Terug naar overzicht
Hallo,Net eens vlug gepiept op die site,inderdaad zeer mooie spulletjes op,eens op tgemak nog rondkijken vanavond ;-)Mercikes voor de tip.Nathalie2/7/2010
@Debra, rijst gooien is meestal zelfs verboden (denk in België aan zowat elk stadhuis en kerken nemen het ook meer op in hun reglement). Verklaring is heel simpel: duiven pikken die rijst op, welk in die duiven hun maag ontzettend gaat opzwellen waardoor die maag springt, bijgevolg vallen ze dood neer.
@Kathleen : amaai, zo erg, dat wist ik niet :s Bedankt om dit te laten weten!
Het mag meestal niet meer omdat het teneerste voedselverspilling is, het is gevaarlijk om over uit te glijden (ik spreek ook uit ervaring) en het trekt inderdaad vogels aan, die alle resten komen opeten.@Kathleen: heb nog nooit gehoord dat die daarvan doodgaan hoor. Het brengt alleen veel poep mee!Alternatieven zijn bellenblazen of bloemblaadjes.
Ik denk niet dat ze daar van dood gaan hoor... bij ons zullen ze waarschijnlijk wel rijst gooien, maar ze zijn al verwittigd dat ze het daarna zelf mogen opkuisen ;) moet ook van de priester trouwens. Succes!
Heb toch ook al gehoord dat hun maagjes ervan ontploffen hoor...