Terug naar overzicht
HeykesWij hebben het volgende:Petroeska & Christophe ( grote lettertype) Hebben alle voorbereidingen getroffen om op 16 april 2010 in het huwelijk te treden.De huwelijksinzegening vindt plaats om 15u in ( naam van de kerk)Wij nodigen u uit vanaf 18 u op de huwelijksreceptie met aansluitend het huwelijksdiner en avondfeest in feestzaalFeest u met ons mee ?Graag een seintje voor ( datum)Als u ons graag helpt bij één van onze dromen ( dan hebben wij envelopke gezet en rekeningnummer)Daaronder ons adres en tegelijke hoogte die van de zaal.En helemaal onze foon nummer en email.Wij hebben wel onze uitnodigingen zelf gemaakt dus konden wij op elke kaart onze teksten zelf aanpassen.Hopelijk heb je hier iets aan.groetjesPetroeska 16/04/2010
Hallo Evi,Wij hebben een uitnodiging zonder echte zinnen. Wij hebben een vierkante openvouwbare kaart. Op de buitenkant staat een tekening die mijn zoontje heeft gemaakt. Aan de binnenkant staat er in het midden (over de 2 helften verdeeld): TROUWEN! En daarrond over het kaartje verdeeld: 10u30 Landhuis Bornem ... 11u30 Abdij Bornem ... 20u receptie en dansfeest ... 13u diner De Narren. Hopelijk kan je je er iets bij voorstellen.Wij hebben het op die manier gedaan omdat we het ook moeilijk vonden om de juiste teksten te maken en op deze manier is't een keer iets anders.Succes!elke 10-7-'10
Hoi Evi,Ik vind het best origineel hoor!
Hallo Evi,waarom vind je die tekst niet goed ? Die is toch perfect ! Het enige wat ik zou weglaten is "en uw partner". Daar zou ik voor schrijven : "nodigen wij U uit..." U is beleefdheidsvorm en ook meervoudsvorm dus je hoeft niet te specifiëren dat het mèt partner is. Bovendien klinkt 'partner' nogal raar voor mensen die bv. meer dan 20 jaar getrouwd zijn. Mss had je nog graag laten weten waarmee men jullie plezier kan doen als kado ? Je kan hiervoor bv. schrijven :"Al zijn we dan een prinsenpaarOns kasteel is nog niet klaar !" en daarnaast een envelopje afbeelden. Tenzij jullie een huwelijks(reis)lijst hebben. Vragen om te bevestigen :Wij kunnen geen gedachten lezenen verzoeken U dus bij dezeom ons iets te laten wetenals U ook graag mee wil eten. Antwoord voor ... (datum) aub.Tel./gsm/email Wij kijken uit naar uw komst ! Ziezo ! Hoop dat je hiertussen iets bruikbaars vindt. Groetjes
Zeker al handige tips!Maar ik had voor u en uw partner gekozen, omdat we hun kinderen niet uitnodigen, en ik dacht dat dit het meest duidelijke was.Of hoe doen jullie dat?
Hallo Evi,Als je op de enveloppe de namen vermeld, en je er niet uitdrukkelijk bij vermeld 'en kinderen' dan ga je er toch normaal gezien vanuit dat kinderen er niet bij horen.Voorbeeld: naam 1 en naam 2 adresIndien kinderen aanwezg mogen zijn, vermeld jenaam 1 en naam 2en kinderenadresHopelijk heb je hier iets aanLieve
Hallo Evi,ik vind de tekst wel goed! Ik zou deze gebruiken. Wij hebben ook aparte kaartjes gebruikt voor het avondfeest en de receptie. Misschien om nog wat inspiratie op te doen, dit is het tekstje wat wij gebruikt hadden:Liefde is....houden vanen denken aanzorgen voorvertrouwen open samen gaanKurt en Cindygeven elkaar hun ja-woord op zaterdag 10 oktober 2009.U bent van harte welkom tijdens de huwelijksinzegeningIn de Sint-Bavo Kerk te Oud-Turnhout om 14.30uEn op de aparte kaartjes:Kurt en Cindynodigen u hierbij vriendelijk uit op hun avondfeest(receptie)ter gelegenheid van hun huwelijkop zaterdag 10 oktober 2009vanaf 19u(van 16u tot 18u)in ...vergeet ons alleen niet eventjes voor 1 september te bellendan kunnen wij het aantal genodigden tellenNog een tip: denk eraan om 'u' met een kleine letter te schrijven (volgens de nieuwe BIN-normen).Cindy99 dagen gehuwd