Terug naar overzicht
Carine,is dit je eerste werk? Volgens mij moet je eerst een jaar gewerkt hebben vooraleer je recht hebt op betaald verlof. Als je echter van werk verandert, draag je het verlof gewoon over.Ik verander ook van job op 1 januari maar heb wel dit jaar volledig gewerkt dus volgend jaar heb ik bij mijn nieuwe werkgever recht op betaald verlofgroetjesKathleen
Als je maar op een aantal dagen betaald verlof recht hebt(of in het slechtste geval helemaal geen) , kan je ook overwegen onbetaald verlof te nemen. Normaal kan dit toch toegestaan worden tot het wettelijke aantal dagen (dus 20)
Als je dit jaar een volledig jaar gewerkt hebt, dan zul je recht hebben op verlof. Als je eind dit jaar weggaat bij je huidige werkgever zul je een extra bedrag krijgen als vakantiegeld voor het gewerkte jaar 2005. Volgend jaar zul je dan bij je nieuwe werkgever geen vakantiegeld krijgen (omdat je huidige werkgever dit betaald zal hebben) maar je zult wel recht hebben op vakantie. Veel succes nog!Isabelle.
Ja, ik heb het volledige jaar gewerkt. Dat is dan goed nieuws!Hartelijk dank voor jullie reacties.
Absoluut. Ik ben zelf al genoeg van werk veranderd om hiervan op de hoogte te zijn.Als je werkt, verzamel je verlofdagen voor het jaar daarop. Dus als je in 2005 een volledig jaar gewerkt hebt, heb je in 2006 recht op je volledige verlof. Wettelijk minimum 20. Ong. 2 per maand dat je het voorgaande jaar gewerkt hebt. Heb je bv. in 2005 maar 6 maand gewerkt, dan ga je in 2006 recht hebben op 10 dagen.
Als je net van school komt en mistens één maand in 2005 gewerkt heb, heb je ook recht op 20 dagen;de werkgever betaald een x-aantal dagen afhankelijk van hoelang je al gewerkt hebt in 2005 (volledige loon), de overige dagen worden uitbetaald door de RVA, maar dat bedraagt slechts 80% van uw loon.groetjesMieke
hou er wel rekening mee dat je de maand waarin het verlofgeld bij je nieuwe werkgever uit betaald wordt dat je dan geen loon krijgt. Of toch heel weinig, want dan trekken ze het vakantiegeld dat je begin januari kreeg van vorige werkgever terug af!!!!! heb ik la twee keer mee gemaakt!!!!!
Hey,en als je bij de overheid gewerkt hebt, moet je het eerste jaar in de privé ook geen betaald verlof verwachten...Groetjes,Lieve
Mijn vriend die werkte vanaf maart al bij het bedrijf waar hij nog steeds is nu, maar hij krijgt dit jaar geen enkele verlofdag. Wel zijn we in de zomer twee weekjes weggeweest door middel van recupdagen, hij moet heel veel overuren draaien en die worden dan zo gecompenseerd. Ik zou toch effe afwachten, want ik lees hier toch al heel verschillende reacties!groetjes,els
ik werk in de branche waarover je vraag gesteld werd Carine, en ik kan enkel maar bevestigen: je bouwt je vakantierechten op, op basis van je prestaties van het voorbije jaar: dus je vakantiedagen van 2006 worden bepaald naar gelang je prestaties in 2005. dus 2005 = volledig jaar gewerkt = 20 dagen vakantie MAAR er rekening bij houden dat je, als je bij je huidige werkgever weggaat je je vakantiegeld bij uit diensttreding zal krijgen: dus centjes voor je 20 dagen in 2006 op te nemen. als je dan bij je nieuwe werkgever je vakantiedagen opneemt zal je je vakantie-attest moeten afleveren en zullen ze je vakantiegeld die je van je vorige werkgever hebt ontvangen van je loon in mindering brengen.succes!groetensophie