Nu Online
Momenteel zijn er 629 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dansfeest met hapjes of eten aan tafel?

14-1-2010 19:12:45
Wat doen jullie en vanwaar jullie keuze?
Ik begin te twijfelen...

Annelies
27-2-2010
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 973

Tanja
12-6-2010
 Meld misbruik14-1-2010 19:20:26

Hallo,

Wij hebben gekozen voor een combinatie van beide.
We hebben eerst met de helft van de mensen een diner aan tafel.
De andere helft van de mensen komt dan later bij met het dessert, en blijft dan voor het dansfeest.
Op die manier kan je de kosten besparen, krijgt je familie een heel diner, en kan je extra vrienden uitnodigen om mee te feesten.

Groetjes,

Tanja

Kim
4-12-2010
 Meld misbruik14-1-2010 19:26:51

Hoi Annelies,

Wij eten in de late namiddag met de familie en onze beste vrienden.
Onze andere gasten komen later voor het dessert of frietjes, hier zijn we nog niet uit.Wij hebben hier voor gekozen omdat anders het feest zo laat op gang komt.

Groetjes Kim

Joke
31-7-2010
 Meld misbruik14-1-2010 20:55:39

Hoi,
wij hebben hetzelfde als bij tanja!
groetjes

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik14-1-2010 21:20:39

Wij hebben het klassiek gedaan. menu aan tafel, dessertenbuffet, 's achts nog een frietje. Openingsdans, ...

Ik loop zelf niet graag heel de avond rond. Ik ga ook al eens graag zitten. Als je dan al je oudjes moet laten rechtstaan... Ocharme.

groetjes, Carolina

natasja
6-5-2011
 Meld misbruik14-1-2010 21:42:41

wij hebben dansfeest met hapjes !

Caroline
4-9-2010
 Meld misbruik14-1-2010 21:53:39

hey,
wij gaan in de namiddag eten met de naaste familie en de getuigen. Daarna hebben we een dansfeest met hapjes en dessertjes.

Karen
4-9-2010
 Meld misbruik14-1-2010 22:11:35

Wij hebben ook hetzelfde gedaan als bij Tanja. Op die manier kan je de kosten toch een beetje drukken.

Eva
10-7-2010
 Meld misbruik15-1-2010 9:28:15

Hej Annelies,

Wij hebben eerst een diner, maar niet zittend, een soort walking diner buffet voor familie en goede vrienden. Daarna komen er nog een hele hoop vrienden bij voor eens goed te dansen en dan bieden we hen nog een snack aan 's nachts.

We wouden echt geen stijf gedoe en zitten zelf niet graag 3 uur aan tafel voor een diner om dan maar om 1 uur te beginnen met dansen. Door deze formule kunnen we onze openingsdans al om half 11 doen.

Geen zorgen trouwens, je geraakt er wel uit.

Groeten
Eva

sandra
18-6-2011
 Meld misbruik15-1-2010 15:01:53

hoi,

wij zijn voorlopig van plan (trouwen pas in 2011) om receptie en maaltijd te geven voor ouders en familie. 's avonds geven wij een uitgebreide receptie voor vrienden en andere genodigden.

groetjes Sandra

Wendy
28-5-2011
 Meld misbruik15-1-2010 18:06:08

Hey,

Wij doen een koud en warm buffet voor familie en beste vrienden. Daarna komt de rest erbij voor het dessertenbuffet en het dansfeest. Er wordt wel voor iedereen een zitplaats aan een tafel voorzien. Tegen 12 of 1uur worden er ook nog eens "puntzakjes met frietjes" voorzien.

groetjes

lesley
12-6-2010
 Meld misbruik16-1-2010 7:54:08

wij waren ook van plan om een dansfeest met hapjes te geven maar uiteindelijk heb ik dan beslist om toch maar te gaan voor een echt feest, ik bedoel dan met een koud buffet en dessertenbuffet, 's nachts komt er dan nog een nachtbuffet te staan.
ik vond dat zitten aan tafel en het eten toch net dat ietsje meer hebben en tenslotte dacht ik er ook aan dat ik hopelijk maar een keer in mijn leven een huwelijk ga hebben dus wou ik er echt voor gaan, natuurlijk nog budgetgericht.

lesley
12/06/2010

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik17-1-2010 14:00:21

Beste,

gelieve dat niemand aanstoot er aan neemt, want 't is MIJN mening maar hé, da's altijd persoonlijk.

