Terug naar overzicht
Wat bedoel je daar feitelijk mee ? Liedjes die je op de radio hoort en die je evtl door viool/orgel wil laten spelen ? Of bedoel je stukken die voor viool/orgel bestemd zijn ?
beide eigenlijk.Wij willen het niet TE klassiek maken, en vrezen daar een beetje voor met het orgel.Zou het mogelijk zijn om iets modernere liedjes toch musikaal op een orgel te spelen?
Laat je inspireren door Vanessa Mae. Briljante violiste maar die klassieke muziek in modern jasje steekt. Ook Disney-muziek doet ze, maakte/coverde (da weet ik ni precies) sound track van Mulan.Voor orgel... kan ik alleen koppelen aan kerkliederen, vooral protestanten (refo's o.a.) zijn er erg sterk in.
'k weet niet hoor, maar viool en orgel, en dan popliedjes spelen? Ik zou dan toch voor klassiek gaan, want het zijn nu eenmaal klassieke instrumenten. Vanessa Mae speelt elektrische viool, en dat is een heel andere klank dan een klassieke viool. Zou dan toch opteren voor andere instrumenten. Met piano en viool kan je al lichter gaan... Allez, is mijn mening he :-)Succes.
@Lieve,je hebt deels gelijk. Ik zou er die orgel ook ni bij sleuren, maar sowieso hou ik niet van die klank ein sich. Vanessa Mae speelt idd. elektrisch, maar dat hoeft niet voor alle liedjes die ze speelde een probleem te zijn als je het akoestisch gaat spelen. Luister maar naar haar versie van Mulan e.a., 'n goede violist weet zich daar absoluut raad mee. Zou nu ook ni haar versie van Fur Elise of de 4 seizoenen of zo gaan coveren neen. :)