26
Hey, wij trouwen ook op een vrijdag, vlak vóór de grote vakantie. We weten dat het voor sommigen (leerkrachten) niet zo evident zal zijn om aanwezig te zijn, maar voorlopig heeft nog niemand echt gezegd dat ze niet komen. De meeste familieleden en vrienden verwachten we ook pas 's avonds na het diner, dus dat scheelt al meteen een pak denk ik. In de dichte familie waren sommigen daarentegen net blij dat ze een extra dag verlof kregen :)
En inderdaad, 't voordeel is dat iedereen een heel weekend heeft om te bekomen van ons feest, in tegenstelling tot wij zelf, die de dag nadien al vertrekken op huwelijksreis :)
|
|
heidi
|
14-1-2010 10:51:40
als je graag hebt dat er wat volk in de kerk zit is vrijdag niet zo'n goede dag, daarvoor nemen de meesten echter geen verlof. Wij zagen dit bij vrienden, de kerk was leeg en als ze de kerk uitkwamen gaf het maar een triestig aanblik, wij kozen voor een zaterdag en de kerk zat vol en het buitenkomen was dan ook supper.
|
|
Nathalie
17-9-2011
|
14-1-2010 10:54:06
Hoi hoi, ook wij hebben besloten om te trouwen op een vrijdag, sommige mensen zeggen ons dat op een zaterdag plezanter is voor de mensen die je uitnodigt. Maar denk eens na, wie zijnen dag moet het zijn? De uwe toch, naar mijn mening moet je dan uw goesting doen en de rest moet zich dan maar eens aanpassen! groetjes
|
|
kristien
25-6-2010
|
14-1-2010 11:04:10
Wij hebben onze mis bewust gepland een tijdje na de middag zodat mensen die werken en graag naar de mis willen komen, maar een halve dag verlof moeten nemen. We zijn er ons van bewust dat onze trouw op een vrijdag zal betekenen dat er minder mensen in de kerk zullen zitten, maar dat nemen we er graag bij.
groetjes,
Karolien
|
|
Rik
|
14-1-2010 11:16:02
Ik heb zo wat het gevoel dat sommige gasten ietsje vroeger huiswaarts trekken...je kent het wel ze hebben de zaterdag steeds nog wel wat te doen.
grtz www.discovideo.be
|
|
kimberly
21-5-2010
|
14-1-2010 11:29:12
hey!
Ook wij trouwen op een vrijdag, 21 mei. het kan wel zijn dat er daarom wat minder volk in de misviering is, maar wij denken dat iedereen die erbij wil zijn er ook zal zijn. We kregen nu al veel smsjes om te vragen wanneer het juist is, zodat ze al verlof konden nemen. Dus wie wil komen zal ook komen. En so wie so, familieleden en vrienden gaan zeker komen, dat is voor mij al meer dan genoeg! Niet mee inzitten!
nog veel succes x kim
|
|
Véronique
31-7-2009
|
14-1-2010 18:52:07
Wij trouwden afgelopen zomer op vrijdag 31 juli (30 juli is trouwens mijn verjaardag!). De meeste mensen hebben dan inderdaad vakantie: leerkrachten, midden in het bouwverlof,... Wat nadelen kan hebben (reizen), maar ook voordelen: velen zijn thuis, dus kunnen ook naar de viering komen. Maar mensen die echt nauw met jullie verbonden zijn, verzetten hun reis wel, hoor! Wij hadden slechts 3 mensen afwezig omdat ze op reis waren. Onze kerk zat trouwens ook afgeladen vol! Er zijn altijd mensen die niet kunnen komen, omdat ze moeten werken, maar ik denk niet dat we nog meer volk moesten verwachten in de kerk als we een dagje later trouwden. Trouwens er zijn heel wat mensen die ook op zaterdag moeten werken, hoor! Ik vond het super om op een vrijdag te trouwen! Zo konden we op zaterdag uitrusten en op zondag hadden we nog een receptie voor vrienden en collega's. We vonden het belangrijk om met alle mensen nog een babbeltje te kunnen doen en dat kan je anders op een receptie niet, omdat je steeds handjes moet schudden. We maakten er dus een extra lang feestweekend van!
Groetjes,
Véro
|
|
veronique
13-9-2008
|
15-1-2010 17:23:05
Gewoon de mensen al verwittigen van de datum (doe je zowiezo best meerdere maanden op voorhand, niet zes weken zoals traditie het wil), zit er gerust wat achter om bevestiging te krijgen. Ik vind vrijdag een toffe dag om te trouwen (en veel voordelen!). Die die afkomen met excuses als 'te moe': tenzij je de zestig gepasseerd bent, is dat een teken dat je er niet echt bij wil zijn, naar mijn mening. Wij hebben een zaterdag genomen omdat 75% van de genodigden zelfstandigen zijn die de vrijdag laat spreekuur hebben en op zaterdag de praktijk niet kunnen dichtdoen. Geniet ervan!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|