Zelf vind ik 'n walking dinner maar niks! Al meerdere keren gehad, huwelijksfeest, werk, etc... als 't enkel voor de laatavondgasten is, kan het wel, maar anders is 't denk ik af te raden. Ze voorzien dan maar enkele tafeltjes en diegene die 't eerste binnenkomt, die heeft geluk (want denk da meesten wel nog graag zitten en gezellig babbelen). Naar oudjes wordt bijna ni omgezien, of je moet je zelf er al mee gaan moeien zodat je grootouders 'n zitplaats hebben, want ja... die zijn als laatste binnen wanneer ceremoniemeester zegt dat mensen binnen mogen. Het zorgt ook voor onaangename sfeer vond ik, toch zeker als je er niemand kent... vreemden stappen ni snel op je af en omgekeerd evenmin. Als je daarintegen al aan tafel gezet wordt met iemand, komt 't gesprek vanzelf wel los en heb je wellicht nog fijne avond! Ik vond het er ook ni uitzien, 'n rij stoelen tegen 'n wand, om in 't midden toch maar het "walking dinner" te hebben.
M'n aanstaande en ik waren het zelden zo roerend eens als toen, bij ons GEEN walking dinner. 't Wordt zo overhypet vind ik. Bij da trouwfeest: Dat kon ook aan catering liggen, maar omdat 't steeds kleine hapjes waren (wel lekker, daar ni van) en omdat ze dan met plateau's ontzetten veel moesten langsgaan, en weer afruimen, omdat ze toch telkens heel andere bereidingen waren, duurde het gigantisch LANG tussen hapjes door. Je kreeg dan op hele avond misschien wel 7-10 kleine hapjes, maar dessert was er maar na middernacht (dacht 1u) en je zat nog steeds met 'n hongergevoel, dat wil ik m'n gasten ni aandoen.
Doe mij maar iedereen 'n lekker bord vol dat ze zelf samenstellen uit het buffet, niemand die in 'n hoekje geduwd worden, anderen die verplicht hele avond moeten staan; Geloof me, argument van "geen stijve bedoening" ging niet op. Als je al hele avond staat, doet 't gewoon te véél pijn als je wil gaan dansen, zelden zo'n lege dansvloer gezien! (ook op bedrijfsfeestjes is dit zo)

kitty
11-9-2010
 Meld misbruik18-1-2010 9:01:38

Hoi,

Wij gaan 'smiddags na het gemeentehuis eten met ouders, grootouders en getuigen.
Tegen half 8 is er een receptie tot half9 en vanaf 9u starten we met de opdenignsdans en zijn we vertrokken voor de party. Bedoeling is dat we tegen 11u dan nog wel een hapje voorzien (broodjes/frietjes/...)om de half-zatten nog even een bodempje te bieden :)

We nemen grootouders uitdrukkelijk 'smiddags mee uit eten omdat we veronderstelden dat ze niks aan een fuif hadden. Nu hoor ik van mijn moeder dat ze persé mee willen!! Ondanks dat ik ze doodgraag zie valt dit tegen... Ze houden geen rekening met onze wensen. Ik wil geens toelen zetten noch tafels odmat ik een gewone fuif wil en plots meot ik reking hoduen met 5 tachtigers die zowieso de muziek neit goed gaan vinden, laat staan eht volume. En mezelf kennende ga ik dan een hele avond alstig lopen omdat ik voor hen wil zorgen, maar me ook wil amuseren. Ik kan je verzekeren: dilemma!!

Mijn conclusie is alvast dat het idee van 'casual wedding' nog niet is doorgedrongen in de maatschappij!!

x Kitty

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...