Nu Online
Momenteel zijn er 637 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Enveloppen schrijven

17-1-2010 10:32:35
Iemand tips om mooi recht de namen en adressen op de enveloppen te schrijven?
En met wat schrijven jullie ze? Balpen of vulpen?

Mandy
10/04/2010

Mandy
10-4-2010
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1558

ellen
4-7-2009
 Meld misbruik17-1-2010 11:00:54

hey,

misschien wat idiote tips maar als het een enveloppe is waar je wat kan doorzien kan je er misschien een gelijnd papiertje inschuiven en zo het lijntje volgen.
ofwel een heel dun en fijn potloodlijntje met een geodriehoek en deze nadien uitgommen.

vulpen lijkt misschien chiquer maar afhankelijk van hoe handig je bent kan dit misschien vlekken opleveren.
Ik ben linkshandig dus voor mij is vulpen not done.

groetjes ellen en veel schrijfgenot.

Jennifer
30-7-2010
 Meld misbruik17-1-2010 11:25:17

ikzelf denk dat ik de namen en adressen gewoon op etiketten ga printen in een mooi lettertype, ik heb zelf geen mooi geschrift vindt ik van mezelf. is wel iets onpersoonlijker maarja, een mooie uitnodiging met een envelop waar je kattegeschrift op ziet das het ook niet :) en dan ben ik zeker dat het recht is xxxx

Mandy
10-4-2010
 Meld misbruik17-1-2010 11:28:31

'T zal een tijdje duren eer ze allemaal geschreven zullen zijn maarja...
Als ik mijn tijd ervoor kan nemen zullen ze mooi geschreven zijn, maar als het snel moet zal het iets anders zijn.
Vandaar dat ik aan de drukker heb gevraagd om de enveloppen te schrijven als de proefdruk af is. Dan heb ik zo'n 3 weken om rustig op't gemak te schrijven...

Ellen, da's nog een idee er een lijntjesblad insteken... Ga ik zeker proberen! Maar van die dunne lijntjes op de envelop zelf ga ik blijven... Ken mezelf, met het uitgommen zal ik dan ofwel vlekken maken ofwel kreuken. héhé!

Leen
26-6-2010
 Meld misbruik17-1-2010 11:59:44

Hoy Mandy,
als het een troost kan zijn, wij hebben ze ook niet met de hand geschreven.
Wij hebben ivoorkleurige A5 omslagen.
De printer waarover ik beschik kan geen enveloppen printen.
Maar toevallig bestaat identiek dezelfde kleur ook in het printerpapier.
Eén naamrechthoek is bij ons 15 x 10 cm. Printfont is Papyrus (Vivaldi had onze voorkeur maar voor de post is dit 'n niet zo goed leesbare font). Na het uitsnijden, heb ik met dubbelzijdige plakband die geprinte rechthoeken op de omslagen gekleefd.
En je moest 2 keer kijken om te zien dat het eigenlijk een gekleefde rechthoek was.

Veel sukses nog !

Elke
22-5-2010
 Meld misbruik17-1-2010 12:14:17

Ik kan jullie het gebruik van een vulpen alleen maar afraden. Het is mooi, ja, totdat het er op regent of er een druppeltje of traantje...
Ik kan het je maar afraden! Misschien een leuke schrijfstift in een terugkerende kleur? Zo kreeg ik al uitnodigingen met rode-glinsterstift geschreven. Goud, zilver,...

Wendy
7-8-2010
 Meld misbruik17-1-2010 12:54:45

Je kan misschien een stukje karton nemen en daar de grootte van je envelop uitsnijden. Als je dan ook nog op de plaats van naam, straat, postcode en gemeente allemaal rechthoekjes uitsnijdt, moet je enkel nog in het vakje kunnen schrijven. Dan kun je toch al niet meer megascheef schrijven en dan zijn al jouw enveloppen op dezelfde plaats beschreven.

Sophie

Meld misbruik17-1-2010 19:18:40

Ik heb etiketten geprint met hetzelfde lettertype en kleur van de uitnodigingen. Het leek precies of ze zo geleverd werden.

xxx

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...