Nu Online
Momenteel zijn er 675 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Turkije of Egypte

15-1-2010 11:26:56
Hoi bruijes

Wij trouwen 24 april en zouden graag voor het eerst in ons leven een reisje maken. Op 26 april zouden we vertrekken. Het is voor 4 nachtjes omdat ik mijn kindjes nog nooit langer dan 1 nacht heb achter gelaten. Maar nu zitten we te twijfelen tussen Turkije en Egypte. In Egypte zijn we zeker van mooi en lekker warm weer. Is er al iemand naar Turkije geweest eind april? Het zou in Bodrum zijn. Alle tips zijn welkom.

groetjes stéphanie

Stéphanie
24-4-2010
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 837

Astrid
11-9-2010
 Meld misbruik15-1-2010 11:50:17

Ik ben naar Turkije Bodrum geweest in december en toen had ik temperaturen van 21° graden... en ik had een heel klein beetje een kleurtje! Natuurlijk dat is 3 jaar geleden... Nu was het daar aan het sneeuwen... Dus het is nooit een garantie.

Astrid
11/09/10

Tina
1-5-2010
 Meld misbruik15-1-2010 11:54:33

Stéphanie,

Leuke vooruitzichten !
Als het jullie eerste reisje naar het buitenland is, zou ik je aanraden voor Turkije te nemen. Ik heb beide landen gedaan en reis zeer veel rond voor het werk.
Het weer : zal in Egypte iets beter zijn dan in Turkije in die periode. Maar zeker niet slecht !
De afstand is gelijkaardig, dus daarvoor moet je het niet laten.
De mentaliteit is toch wel effe anders.
Als je nog geen ervaring hebt in die Arabische sfeer, kan dit zeer agressief en opdringerig overkomen. Ik zelf loop niet graag rond in Egypte omdat ze je constant lastigvallen met vanalles en nog wat, en omdat je als vrouw niets te zeggen hebt.
In Turkije valt dit veel beter mee. Ze zijn wat vriendelijker en staan meer open voor onze westerse gewoonten.
Qua eten : even lekker !
Qua land zelf : Turkije vind ik heel mooi que land, ook in die periode is het mooi groen. Egypte heeft natuurlijk zijn piramides die uniek zijn...

Ga in ieder geval in beide landen in een minimum 4, liefst 5 sterren hotel en eet of drink niets van buiten het hotel.
Kwestie van die 4 dagen niet met buikloop door te brengen.

Hopelijk heb je er iets aan !
In ieder geval, wat je ook kiest, geniet ervan want het zal zaaaaaaalig zijn.

Succes

TINA
1.5.10

Bieke
2-9-2011
 Meld misbruik15-1-2010 11:56:22

Egypte kan ik zeker aanraden, ik ben reeds 5 keer in El Gouna geweest bij de rode zee, het is er prachtig en romantisch. Hotel Three Corners zorgt dat je een onvergetelijk verblijf hebt. En het weer zal er zeker goed zijn. Ik ben in mei geweest vorig jaar en had toen al temperaturen van 30°

Groetje!

Bieke

Rik

Meld misbruik15-1-2010 14:06:19

Als eerste reis, zou ik ook voor Turkije kiezen, in Egypte zit je meer afgeschermd van het dagelijkse leven, een meer opgesloten gevoel.

grtz www.discovideo.be

Sophie

Meld misbruik15-1-2010 17:38:22

wij vertrekken 15 april naar egypte als huwelijksreis. We hebben hiervoor gekozen omdat we zeker wilden zijn van mooi weer en we denken dat we bij een all-in vakantie toch niet veel buiten het hotel gaan zijn. We gaan immers gewoon om van elkaar te genieten :)

Wendy
28-5-2011
 Meld misbruik15-1-2010 17:50:31

Hey,

Wij zijn vorig jaar naar Bodrum geweest (vertrokken op 12juni). We hebben geweldig mooi weer gehad. Maar de winkeliers vertelden ons dat we geluk hadden. Het was de eerste week dat het meer dan 30°C was. Daarvoor was het "niet zo'n mooi weer". Maar dat is natuurlijk relatief he. Bodrum zelf is gewoonweg prachtig. We zaten in een leuk hotel op 20minuutjes wandelen (langs het strand) van het centrum.

groetjes
Wendy

Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik15-1-2010 19:38:22

'n Tip voor als ge aan de diarree zit in Egypte:

Koop er het plaatselijke ANTINAL! Het kost maar anderhalve euro ongeveer omgerekend en gaat snel werken, diarreeremmers van hier helpen NIET!!! Spreek helaas uit ervaring, de uitstap naar Luxor is daardoor ni kunnen doorgaan voor mij, omdat ik eerst met Emodium zat te proberen. Die Antinal schakelt 't virus ofzo uit, die diarreeremmers niet, bijgevolg voel je je alleen slechter en de diarree blijft. :)

evy
1-3-2009
 Meld misbruik15-1-2010 20:54:16

Wij gingen ook naar Turkije, maar dan wel mét de kindjes. Kreeg het niet over m'n hart om hen achter te laten ;-)

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik15-1-2010 21:47:23

Moeilijke vraag...

Bodrum vond ik mooi, vooral de haven (wat ik me nog herinner dan, is al tijdje geleden)

In egypte zou ik naar el gouna gaan. Omdat ze daar de hotels streng controleren, met als gevolg dat je er niet zo snel ziek zal worden.

In egypte een opgesloten gevoel??? Dat begrijp ik niet zo goed. je kan vanuit el gouna gemakkelijk naar hurghada

Voor een eerste reis is egypte misschien wat te veel cultuurshock. Je moet er tegen kunnen...

Wat ik zou doen als je maar 4 dagen wil gaan is vb marakkech, rome, barcelona,...

Turkije of egypte vind ik geen bestemmingen voor 4 dagen

Jennifer
30-7-2010
 Meld misbruik16-1-2010 11:40:57

al eens aan kreta gedacht ?xx

Ibe
22-5-2010
 Meld misbruik18-1-2010 16:42:01

Als je echt mooi weer wil zou ik voor Egypte gaan, Turkije is dan nog frisser.

Maar...4 dagen?! Hou er rekening mee dat je omwille van de vluchturen, duur vlucht en transfer naar en van hotel vaak al 2 dagen kwijt bent.

ik heb zelf ook een kindje dus ik begrijp je moedergevoel :-) maar ik vond het toch zalig om vorig jaar eens met ons 2jes een weekje op verlof te gaan hoor! Moet nu wel zeggen dat voor mij al beetje gewoonte is van haar te missen want ik heb co-ouderschap maar toch...als je op verlof gaat lijkt het "achterlaten"

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...