TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Nathalie
7-8-2010
|
16-1-2010 14:13:24
Hoi,
Ik denk dat een uurtje tussen het wettelijk en het kerkelijk huwelijk zeker genoeg is, maar 2 à 3 uur voor de foto's? heb je er al over nagedacht wat je gasten ondertussen moeten doen? Is het niet mogelij op in de voormiddag tijd te maken voor de foto's? Of om 13u de foto's, en dan alles opschuiven.
Veel succes, Nathalie 07/08/2010
|
|
Jennifer
30-7-2010
|
16-1-2010 14:28:41
ja, maar de familie zijn ook op die foto's aanwezig,.. hoelang zouden de foto's in beslag nemen?? maar het klopt niet mijnen uitleg e :) als ik om 14uur voor de kerk zou trouwen, duurt deze ceremonie tot 15u30 ongeveer, neem dan nog 2 uur receptie(1), dan is het al 17u30.. en om 18uur is het al receptie (2) dus de foto's passen hier nie tussen... hmmm
|
|
Nathalie
7-8-2010
|
16-1-2010 14:37:52
Wij verzamelen met de familie om 12u bij mijn ouders, daar dan een kleine receptie en wat foto's maken. Om 13 u is het kerkelijk huwelijk (we zijn reeds getrouwd voor de wet). Tegen 15u zijn we dan in de feestzaal, daar hebben we receptie met familie en genodigden van 1.5u. Om 16u30 eten wij met de familie soep en voorgerecht. Dan hebben we nog een uurtje tijd voor foto's, en om 19u komen onze avondgenodigden toe, tot ................
|
|
Petroeska
16-4-2010
|
16-1-2010 15:00:04
heykes
Best eens navragen in het gemeentehuis of ze een receptie geven. Wij hadden in het gemeentehuis maar een halfuurke gerekend totdat onze ceremoniemeester er ons op aanwees dat we van de gemeente uit een receptie kregen ( duurt nie lang , enkel een glaasje en dan richting kerk)Dus trouwen we voor de wet om 14u15 en voor de kerk om 15 uur.
Groetjes Petroeska 16/04/2010
|
|
Joke
31-7-2010
|
16-1-2010 20:58:11
hoi, mijn fotograaf vertelde met dat foto's nemen maximum een uur duren, eerder drie kwartier, als je hiervoor niet te ver moet rijden, natuurlijk. groetjes
|
|
kimberly
21-5-2010
|
18-1-2010 10:37:45
Hey Jennifer,
Ik denk persoonlijk dat alles een beetje dicht op elkaar ligt. Wij hebben de planning ook veranderd op aanraden van ceremoniemeester en fotograaf.
! Ik vind ook, het is een dag waar je superlang naartoe leeft en die mag niet op 1-2-3 gedaan, bovendien is het jullie dag en is het toch niet de bedoeling dat jullie je van het een naar het ander moeten haasten? Ik vind tijd heel belangrijk, je zal ook wel blij zijn als je eens een halfuurtje met je ventje of je ouders kan bekomen tussendoor.
Wij trouwen daarom om 10u (hebben we lekker een lange dag :) ) voor de wet. We rekenen een uurtje voor trouw + receptie (je weet ook niet als het koppel voor jou wat te laat is, als je met je kleed eens naart wc moet, en dan moet iedereen ineens naart wc, ben je je aan het opjagen want je moet al vertrekken naar de kerk) dan een halfuurtje voor familiefoto's en dan half uurtje rijden naar de kerk: wij om 12u kerkelijke trouw - 13u. Dan felicitaties aan de kerk, kindjes komen, ballonnen oplaten,... en rond half twee terug naar huis. Dan om 14u receptie bij mijn ouders thuis - 15u. Wij vertrekken om 15u voor de foto's en komen terug aan om 17u bij mijn ouders thuis. dan vertrekken we met de suite naar de zaal waar om 18u de receptie begint. Tussendoor heb je dan nog tijd om even te genieten, te relaxen, op te frissen, zaal controleren,...
Zelfs dit vind ik redelijk nipt :) Het is een dag waar je zo lang naar uitkijkt, laat dat dan niet in het honderd lopen door een nipte planning. En ja, wat de gasten dan doen terwijl jij foto's gaan nemen bent? Sorry, maar dat is toch op elke trouw? Daar kan je geen rekening mee houden. Die kunnen iets gaan drinken, even naar huis,...
Voilà :)
Succes!! x kim
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|